Es-brusv Skrevet Desember 24, 2008 Share Skrevet Desember 24, 2008 Sånn da står 320d´n min på Bavaria i Oslo etter at jeg fikk det som mest sansynlig er ett turbohavari. Etter at jeg hadde stressa gjennom rushtrafikken i Oslo sentrum og endelig var ute av den og nesten hjemme mistet jeg alt draget i bilen og det kom noen fæle skramle lyder fra motoren. Når jeg skrur av motoren så høres det ut som bladene i turboen skraper mot veggen. Noen som har opplevd det samme eller ? Dyrt (regner egentlig med det)? Sitter å håper på at forsikringa mi dekker det Har nå leiebil fra Hertz.. Opel Astra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Desember 24, 2008 Share Skrevet Desember 24, 2008 Normalt så dekker ikke kasko havari av slik art som ikke kan relateres til utvendig påførte skader. Tror du kan se for deg en pris på rundt 30 lapper for dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet Desember 24, 2008 Share Skrevet Desember 24, 2008 Normalt så dekker ikke kasko havari av slik art som ikke kan relateres til utvendig påførte skader.Tror du kan se for deg en pris på rundt 30 lapper for dette. 30lapper?! Hvis det skal koste så mye, så må jo iallefall turbon har blitt 100 knas, og alt av deler gått inn i motoren, noe som er usannsynlig, om det er intercooler på den.. Turbo bytte er jo ikke det største problemet.. Sitter i 4bolter, 1 klemme, og noen bolter bak på downpipen, og olje ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Desember 24, 2008 Share Skrevet Desember 24, 2008 Skaffer du turboen selv og bytter den selv, så blir det jo noe annet, men hos BMW??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Desember 24, 2008 Share Skrevet Desember 24, 2008 Blir dyrt om du har en mekaniker som røyker 4 røyk i timen og skrur som en skilpadde.. Og de tar seg godt betalt for ekstra deler. Jeg hadde gjort en slik oprasjon selv uansett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Desember 24, 2008 Share Skrevet Desember 24, 2008 Ved turbohavari må man gjerne rense/bytte IC, skifte katalysator (og eksosanlegg etter kort tid). Kan bli dyrt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Desember 24, 2008 Share Skrevet Desember 24, 2008 Det blir dyrt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Es-brusv Skrevet Desember 25, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 25, 2008 Har ikke kommet noe olje eller noe.. Er bare en sånn skrape lyd.. Akkurat som bladene tar borti huset.. Høres veldig godt når man skrur av bilen. Når motoren er av men turboen går litt til. Har ikke vanlig kasko forsikrng, har IF Super og den skal normalt dekke motor og girkasse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet Desember 25, 2008 Share Skrevet Desember 25, 2008 Jeg dro turboen for et par år siden, mener jeg betalte 7-8tusen for turboen på www.turbopower.no Billigste jeg fant da... Fikk fortalt at dette er en avansert variabel turbo, så man kan i utgangspunktet ikke sette inn en hvilken som helst annen turbo Skal bli overasket om If dekker dette, selv med "superforsikring" Turbo er en slitedel... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Desember 25, 2008 Share Skrevet Desember 25, 2008 Pengene du kan spare her,hvis du ikke er veldig mekke-kyndig selv,er på turbo`n. Sitter vel en garrett gt 17 eller noe sånt på disse tror jeg.Disse får man tak i nye fra litt i underkant av 10 tusen.Husk for all del å få bytta ut åndings filteret på motoren din i samme slengen,siden disse har mye skyld i turbo havari på disse motorene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet Desember 25, 2008 Share Skrevet Desember 25, 2008 Hos GS koster denne 14.500,- hos Koed 8.500,- Tror du skal slite for å få den billigere enn 8k, om du ikke har noen kontakter som forhandler akkurat denne turboen(Garrett). Har du skrudd litt bil før er det ikke vansklig å bytte denne turboen. Dette er en rein skrujobb - ikke noe hokuspokus. Men før man setter inn ny turbo bør man absolutt finne årsaken ti havariet, hvis ikke kan man raskt vær der man startet - havari... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet Desember 25, 2008 Share Skrevet Desember 25, 2008 Skal bli overasket om If dekker dette, selv med "superforsikring" Turbo er en slitedel... Jeg fikk dekt turboen som gikk til helvete på min ex 2000 mod VW Beetle, med IF Superforsikring. Fikk foresten det meste nytt på den bilen, da det var så godt som totalt motorhavari! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Es-brusv Skrevet Desember 25, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 25, 2008 godt å høre at noen fikk det dekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet Desember 26, 2008 Share Skrevet Desember 26, 2008 Skal bli overasket om If dekker dette, selv med "superforsikring" Turbo er en slitedel... Jeg fikk dekt turboen som gikk til helvete på min ex 2000 mod VW Beetle, med IF Superforsikring. Fikk foresten det meste nytt på den bilen, da det var så godt som totalt motorhavari! Var vel bare min generelle skepsis til" superforsikringer" som slo inn her. Har det ikke selv, så det var litt dumt av meg å uttale meg Men det er jo kjempebra hvis man får det dekket på forsikringen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Es-brusv Skrevet Desember 26, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 26, 2008 ja vi får nå håpe at superforsikringa slår inn her... Får vel svaret i morra da Bavaria skal sjekke den.. begynner å bli lei Astraen nå... makan til møkkabil!!! Det er når man kjører slike biler man ikke angrer på at man har betalt litt ekstra og fått en BMW.. Selv om jeg har hatt både turbohavari og diesel lekasje så er det absolutt verdt det altså! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå