Gå til innhold

E30 M50 guide. Oppdatert første post med ny guide!


Anbefalte innlegg

Skrevet
jeg får ikke på dem 2 slangene til kjølinga som skal gå til varmeapparate jeg :S er så feil vinkel på dem, hvordan har folk løst dette?

Du må skru løs det øverste røret som går inn på varmeregister , fil ett spor i røret, på andre siden av det gamle (når du har skrudd løs røret, så ser du det) , da kan du montere røret "opp ned" og dermed passer slanger. Men husk og bytt O-ringen. Røret skrur du av fra kupè siden av torpedo veggen.

Holder på å oppdatere litt småting i guiden, som dette problemet, skal oversende det til SteffenM2 om ett par dager. Det er fortsatt ting å legge til.

  • Svar 140
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

ble litt irritert over dette i dag, så jeg bare hadde på litt smøring osv, å pressa det på :) hadde min første prøvetur med den også i dag :P

EDIT: lurer på om jeg har kobla noe feil jeg.. temp føleren å den oljelampa i speedometeret virker ikke.. hva kan det være?

Skrevet
noe forskjell på støpejern og aluminium blokka ? noen anbefalinger ? :)

Er vel stort sett vekta som er forskjellen da. Så er vel støpjern litt sterkere.. De fleste går vel for m50b25 uten vanos da dette er en solid og slitesterk motor..

Skrevet

ALU blokken har bedre kjøling, støpejern holder lenger på varmen. Alu kan vre mer skjør mot hard belastning, men dette da ved kald motor. Mer fleksibelt med ALU blokk ved driftsvarm motor. ALU blokker er ikke glade i overladning.

Men generelt så er begge blokkene knall gode, støpejern er god gammel tradisjon, legeringen i ALU blokken gjør den meget motstandsdyktig.

Kan opplyse om at jeg har sendt en oppdatert versjon av guiden til Steffen_M2 for en stund siden, men vedkommende er visst ikke så aktiv på bimmers lenger.

Skrevet

Send det til admin/moderator Fliid så legger de det ut. Denne trden tror jeg er til hjelp for svært mange brukere :wink:

Skrevet

Må vel bli noe slikt. Tok ett søk, nyeste innlegget til Steffen var for en time siden, så vedkommende er visst ikke interissert/tidspresset. : )

Skrevet

Hei igjen. Har hatt en del og gjøre! beklager dette. Har et relativt stort salg av deler på et annet forum, så mailen min er stapp full..

Beklager at jeg ikke har fått oppdatert, men så jo nå at du har laget en ny tråd, så da er jo det greit. ;)

  • 4 weeks later...
Skrevet

For å bruke E36 M3 kasse må du enten bruke E30 M3 eller E36 328 mellomaksel. Billigløsningen er å skru av medbringerflensen bak på kassa, og sette dit en fra en kasse med liten hardyskive.

Skrevet
For å bruke E36 M3 kasse må du enten bruke E30 M3 eller E36 328 mellomaksel. Billigløsningen er å skru av medbringerflensen bak på kassa, og sette dit en fra en kasse med liten hardyskive.

Hvilken mellomaksling kan jeg bruke da da?

Skrevet
Ingen underspyling.

E34 nett passer. Passer bedre enn E36 nett, da E34 nett er kortere.

M50 HAR underspyling av stempler;) Ligger en dyse til hver sylinder rett over veivlageret.

Mvh,

Joachim

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...