Pauls1 Skrevet Desember 27, 2008 Skrevet Desember 27, 2008 E36 325 coupe ræserbil : for ca 1 år siden var jeg og min bror og hentet oss et gammelt vrak av en e36.. eller rettere sagt, en riktig flott bil med en lang rekke mindre lure eiere.. han vi hentet bilen hos, hadde blitt fortalt av forrige eier (som igjen hadde blitt fortalt av forrige eier osv osv) at motor og gir var utbrukt og var bare å kaste. vi brukte ca 40kr på en boks med startgass for og rense lmm, og koblet til lambdaèn.. bingo! bilen gikk som en klokke etter litt mere feilsøking fant vi ut at bilen lekte en del olje fra motor og gir. det viste seg og være simmeringen i forkant av veiva som var utslitt og en tettning bake på girkassen. vi byttet dette og nå er motoren forhåpentligvis tett vi bestemte oss allikevell for å ta ut motoren og overhale den, det ble jo rimelig interesant iom at ingen av oss noen gang hadde åpnet en motor før.. vi byttet da toppakning, strekkbolter, ventilløftere, simmeringer i for og bakkant av veiv, plugger, vannpumpe+++ Planen var og få med seg 08 sesongen, men det gikk i vasken pga vi har en far som er litt smågal.. Han fant ut at vi skulle kjøpe et brannskadet hus(type stort), hive det på en henger, flytte det 2km og restaurere det Nå er vi nesten ferdige med det, lommeboka har fått påfyll og vi er straks klare til å begynne med bilen igjen.. I sommer kjøpte vi et turbokit til bilen. jeg la det ut på finn.no for litt over dobbelt pris av va vi gav for det, og jaggu var det ikke en som kjøpte det Vi bestilte da et kompressor sett fra ActiveAutowerke.com men det gikk i vasken da AA nektet og godta utenlandske kredittkort, og banken min nektet og hjelpe meg og overføre penger til AA.(mente det var for usikkert?!) så ble dollaren for dyr, og drømmen om overladning gikk i vasken men men.. life goes on.. litt deler ble bestilt.. 2 stk corbeau sprint bøttestoler K-sport coilovers med utallige justerings muligheter.. Forterkninger for å sveise inn i bakstilling.. Litt styling måtte vi også ha (bilen har m3 styling fra før), cup speil i carbon og splittere Ellers har vi kjøpt bur, gule frontlykter++++ har ikke bilder av det nå, men det kommer når vi starter for fullt i februar.. Legger ut flere bilder etterhvert som noe skjer
///FredriK.S Skrevet Desember 27, 2008 Skrevet Desember 27, 2008 Er det bra kvalitet på disse K-sport coiloversa?
Pauls1 Skrevet Desember 27, 2008 Forfatter Skrevet Desember 27, 2008 Aner ikke hvordan kvaliteten på K-sport coiloversene er. Var noen på BMWccn som anbefalte de.. Forstår det slik at de ikke er egnet på en bruksbil, da det skal bli meeeeget stivt.. men det passer oss bra er heller ikke tuv papirer på disse. Litt flere bilder : Panserlåser fra Turner motorsport Blinkende dioder til alle lys luftfilter
kristian olufsen Skrevet Januar 19, 2009 Skrevet Januar 19, 2009 bi bra dæ dan får dåkk denj færdi tell sommartreffe?
Simen! Skrevet Januar 19, 2009 Skrevet Januar 19, 2009 Dette ser ut til å bli gromt Sleng ut bilder etter vert...
marius paulsen Skrevet Januar 20, 2009 Skrevet Januar 20, 2009 bi bra dæ dan får dåkk denj færdi tell sommartreffe? det var et veldig godt spørsmål.blir nok aldri ferdig med bilen men i en eller annen form skal den kjøres i sommer
Pauls1 Skrevet Februar 28, 2009 Forfatter Skrevet Februar 28, 2009 Da har vi omsider begynt sånn smått og pusle i hop bilen igjen. Fikk slept bilen opp i verksted i dag. fikk også montert ledningsnettet på motoren, byttet vannpumpe og viskosekopling. Er meget usikker på om ledningsnettet ble riktig montert. alle kontakter var merket, men merkinga hadde forsvunnet siden motoren har stått nesten 1 år.. ser for meg 1 time eller 10 med feilsøking jah.. Noen dårlige mobil bilder ; Litt tomt innvendig.. Satser på å få motoren i bilen i morgen
Pauls1 Skrevet Mars 1, 2009 Forfatter Skrevet Mars 1, 2009 fikk gjort litt i dag også fikk motoren neddi. fjernet også hele AC anlegget. gjenstår noen ledninger og slanger før det blir oppstart.
Pauls1 Skrevet Mars 7, 2009 Forfatter Skrevet Mars 7, 2009 Går sakte men sikkert fremover her.. Har plagdes en del med ledningsnettet, men begynner endelig å få kontroll nå. Fant ut at det var like greit og fjerne innsuget så man så hva man holdt på med. så nå er alt koblet og stripset pent på plass igjen. fikk også begynt å montere clutch`n. fikk akkurat dreid oss et sentreringsverktøy før det var kveld.. Så i morgen satser vi på at vi får på girboxen og får start på jævelskapen!! satser også på å få inn det orginale interiøret i morgen, da er det bare noe småtteri som gjenstår før det blir eu kontroll. Og etter eu kontrollen begynner morroa Da blir det ut med interiøret igjen og inn med bur og bøttestoler, takluken blir fjernet og erstattet med en carbonplate lik den på bildet. satser på å lette bilen 20-30kg med denne oppgraderingen! kommer nok noen store forbedringer på motorfrontenogså etter hvert
marius paulsen Skrevet Mars 8, 2009 Skrevet Mars 8, 2009 blir garantert turbo på denne utover våren. lettere felger med r dekk kommer også.ucc eksos er vel også en del av planen. blir powerflex foringer overalt. er også tanken og bytte ut motor og girfester med nye i alu. kommer nok sterkere clutch også. ellers så er vi åpene for forslag. bilen skal bli en ren banebil så gale ideer motas med takk.
Pauls1 Skrevet Mars 8, 2009 Forfatter Skrevet Mars 8, 2009 og bilen startet pinadø på første forsøk mangler noen bolter til eksosen og en ny clutch-pumpe så er bilen klar for eu kontroll. video av oppstart : interiøret kom også stort sett på plass i dag, mangler å montere 1 dørtrekk. nye speil er også montert, ikke helt 100% passform, men det skal vi fikse Beklager litt dårlige bilder. skal få tatt noen skikkelige bilder når bilen har fått en velfortjent vask.
Pauls1 Skrevet Mars 9, 2009 Forfatter Skrevet Mars 9, 2009 fortsetter å prate med meg selv jeg Nå er alle deler som trengs for å få bilen eu godkjent bestilt. Håper GS greier og levere de før helga!
kristian olufsen Skrevet Mars 9, 2009 Skrevet Mars 9, 2009 bi gode greier dæ dær:D bi bra å få sjå denj på bane ;D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå