Gå til innhold

m43 topp tikking

Rodeglæppen
 Share

Anbefalte innlegg

Sannsynligvis er det løfterne, men du kan jo ta av toppdekselet og inspisere kammen også. Denne motoren skal ikke ha problemer med kamakselslitasje slik som M40, men hydrauliske ventilløftere kan låte godt dersom det slurves med oljeskift. Du kan prøve å kjøre en rensekur i olja. Vet noen har hatt suksess med det. Ihvertfall litt billigere enn å gå rett på nye løftere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal være sagt at disse motorene tikker voldsomt om man bruker feil olje. Feilen menge gjør er at de kjøper dyre, lettflytende oljer. Noe som jeg selv har erfart. både med syntetisk og semisyntetisk. :oops:

Sier meg enig med bimmerlars. Ta rensekur. Fyll på vanlig 10w40 mineralolje og se om den da tikker.

Denne motoren SKAL ha 10w40. får venttiløfterne noe annet har du tikkelyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal være sagt at disse motorene tikker voldsomt om man bruker feil olje. Feilen menge gjør er at de kjøper dyre, lettflytende oljer. Noe som jeg selv har erfart. både med syntetisk og semisyntetisk. :oops:

Sier meg enig med bimmerlars. Ta rensekur. Fyll på vanlig 10w40 mineralolje og se om den da tikker.

Denne motoren SKAL ha 10w40. får venttiløfterne noe annet har du tikkelyd.

Virker som du har litt peil på dette så kanskje du kan hjelpe meg litt også?

Har en 318is (m42b18?) som tikker en god del. Har akkurat byttet olje og tatt rensekur på den men tikker like fint enda. Fikk beskjed av motorteknik at jeg burde kjøpe 0-40 olje så kjøpte det hos de :P

Er ganske lei tikkinga å lurer på om det er noe jeg kan gjøre? Feil med 0-40 olje? Eventuelt hvor dyrt er det å bytte løftere? (Om det er det som gjør den tikker da, har jo ikke peil selv:p )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...