Robben Skrevet Desember 25, 2008 Skrevet Desember 25, 2008 Hei! Jeg har nå kjøpt meg en E36 compact 1996 modell med 1,6 L motor, fikk den billig Bilen er Eu-godkjent, men det er nok noe som må ordnes før neste kontroll i mai. Bilen har hatt 13 tidligere eiere. Det er iallefall nok å pusle med på denne bilen! Første prioritet er iallefall en grundig vask! Bilder sier mer enn 1000 ord, så slenger opp noen. Det jeg har gjort hittil, er bare å ta av den greia over rattet og teipe over det som var ødelagt. Det er el-vinduer på bilen, men det funker bare på passasjer siden. Forrige eier sa at han hadde koplet den ut fordi det manglet clips eller noe som dro vinduet opp og ned, slik jeg forsto det. Det blir nok ikke så mye skruing på meg i romjula, da jeg må skrive ferdig særemne i norsk , noen som har lyst til å gjøre det for meg? Vil nok etter hvert koste på m3 frontfanger og det samme bak, men det blir ikke før om lenge. Vil noen ha? Fete sommerfelger: Fysj så møkkete! Hva kan man gjøre her? Jalla... Solskjermen som alltid detter ned: Kom gjerne med råd og hint
Kipper12 Skrevet Desember 26, 2008 Skrevet Desember 26, 2008 Du har fått deg litt jobb her ja Har du begynt ennå?
Fliid Skrevet Desember 26, 2008 Skrevet Desember 26, 2008 På det ene bildet manglet en mutter grunnet knekt bolt. Dette er en av boltene som er presset igjennom gods til tårnlager. du kan kjøpe nytt tårnlager og bytte ut dette defekte. Eller banke ut den knekte bolten og bytte ut..
///FredriK.S Skrevet Desember 26, 2008 Skrevet Desember 26, 2008 Maaasse bilder. Ja, nå har du fått deg en stor jobb, lykke til med det
-Erik- Skrevet Desember 26, 2008 Skrevet Desember 26, 2008 Lov å spørre mye du gav for den? Rust å sånn? Artig løsning med skruene til dørhåndtaket på fører sida
Robben Skrevet Desember 26, 2008 Forfatter Skrevet Desember 26, 2008 Tusen takk for rådet, Fliid! Med tanke på rust og sånn, har jeg funnet litt kjeks i bunn av forskjermene på begge sider,også er det noe rust på hver hjulbue. Ellers er det noen bobler i lakken her og der, og antageligvis noe på den lista under lyktene. Her er det tapet over med svart ducktape Satser på å gjort ferdig særemnet i natt en gang, så forhåpentligvis får jeg gjort noe på bilen imorgen. Bilen kostet 18k, Erik @ ///FredriK.S Takk for det!
hylle Skrevet Desember 26, 2008 Skrevet Desember 26, 2008 Grattis. har fått litt sansen for disse compactene enda jeg synes de var ufattelig stygge da de kom ut. men for all del, BREEIE felger og senk, så er du en vinner! og bytt ut baklyktene med noen helt røde eller mørksota noen!
Robben Skrevet Desember 26, 2008 Forfatter Skrevet Desember 26, 2008 @ hylle: Det fulgte med noen ganske breie felger, tror jeg bruker disse! Må nok koste på nye dekk på noen av dem Breit nok det her vel? Her trengs det nye dekk ja, håper ikke felgen slipper ut luft..
lloydsb Skrevet Desember 27, 2008 Skrevet Desember 27, 2008 hehe ikke mindre en 13 eier jag litt å gjør ja, holder på med noen av det samme selv.. Felgene var jo ikke spess breie, men de kommer til å stikke langt ut! ET 10 helt feil innpress til e36.. Men går nok hvis ikke den er eller blir senka..
Robben Skrevet Desember 28, 2008 Forfatter Skrevet Desember 28, 2008 I dag fikk jeg gjort litt. Fikk festet kontrollpanelet til varmeapparatet litt annerledes slik at det ikke ser så stygt ut(midlertidig), fjernet noen kabler til tidligere stereoanlegg,satt på listene ved dørkarmen, og vasket litt inne i bilen. Skal legge opp ledningene og koble ordentlig imorgen. Gulvteppet i bilen var kliss vått, så turte ikke å gå løs med støvsugeren da jeg har tatt livet av en før på den måten Setter inn luftavfukter og kupevarmer i bilen i morgen. Wet floor: Må huske å kjøpe dreneringsplugger.. Og slik ser den ut under:
Superbeetle Skrevet Desember 28, 2008 Skrevet Desember 28, 2008 Ser ut som du har litt arbeid foran deg iallefall, men compact kan bli ganske kule tilslutt Hvor langt har den gått? Utifra bildene så vil jeg vel ikke si at 18k er superbillig... Løsningen med å bruke selvborrende skruer i dasjbordet var vel gjerne ikke den mest sofistikerte løsningen heller...
NeonMuffler Skrevet Desember 28, 2008 Skrevet Desember 28, 2008 ja synes det var en litt stiv pris til noe som ser ut som er bare brukt opp :/ må jo egentlig bytte alt av interiør i den +dashbord skal det bli fint
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå