Fliid Skrevet Oktober 15, 2009 Skrevet Oktober 15, 2009 jeg får ikke på dem 2 slangene til kjølinga som skal gå til varmeapparate jeg :S er så feil vinkel på dem, hvordan har folk løst dette? Du må skru løs det øverste røret som går inn på varmeregister , fil ett spor i røret, på andre siden av det gamle (når du har skrudd løs røret, så ser du det) , da kan du montere røret "opp ned" og dermed passer slanger. Men husk og bytt O-ringen. Røret skrur du av fra kupè siden av torpedo veggen. Holder på å oppdatere litt småting i guiden, som dette problemet, skal oversende det til SteffenM2 om ett par dager. Det er fortsatt ting å legge til.
SpiderPig Skrevet Oktober 15, 2009 Skrevet Oktober 15, 2009 ble litt irritert over dette i dag, så jeg bare hadde på litt smøring osv, å pressa det på hadde min første prøvetur med den også i dag EDIT: lurer på om jeg har kobla noe feil jeg.. temp føleren å den oljelampa i speedometeret virker ikke.. hva kan det være?
Hopen Skrevet Oktober 19, 2009 Skrevet Oktober 19, 2009 Hvordan blir det med 60\40 senk på e30 med m50 med tanke på at bunnpannen er så lav? Tenkte på supersport 60/40 senk..
NoName Skrevet Oktober 27, 2009 Skrevet Oktober 27, 2009 noe forskjell på støpejern og aluminium blokka ? noen anbefalinger ?
Hopen Skrevet Oktober 27, 2009 Skrevet Oktober 27, 2009 noe forskjell på støpejern og aluminium blokka ? noen anbefalinger ? Er vel stort sett vekta som er forskjellen da. Så er vel støpjern litt sterkere.. De fleste går vel for m50b25 uten vanos da dette er en solid og slitesterk motor..
Fliid Skrevet Oktober 30, 2009 Skrevet Oktober 30, 2009 ALU blokken har bedre kjøling, støpejern holder lenger på varmen. Alu kan vre mer skjør mot hard belastning, men dette da ved kald motor. Mer fleksibelt med ALU blokk ved driftsvarm motor. ALU blokker er ikke glade i overladning. Men generelt så er begge blokkene knall gode, støpejern er god gammel tradisjon, legeringen i ALU blokken gjør den meget motstandsdyktig. Kan opplyse om at jeg har sendt en oppdatert versjon av guiden til Steffen_M2 for en stund siden, men vedkommende er visst ikke så aktiv på bimmers lenger.
Lars89 Skrevet Oktober 30, 2009 Skrevet Oktober 30, 2009 Send det til admin/moderator Fliid så legger de det ut. Denne trden tror jeg er til hjelp for svært mange brukere
Fliid Skrevet Oktober 30, 2009 Skrevet Oktober 30, 2009 Må vel bli noe slikt. Tok ett søk, nyeste innlegget til Steffen var for en time siden, så vedkommende er visst ikke interissert/tidspresset. : )
SteffenM2 Skrevet November 3, 2009 Forfatter Skrevet November 3, 2009 Hei igjen. Har hatt en del og gjøre! beklager dette. Har et relativt stort salg av deler på et annet forum, så mailen min er stapp full.. Beklager at jeg ikke har fått oppdatert, men så jo nå at du har laget en ny tråd, så da er jo det greit.
tool-nes Skrevet November 30, 2009 Skrevet November 30, 2009 Går det ann å bruke e36 m3 girkasse til dette motorbyttet? Eventuelt hva må gjøres for at dette skal passe?
oddis Skrevet November 30, 2009 Skrevet November 30, 2009 For å bruke E36 M3 kasse må du enten bruke E30 M3 eller E36 328 mellomaksel. Billigløsningen er å skru av medbringerflensen bak på kassa, og sette dit en fra en kasse med liten hardyskive.
tool-nes Skrevet November 30, 2009 Skrevet November 30, 2009 For å bruke E36 M3 kasse må du enten bruke E30 M3 eller E36 328 mellomaksel. Billigløsningen er å skru av medbringerflensen bak på kassa, og sette dit en fra en kasse med liten hardyskive. Hvilken mellomaksling kan jeg bruke da da?
Snake____1 Skrevet Desember 4, 2009 Skrevet Desember 4, 2009 Ingen underspyling. E34 nett passer. Passer bedre enn E36 nett, da E34 nett er kortere. M50 HAR underspyling av stempler;) Ligger en dyse til hver sylinder rett over veivlageret.Mvh, Joachim
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå