Gå til innhold

E30 M50 guide. Oppdatert første post med ny guide!


SteffenM2
 Share

Anbefalte innlegg

jeg får ikke på dem 2 slangene til kjølinga som skal gå til varmeapparate jeg :S er så feil vinkel på dem, hvordan har folk løst dette?

Du må skru løs det øverste røret som går inn på varmeregister , fil ett spor i røret, på andre siden av det gamle (når du har skrudd løs røret, så ser du det) , da kan du montere røret "opp ned" og dermed passer slanger. Men husk og bytt O-ringen. Røret skrur du av fra kupè siden av torpedo veggen.

Holder på å oppdatere litt småting i guiden, som dette problemet, skal oversende det til SteffenM2 om ett par dager. Det er fortsatt ting å legge til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 140
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ble litt irritert over dette i dag, så jeg bare hadde på litt smøring osv, å pressa det på :) hadde min første prøvetur med den også i dag :P

EDIT: lurer på om jeg har kobla noe feil jeg.. temp føleren å den oljelampa i speedometeret virker ikke.. hva kan det være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noe forskjell på støpejern og aluminium blokka ? noen anbefalinger ? :)

Er vel stort sett vekta som er forskjellen da. Så er vel støpjern litt sterkere.. De fleste går vel for m50b25 uten vanos da dette er en solid og slitesterk motor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALU blokken har bedre kjøling, støpejern holder lenger på varmen. Alu kan vre mer skjør mot hard belastning, men dette da ved kald motor. Mer fleksibelt med ALU blokk ved driftsvarm motor. ALU blokker er ikke glade i overladning.

Men generelt så er begge blokkene knall gode, støpejern er god gammel tradisjon, legeringen i ALU blokken gjør den meget motstandsdyktig.

Kan opplyse om at jeg har sendt en oppdatert versjon av guiden til Steffen_M2 for en stund siden, men vedkommende er visst ikke så aktiv på bimmers lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

For å bruke E36 M3 kasse må du enten bruke E30 M3 eller E36 328 mellomaksel. Billigløsningen er å skru av medbringerflensen bak på kassa, og sette dit en fra en kasse med liten hardyskive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...