Raymond Skrevet Januar 8, 2009 Skrevet Januar 8, 2009 Hva med V12 5.4L til E38? denne har jo og ganske bra rykte
OLEZZ Skrevet Januar 8, 2009 Skrevet Januar 8, 2009 En grei pekepinne er jo ca 10hk pr 0.1 bar. Min m50b25 lada 0.9 og bremsa 300hk. (i motor) Den gikk et helt år med det uten problemer.
Fekzen Skrevet Januar 9, 2009 Skrevet Januar 9, 2009 Jag skulle säga att olika Bmw motorer är bra på olika sätt. Det beror lite på vad man vill göra. En 316 motor håller säkert bra för den effekt den har, men ska man tex satsa på att turbokonvertera och sikta på 300 hk så bör man försöka använda sig av en lite större motor. Tex M20 eller M50 skulle jag säga. Båda verkar fungera klockrent som turbokonverterade motorer.. Som sagt, allt beror på vad man är ute efter att göra mvh Adde
Trollet_ Skrevet Januar 11, 2009 Skrevet Januar 11, 2009 generelt for bmw-motorer er vel at de holder så lenge de blir vedlikeholdt og at man er obs på og kjøre de varm før evt kuk-kjøring, har selv en m20b25 som tåler en del, men når ting først ryker er det UTROLIG lett og reparere. brukte selv 1,5 time på og ta ut motoren med gir, og kansje 2 timer på og sette den inn etter og ha brukt ca 6 timer på og skifte ALL innmat i topp samt topp-pakning og alle andre pakninger i topp-delen. god plass til og skru i de fleste motor-rom der det står en m20, har ikke skrudd mye selv på m50, men synes det ser trangt ut og de bmw-kjennerne jeg har snakket med sier at beste motoren er m20 pga pris og tilgjengelighet på deler og at man kan gjøre omtrent ALT selv.
Snake____1 Skrevet Januar 20, 2009 Skrevet Januar 20, 2009 M43 motoren er gull verdt i seg selv, tålte all bank den fikk av meg. Endte opp med blå kammer ettehvert, men sveiv som en klokke for det M50 Motoren er desidert den beste
///FredriK.S Skrevet Januar 30, 2009 Skrevet Januar 30, 2009 4" eksos, hvor mange cm er det i diameter, noen som vet? Og hva passer best på e34, en 3", 3,5" eller 4"?
korny Skrevet Januar 30, 2009 Skrevet Januar 30, 2009 en tomme er 25,4 mm bare og regne 4x25,4=101,6mm eller 10,16 cm
Bmw_325i_ Skrevet Januar 30, 2009 Skrevet Januar 30, 2009 m20 motorn er vel en av de motorene som blir bygd mest på rundt om. å er vel en grunn til det. de er lette å få tak i. grei i innkjøp å forholdsvis billige deler til de innmat i motorene er så som så. kan fint ta ut 300hk++ med org innmat hvis man senker kompresjon. noe som er viktig på denna motorn i forhold til at detta er en 12v. m50 motorene (24v) kan man kjøre på mere trykk med orginal innmat da kompresjonen er "mindre" viktig på en 24ventilert motor. driver selv å bygger en m20b25 turbomotor. har senka komp til 8.2:1
korny Skrevet Januar 30, 2009 Skrevet Januar 30, 2009 m20b25 enkel og få tak i? tja... men tåler mye juling så lenge de blir kjølt og serva..
Bmw_325i_ Skrevet Januar 30, 2009 Skrevet Januar 30, 2009 de tåler mye dissa ja. men eneste minus er toppen igrunn. vannkanaler osv sprekker ved overlading. (dvs litt mere enn 0.5 )
E36Cab1 Skrevet Januar 30, 2009 Skrevet Januar 30, 2009 En grei pekepinne er jo ca 10hk pr 0.1 bar.Min m50b25 lada 0.9 og bremsa 300hk. (i motor) Den gikk et helt år med det uten problemer. Kommer helt an på systemet ditt. Høyere trykk gir ikkje alltid meir hk,bare luft som er varmere(ekspandert). Dvs viss bilen din går med dårlig tilpassa turbo,ic,rørgate osv osv som kjører med 1,5kg trykk så kan du ha 300hk. Bytt ut overnevnte komponenter med noen som er bedre tilpassa motoren,reduser trykket til 1,0kg og du har fortsatt 300hk,kansje mer. Så å si at "x"bar gir "x"hk syns eg bare blir dumt når en har ingen aning om hvordan hele bygget er tilpassa og montert...
///FredriK.S Skrevet Februar 1, 2009 Skrevet Februar 1, 2009 Holder på å se på en svensk 525 E34. Den er lagt ut til 20.000 svenske kroner (16.000NOK), Hvordan er det med avgifter og slik da? Og hvis det blir kjøp, så venter jeg i ca 2 år med å sette på skilter, fordi da blir jeg 18år Og hvor mye koster det å sette på skilter på den da? -Fredrik
Raymond Skrevet Februar 1, 2009 Skrevet Februar 1, 2009 skriv inn info på www.toll.no Hestekreftavgifter osv.. blir nokk endel gryn må du regne med.. skal du ikke ha skilter på den før om 2år.. så kan du bare skrive alders på bilen til 2år mer.. men, avgifter kan forandre seg.. og prisen på bilen kan og forandre seg på 2år hvorfor kjøpe idag? om du skal ha den stående og "ruste" i 2år?
///FredriK.S Skrevet Februar 1, 2009 Skrevet Februar 1, 2009 Skal ha den som et prosjekt i to år, blir jo noen prøve turer også da. Lager et tema her på bimmers.no også .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå