Rodeglæppen Skrevet Desember 26, 2008 Share Skrevet Desember 26, 2008 hei har en e36 compact med m43b16 motor. denne har en fin ting med det å tikke:O men hva er rimeligst å bytte her? ny kam og løftere? ny komplett topp? mulig å få trim kam? må man omprogrammere hjerne? mvh rodeglæppen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Desember 26, 2008 Share Skrevet Desember 26, 2008 Ny olje? Mer olje? Hvor langt har den gått? tikker den hele tiden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rodeglæppen Skrevet Desember 26, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 26, 2008 motor har gått 220000km og vet ikke åssen det er med oljeskift siden slutten av serviceboka er på 85000km men jeg har nå skiftet på hver 7000km den tikker hele tiden men mer når motor varm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Desember 27, 2008 Share Skrevet Desember 27, 2008 Sannsynligvis er det løfterne, men du kan jo ta av toppdekselet og inspisere kammen også. Denne motoren skal ikke ha problemer med kamakselslitasje slik som M40, men hydrauliske ventilløftere kan låte godt dersom det slurves med oljeskift. Du kan prøve å kjøre en rensekur i olja. Vet noen har hatt suksess med det. Ihvertfall litt billigere enn å gå rett på nye løftere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wracul Skrevet Desember 27, 2008 Share Skrevet Desember 27, 2008 Det skal være sagt at disse motorene tikker voldsomt om man bruker feil olje. Feilen menge gjør er at de kjøper dyre, lettflytende oljer. Noe som jeg selv har erfart. både med syntetisk og semisyntetisk. Sier meg enig med bimmerlars. Ta rensekur. Fyll på vanlig 10w40 mineralolje og se om den da tikker. Denne motoren SKAL ha 10w40. får venttiløfterne noe annet har du tikkelyd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet Desember 27, 2008 Share Skrevet Desember 27, 2008 Det skal være sagt at disse motorene tikker voldsomt om man bruker feil olje. Feilen menge gjør er at de kjøper dyre, lettflytende oljer. Noe som jeg selv har erfart. både med syntetisk og semisyntetisk. Sier meg enig med bimmerlars. Ta rensekur. Fyll på vanlig 10w40 mineralolje og se om den da tikker. Denne motoren SKAL ha 10w40. får venttiløfterne noe annet har du tikkelyd. Virker som du har litt peil på dette så kanskje du kan hjelpe meg litt også? Har en 318is (m42b18?) som tikker en god del. Har akkurat byttet olje og tatt rensekur på den men tikker like fint enda. Fikk beskjed av motorteknik at jeg burde kjøpe 0-40 olje så kjøpte det hos de Er ganske lei tikkinga å lurer på om det er noe jeg kan gjøre? Feil med 0-40 olje? Eventuelt hvor dyrt er det å bytte løftere? (Om det er det som gjør den tikker da, har jo ikke peil selv:p ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå