///FredriK.S Skrevet Desember 26, 2008 Skrevet Desember 26, 2008 husker ikke hvor mye.. en 1000 lapp kanskje? hmm 520 å kan bygges om til m5.. så lenge orginal bilen har 6 sylindret motor så slipper du så mye trøbbel med vekta på akslene.. Men er mye styr med ombygginger.. send meg en pm så skal jeg prøve og gi deg svar på spørsmålene dine litt etter hvert.. Eyy, Thanks.
Standeren Skrevet Desember 26, 2008 Skrevet Desember 26, 2008 holder en bmw 525 godt med turbo i er det noe hold bart ??
kribje Skrevet Desember 26, 2008 Skrevet Desember 26, 2008 tja kommer litt ann på hvor stort lade trykk man kjører. men en kompis kjørte med 0,5 bar på orginal maskin i 1 år mens jeg hadde 0,3 bar og blåste min 325 etter 14 dager. så jeg antar at det kommer ann på motoren
Standeren Skrevet Desember 26, 2008 Skrevet Desember 26, 2008 er te bedre og sette inn turbo i bmw 525 en og bytte motor?? jeg vet ikke hva jeg burde gjøre ??
plumbo79 Skrevet Desember 26, 2008 Skrevet Desember 26, 2008 Somregel mye billigere å sette inn en større motor enn å bygge turbo.
Standeren Skrevet Desember 26, 2008 Skrevet Desember 26, 2008 ok takk for svare hvor mye koster det og sette inn ny motor og sånnt a ??
Standeren Skrevet Desember 26, 2008 Skrevet Desember 26, 2008 hva koster det for komlett sett med effektanlegg til bmw 525??
kribje Skrevet Desember 26, 2008 Skrevet Desember 26, 2008 det kommer litt ann på hvor rått du skal ha men et slikt simons trur jeg ligger rundt 3000kr mener og huske. men hvis du kan sveise og slikt klarer du lage et med deler fra f.eks bs til rundt 2000 kr
Mons1 Skrevet Desember 26, 2008 Skrevet Desember 26, 2008 Sorry Sam! M20-motorene er dritt hvis de behandles litt dårlig. Registerrem som har knust et stort antall motorer og kam-akslinger som slites ned som smør. Ja M20-motorene lyder bra, men selve motoren høres til tider som en diesel pga slitt kam og vippearmer. M50 er en meget solig motor! De har hatt et par ting som folk har irritert seg over; Vannpumpe i plast og Lambdasonder og annet elektrist trøbbel. Men hyd. ventilløftere gjør motoren stillegående og silkemyk. Motorene yter mer pga 4ventiler pr sylinder og mer moderne elektronikk. Samtidig er det 10-15% billigere i drift. Med normal vedlikehold slik som oljebytte hver 10000km og god Helsyntet fjør at motorene går problemfritt i minst 300000km. Min gamle 1990mod 525i 24vent. har imponert mange med en så silkemyk og stille gange og det selv etter 280000km. En nabo hadde en Mazda MX-3 og med sin 1,8liters V6'er så hørtes motoren ut som et knuseverk sammenlignet med "sleden". Men jeg tror hvis man ser kun på holdbarhet, så stiller M30 sterk. Disse motorene holder selv med hard kjøring. Har lest flere ganger at de er nermest skuddsikker. Også M10 er utrolig slitesterk. De slet med sprukkne ventiltettninger som gav blårøk og ventilløftere som ble slitt av dårlig olje, men enklere motorkonstruksjon skal man lete lenge. Det er rart å tenke at min tidligere 1969mod BMW 2000 og min 1984mod 318iA nærmest hadde samme motorblokk og topp. Bare så synn at ruste tok livet av dem begge RS Jeg holder en knapp på M20.Kjekke motorer med god respons, fin lyd og bra holdbarhet. Den er en drøm i forhold til M50 med treg tomgangsmotor, dobbelmassesvinghjul, hydrauliske ventilløftere og en million vakumstyringer.
kribje Skrevet Desember 26, 2008 Skrevet Desember 26, 2008 ja ja dette er det veldig mye delte meninger om ser jeg. men etter som hvor mye juling min m20 fikk så blir det atter en gang det. den ble straffet så mye atte det er rart den ikke stakk fra karosseriet
kribje Skrevet Desember 26, 2008 Skrevet Desember 26, 2008 jeg har sett rimelig billige motorer til salgs inne på bimmers. mener jeg så en v8 til 10,000. det er jo litt kult i e 30 . hvet ikke helt ossen det er og sette den inn men regner med at det går med mye hyling og skrik. jeg har bygd turbo på min m20 b25 og det har kostet meg ca 20,000 i motor deler . men du får slike bolt on kit ( har hørt det er dritt men har ikke erfaring med de ) til under 10,000. så igjenn bygge turbo eller bytte motor kan koste masse. men er du på veldig budsjett ville jeg valgt og bytte motor
Mons1 Skrevet Desember 26, 2008 Skrevet Desember 26, 2008 Jeg hadde selv en M50 og måtte bare bytte Lambda hvert år Men en kompis hadde en 1år eldre 525i med M20 og han kjørte veldig fint med bilen og byttet olje, men allikevell røk toppen og toppakningen. Jeg tror årsaken var at først røk toppakningen og etter bytte, så fikk han store problemer med å lufte motoren slik at den kokte under lufting. Da gikk toppen... Han byttet topp og solgte bilen like etterpå. Kjøper kom 1mnd senere og sa at nå var toppen gått igjen. Mandagsmotor? Men det er ingen tvil at M20-motorene hadde for dårlig smøring av kam og vippearmer. Det lå et rør på langs som liksom skal dryppe olje ned på vippearmene og videre ned på kammen. Dette stoler jeg ikke mye på! RS ja ja dette er det veldig mye delte meninger om ser jeg. men etter som hvor mye juling min m20 fikk så blir det atter en gang det. den ble straffet så mye atte det er rart den ikke stakk fra karosseriet
Standeren Skrevet Desember 26, 2008 Skrevet Desember 26, 2008 hvem av motorene er den som er mest hold bar a ??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå