Gå til innhold

Jarmund/ In Consulting e30 M3 Grp-A-v8+div


jarmund e30m3-v8
 Share

Anbefalte innlegg

takk alle sammen, :D bilen er faktisk mye breier enn standard m3'n og har poppa skjermer så den har bra "race" stuk.

slenger ut litt andre gamle bilder også.

firkanrør bære bruer med uniballs,selholm bein,ap racing bremser og senterbolt spindel.

6r8aoqvgar0g17xvhzha.jpg

carbon tak scoopet skal tilpasses også, det er lexan ruter rund baut så det er greit med litt kjøling i nepa.

80v5fligrzyaun3g3e8v.jpg

lp531o789vyk2yiyxdq8.jpg

lager krybbe for å kunne jobbe på og lakke bilen uten hjuloppheng

arn2lzm2ad5ucxuuufr3.jpg

bruker to motorbukker jeg laget for 15 år siden som blir hevet og breddet og ikke minst får hjul.

wicx5e3hdxnje7wvzp7q.jpg

s2j3qlj36dtkuzqqoypz.jpg

gamle radiator plasseringen og prodrive bensinsystem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke enda.skal veien den, har fjærnet sikkert ti kilo ved å fjærne ac pumpa,braketter,motorfester,vifta og masse annet.

har hørt så mye, noen sier den er 6 kilo lettere enn m5 sekser'n og noen mener den er lettere enn orginal s14 motoren.

den er hvertfall ikke veldig tung,i og med at det er hel alu motor,blokka var visst latterlig lett i følge en jeg vet om som har lik bil og motor som meg bare med twin turbo :shock:

kassa er hvertfall greit tung men den er også bruta. 2" inngående aksel. noen i sverige hadde kjørt drag med 900 hk og slics med standard kasse i tre år uten problemer med kassa. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess, den skal få fast plass i bobilen neste sesong :) Har du bmw'n i asker forresten? Hadde vært morro å tatt en titt en dag du er ute med skrutrekkeren;)

blir konge til sesongen..bilen står i asker, bare hyggelig med besøk.bare send en melding eller slå på luren du, 91599359 hvis du vil sjekke om jeg er der. :D

goodie.. da plinger jeg på en dag:) Dere ha en fin nyttårskveld i heimen, hørte thomas sa han skulle til deg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei de sto på bilen når jeg kjøpte de, det er ganske vanlig å bruke i div motorsporter og tidligere eier har brukt det i rallycross der de virkelig får juling så jeg har egentlig ikke så mange betenkligheter med å bruke det da orginal e30 bruene hvertfall er søppel, men kom over DTM understell i går så nå er det mulig jeg kapper av hele driten.. motor festene og travers er hvertfall i boks...godt nyttår til alle sammen. vi sees på banen i 2009 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har pusla litt på verkstedet i dag,nokk en sløv/kort dag.Er godt jula er over så jeg kan komme i gang med 15 timers dager på verkstedet igjen.våren kommer fort gitt..

Har jobbet en del under bilen og har nå kommet frem til å gå for DTM forstilling og kapper derfor vekk firkanrør bærearm opphenget, dette gjør montering av motor enklere da jeg kan bruke en modifisert orginal travers. å lage motorfester til denne bilen er litt verre enn vanlig da det går olje kanal til oljefilter huset gjennom motorfestet!!! få hjelp til dette nå da det blir laget motorfeste med A-N koblinger til oljefilter huset/oljekjøler.

5mgbldv2qh200han2cgc.jpg

basiden av motorfestet inn mot blokka

mihi7e5r7hc3xo31o7j8.jpg

begge motorfestene, greit svære,det venstre er også brakett til ac kompressor.

noen som vet hvor denner er fra, det er servotannstangen som satt på bilen,ser ut som bmw men har litt smalere innfestning enn standard og har litt tykkere dim til splines'n til rattakselen enn e30 tannstang.

udmwe6gadne606kmmvs5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...