Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 132
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jag skulle säga att olika Bmw motorer är bra på olika sätt. Det beror lite på vad man vill göra. En 316 motor håller säkert bra för den effekt den har, men ska man tex satsa på att turbokonvertera och sikta på 300 hk så bör man försöka använda sig av en lite större motor. Tex M20 eller M50 skulle jag säga. Båda verkar fungera klockrent som turbokonverterade motorer..

Som sagt, allt beror på vad man är ute efter att göra :)

mvh

Adde

Skrevet

generelt for bmw-motorer er vel at de holder så lenge de blir vedlikeholdt og at man er obs på og kjøre de varm før evt kuk-kjøring, har selv en m20b25 som tåler en del, men når ting først ryker er det UTROLIG lett og reparere.

brukte selv 1,5 time på og ta ut motoren med gir, og kansje 2 timer på og sette den inn etter og ha brukt ca 6 timer på og skifte ALL innmat i topp samt topp-pakning og alle andre pakninger i topp-delen.

god plass til og skru i de fleste motor-rom der det står en m20, har ikke skrudd mye selv på m50, men synes det ser trangt ut og de bmw-kjennerne jeg har snakket med sier at beste motoren er m20 pga pris og tilgjengelighet på deler og at man kan gjøre omtrent ALT selv.

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Skrevet

m20 motorn er vel en av de motorene som blir bygd mest på rundt om. å er vel en grunn til det. de er lette å få tak i. grei i innkjøp å forholdsvis billige deler til de :) innmat i motorene er så som så. kan fint ta ut 300hk++ med org innmat hvis man senker kompresjon. noe som er viktig på denna motorn i forhold til at detta er en 12v. m50 motorene (24v) kan man kjøre på mere trykk med orginal innmat da kompresjonen er "mindre" viktig på en 24ventilert motor. driver selv å bygger en m20b25 turbomotor. har senka komp til 8.2:1

Skrevet
En grei pekepinne er jo ca 10hk pr 0.1 bar.

Min m50b25 lada 0.9 og bremsa 300hk. (i motor)

Den gikk et helt år med det uten problemer.

Kommer helt an på systemet ditt. Høyere trykk gir ikkje alltid meir hk,bare luft som er varmere(ekspandert).

Dvs viss bilen din går med dårlig tilpassa turbo,ic,rørgate osv osv som kjører med 1,5kg trykk så kan du ha 300hk.

Bytt ut overnevnte komponenter med noen som er bedre tilpassa motoren,reduser trykket til 1,0kg og du har fortsatt 300hk,kansje mer.

Så å si at "x"bar gir "x"hk syns eg bare blir dumt når en har ingen aning om hvordan hele bygget er tilpassa og montert...

Skrevet

Holder på å se på en svensk 525 E34.

Den er lagt ut til 20.000 svenske kroner (16.000NOK), Hvordan er det med avgifter og slik da?

Og hvis det blir kjøp, så venter jeg i ca 2 år med å sette på skilter, fordi da blir jeg 18år :)

Og hvor mye koster det å sette på skilter på den da?

-Fredrik

Skrevet

skriv inn info på www.toll.no

Hestekreftavgifter osv.. blir nokk endel gryn må du regne med.. skal du ikke ha skilter på den før om 2år.. så kan du bare skrive alders på bilen til 2år mer..

men, avgifter kan forandre seg.. og prisen på bilen kan og forandre seg på 2år :) hvorfor kjøpe idag? om du skal ha den stående og "ruste" i 2år?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...