sector59 Skrevet Mai 14, 2010 Skrevet Mai 14, 2010 Jeg forstår det å sa det i innlegget mitt at du kan pushe tenninga, ha høyere komp etc Men det jeg stusser på når det gjelder E85 er som jeg å sa: Lamda 1 er når blandings forhollet er 14.7 enig? Så når en kjører med E85 må man ha 30-37.5% mer "drivstoff" en hva man måtte brukt med98ok for samme effekt enig? Da skulle man tro at man måtte ha en turbo som leverer 37.5% mer luft, men som ikke er tilfelle, enig? Hence my question å bare så det er sakt!!! detter er et teknisk spørsmål, ikke et forsøk på henge ut noen!
THORSEN MOTORSPORT Skrevet Mai 14, 2010 Forfatter Skrevet Mai 14, 2010 Berre lurte på om du hadde ei forklaring på hvorfor en får effektøkning med E86, men vis du ikke vet det så må jeg nok lete andre plasser jera.... Krangle fant er jeg ikke, men det går da an å spørre!!! Det skal eg forklare deg grunnen er høyere oktan,forstår eg deg rett so meiner du at når ein turbo er oppgitt til ein effekt so meiner du dette er max ka den flower til?? for og ta eit eksempel, vist ein motor flower til 200hk sugehester på 98 bensin, vist du da fyller på til dømes synoco gt+ 109 okt, so vil du få ut 5-8 prosent meir effekt med samme mengde tilførsel av bensin, grunnen til dette er oksygen innholdet i bensinen og høyere oktan noko som gjer ein lenger forbrenning ... er ikkje uten grunn topfuel gutta bruker methanol nettop pga dette. forstår ikkje ka du meiner med lamda 1, det er heilt rett at det tilsvarer afr på 14,7 men kva har det med dette og gjer?? men kjører du ein turbo lada bil på lamda 1 so blir det ein kort tur før stempela dine smelter..eg bremser biler i både dynapak og på dynacom og effekten skiller med 10-15hk det kan og vere luftfuktighet i rommet..det som skiller meir er momentet da du kjører meir last på dynapak kontra dynacom.. og at ein garret gt serie turbo bremser 50-70hk meir på E85 kontra bensin har eg bevist mangen ganger.... mvh Raimond
sector59 Skrevet Mai 14, 2010 Skrevet Mai 14, 2010 ok flotte greier då fikk jeg svaret jeg var ute etter, oksygen/syre innholdet i E85 er større en f.eks bf 98. Det var Det jeg ikke viste ser du Men hva er maks du/dere har henta ut av en garret gt3076 med 0.82 og 1.06 huset på bf 98? Har 0.82 huset pr i dag, men er sugen på å komme tett under 500rwhp dermed 1.06 huset kan det gå? er det folk som har henta ut 500rwhp på et 1.06 hus?
THORSEN MOTORSPORT Skrevet Mai 14, 2010 Forfatter Skrevet Mai 14, 2010 ok flotte greier då fikk jeg svaret jeg var ute etter, oksygen/syre innholdet i E85 er større en f.eks bf 98. Det var Det jeg ikke viste ser du Men hva er maks du/dere har henta ut av en garret gt3076 med 0.82 og 1.06 huset på bf 98? Har 0.82 huset pr i dag, men er sugen på å komme tett under 500rwhp dermed 1.06 huset kan det gå? er det folk som har henta ut 500rwhp på et 1.06 hus? ok flotte greier då fikk jeg svaret jeg var ute etter, oksygen/syre innholdet i E85 er større en f.eks bf 98. Det var Det jeg ikke viste ser du Men hva er maks du/dere har henta ut av en garret gt3076 med 0.82 og 1.06 huset på bf 98? Har 0.82 huset pr i dag, men er sugen på å komme tett under 500rwhp dermed 1.06 huset kan det gå? er det folk som har henta ut 500rwhp på et 1.06 hus? den e go:) har henta 543hk i motoren på 98 okt dette var med eit ar82 på ein cosworth motor 482whp var det i den 540nm på hjula mvh Raimond
doffa Skrevet Mai 25, 2010 Skrevet Mai 25, 2010 kor det gikk med bil etter utforkjøringen på våler? såg der var en del skade. har bilder om du er int i dem. kan sende deg på mail.
THORSEN MOTORSPORT Skrevet Mai 25, 2010 Forfatter Skrevet Mai 25, 2010 hei ja.jo det gjekk etter forholdene bra 14dagers tid så e den klar for kamp igjen va egentlig ikkje så mykje så da såg ut til.såg mørkt på da ei stond der.hehe.ja bilder må du sende.sto du og såg på??
THORSEN MOTORSPORT Skrevet Mai 25, 2010 Forfatter Skrevet Mai 25, 2010 alle hjulboltene knakk på venstre side bak.mest sansynlig boltene som har jobba seg løse.front fangeren røyk og baksjermen fekk seg ein liten trøkk heilt nede bak hjulet.fangeren er bestilt og jobben er påbegynt ellers fungerte bilen perfekt.kjørte nermast sikk sakk mellom dei andre bilane på hel sliks
e30 tic Skrevet Mai 25, 2010 Skrevet Mai 25, 2010 kjøte du på tokohama "tyggis" slicks eller? ikke rart hjul boltene git opp da med det feste
doffa Skrevet Mai 26, 2010 Skrevet Mai 26, 2010 hei ja.jo det gjekk etter forholdene bra 14dagers tid så e den klar for kamp igjen va egentlig ikkje så mykje så da såg ut til.såg mørkt på da ei stond der.hehe.ja bilder må du sende.sto du og såg på?? ja stod å så da det gikk galt ja, sto rett langs svingen der. får ikke med meg alt på bilder var litt treg på av trekkern:) men jeg fikk bilder av at hjulet ruller avgårde. slo akkurat av videocam rett før bror din gikk ut. få en mail adr da så skal jeg sende bilder. PM?
Kristian Skrevet Mai 26, 2010 Skrevet Mai 26, 2010 hehe, såg ut som at bilen fungerte MEGET bra hvertfall!! rå m3!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå