EspenS Skrevet Desember 27, 2008 Share Skrevet Desember 27, 2008 Har noen varsel lys som kommer og går, som topic navne sier. ABC, ASC og Håndbrekk lysene kommer og går på min 2000 e46 318Ci. Det merklige med det er at di kommer og går, ofte er di borte i mange uker, men så kommer di tebars etter hvert. Noen så vett hva som foregår ? Som om ikke det var nokk, så går airbag lyset av og på iblant også, uavhening av om di andre lysene er på eller ikke Noen råd ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Desember 27, 2008 Share Skrevet Desember 27, 2008 ABS/ASC er nok en ABS/hjulføler. Airbag er nok sensormatta i passasjersetet. Kjør en diagnose hos BMW (eller noen med carsoft) så fins det sikkert noen feilkoder å gå utifra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
osjaavik Skrevet Desember 27, 2008 Share Skrevet Desember 27, 2008 Er ikke helt umulig at brekket blir hengende litt en gang i blandt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørner Skrevet Desember 27, 2008 Share Skrevet Desember 27, 2008 ABS/ASC lysene har kommet og gått de siste 2 månende. Har ikke fått kjørt noe diagnose enda. Du får si fra hva du finner ut, men holder en knapp på en dårlig føler eller ledningsbrudd til en av følerne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenS Skrevet Desember 27, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 27, 2008 hmm okay, takk for svar Kompis av meg har bestilt seg en OBDII skanner så får vente til den kommer. Er ikke helt umulig at brekket blir hengende litt en gang i blandt? Mener du brekk lyset eller selve brekket ? for vist det så ja, jeg føler at den henger litt av og til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
osjaavik Skrevet Desember 27, 2008 Share Skrevet Desember 27, 2008 Mente selve brekket ja, og når det henger, så vil brekklampa lyse vil jeg tro. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
naijs Skrevet Desember 27, 2008 Share Skrevet Desember 27, 2008 Hadde samme problem jeg også, jeg tok diagnose, og da var det en abs sensor på høgre bakhjul som hadde tatt kvelden! når jeg fikk skifta den, slutta håndbrekk lyset og antispinn lyset å lyse... Airbaglys-problemet har jeg også. Har sett på det, og etter det jeg har forstått og prøvt å se meg fram til, må man bytte sensoren som sitter under pasasjersetet, evt kablingen frem til sensoren. Så langt som jeg har sett må man for å få dette utført sprette opp setetrekket, noe som er en litt kjedelig, og ikke minst dyr jobb. Jeg har valgt å ignorere abs-lyset, men er det noen som hvet om airbagen blir deaktivert eller lignende når lyset lyser? (kanskje litt dårlig formulering der...) Irriterende med all sånn småelektronikk som ryker... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørner Skrevet Desember 27, 2008 Share Skrevet Desember 27, 2008 Jeg har valgt å ignorere abs-lyset, men er det noen som hvet om airbagen blir deaktivert eller lignende når lyset lyser? (kanskje litt dårlig formulering der...) Irriterende med all sånn småelektronikk som ryker... Airbagn blir ikke deaktivert så lenge det er sensorer i setene som er årsaken til at det lyser. Er vel der for at airbags ikke skal løse seg ut hvis det ikke sitter noen i setet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå