saevik Skrevet Desember 21, 2008 Forfatter Skrevet Desember 21, 2008 Bilen blei jo godkjent slik når eg importerte den.. Kan ikkje endre mening når eg skal på eu.. Godkjent er godkjent He-he - ok, du har overbevist meg. Nå trenger du bare overbevise dem som skal godkjenne bilen. Men helt seriøst så har jeg sett importbiler som sikkert har gått gjennom 4-5 EU-kontroller uten å få anmerkning for manglende sideblink. Men treffer du på den riktige (dvs. gale) personen på jobb når du skal ha bilen til kontroll, slipper du ikke utenom. Det finnes opptil flere her på forumet som har montert midlertidige Biltema-blinklys for å få bilen godkjent, og fjernet disse igjen etterpå. hehe, var ikkje mye som skulle til for å overbevise deg da håpe det er like enkelt å overbevise bmw
kawaman Skrevet Desember 21, 2008 Skrevet Desember 21, 2008 Kommer vel litt ann på hvor du tar kontrollen. Hos meg hadde det ikke vært noe problem,så lenge det ikke er hull for blinklys,noe som du ikke har på denne M3,hadde ikke det vært noe pes
///MPower Skrevet Desember 21, 2008 Skrevet Desember 21, 2008 må no hvertfall ikke finne på å kappe hull i den STRØKNE bilen din. håper den er like fin som den var i sommer
saevik Skrevet Desember 21, 2008 Forfatter Skrevet Desember 21, 2008 Hei, å takk for sist;) kjent folk me ja;) Janei blir aldri så eg finnerpå å kappe hull i skjermen.. Strøken ja;) hehe, lurepå om den er brukt 2ganger siden du var her
Der Barockengel Skrevet Desember 21, 2008 Skrevet Desember 21, 2008 men men er jo nesten 2 år til eg skal inn så den tid den sorg Ergo har du nesten to år du kan bruke til å bekymre deg.... Eller du kan bruke tiden til å finne på en smart løsning du kan ty til i tilfelle du får mangel for manglede sideblink. Siden dette er noe som ser ut til å angå ganske mange som absolutt ikke ønsker å lage hull i forskjermene sine, skulle vi nesten hatt en DIY med bilder fra noen som har rigget en midlertidig løsning med Biltema-blink.
saevik Skrevet Desember 21, 2008 Forfatter Skrevet Desember 21, 2008 Det skulle vi ha hatt ja, noen som gidder å lage dette som har gjort det? Hadde vært fint å sett korleis dere gjør det..
Ørjan^^ Skrevet Desember 21, 2008 Skrevet Desember 21, 2008 En kompis reista bare på biltema og kjøpte noen billige blinklys så festa han dem med dobbelsidig teip uten og fikk en 1'er feil=)
marararius Skrevet Desember 22, 2008 Skrevet Desember 22, 2008 Jeg hørte ingenting om det når jeg eu-godkjente min bil. Ikke jeg heller!
Z1 Skrevet Desember 22, 2008 Skrevet Desember 22, 2008 To sidig tape og på med blinkern Godkjent på eu
Yahn Skrevet Desember 22, 2008 Skrevet Desember 22, 2008 Bilen blei jo godkjent slik når eg importerte den.. Kan ikkje endre mening når eg skal på eu.. Godkjent er godkjent En ikke-oppdaget feil er ikke det samme som godkjent. Feilen kan avdekkes senere. Eller står det i papirene dine "Godekjent uten sideblinklys"? Tror ikke det. Da har du det samme kravet som andre til sideblinklys... Importkontrollen er i hovedsak en identitetskontroll, men det tas også et "overblikk" for å avdekke feil og mangler. Når jeg skulle registrere min e36 M3 for 2,5 år siden var de en liten tur under bilen, sjekket justering av lykter, samt mangel på sideblinklys. Sideblinklys er ikke noe stort problem. Som vi mange har erfart så hjelper det lite å komme med estetiske argumenter når man ønsker å gjøre endringer på bilen. I dette tilfellet kan det brukes til din fordel. Det teoretiske kravet er e-merket blinklys, samt noen krav til vinkeler som lyset skal være synlig fra. Jeg kjøpte meg noen led-blikers i myk plast på Biltema, beregnet for å klister på speilen. Fordelen med led er at de ikke påvirker blinkreleet (vanlig glødepære kan gi for sen blink...). Fordelen med myk plast var at jeg kunne rette de ut, tape fast med en medfølgende dobbeltsidige tapen på listen mellom framdør og hjulbue. Jeg monterte helt mot døråpningen, trakk ledningen inn mellom døren og sjermen og inn under panseret, og koblet meg på ledninge til blinklyset foran. På etterkontrollen sa kontrolløren: "Dette kan da umulig være godkjente lys". Jeg svarte "Jo, de er e-merket. De er beregnet for å montere på speilen, men jeg synes de gjorde seg bedre nede på sjermen/lista". Etter en nærmere kikk etter e-merket, samt kontroll av synlig vinkel sa han "Ja det ser greit ut det". Dette var i Kristiansand hvor de ikke akkurat er kjent for å være lette å ha med å gjøre... Så det estetiske betyr ingen ting på kontrollen, så lenge det er forskriftsmessig Ble stående på i 3-4 dager før jeg fikk somlet meg til å rive det av igjen... Ingen bemerkning på eu-kontroll for en måned siden, men det var nok fordi de ikke har sett etter...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå