Gå til innhold

M3 S52 Motor - Kjøpe brukt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke fallgruver bør man passe seg for ved kjøp av en slik motor? Ved evt kjøp vil den bli overhalt og plukket i fillebiter før installasjon hvis det skulle ha noe med saken å gjøre, med bytte av slitedeler selvsagt. Alternativet her er å enten kjøpe motor med girkasse, ledningsnett osv eller kjøpe en hel 95-98 M3 fungernede bil og bruke som delebil. Planen er å bygge om en E36 318is, har forstått at det er rimelig greit å bygge om, ikke noe behov for masse spesiallagde braketter, nye motorfester som må sveises på osv.

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Karosseriene er temmelig like.. men det enkleste er ofte og kjøpe en delebil skal man bygge om.. Og skal du bygge m3 av en 318 burde du søke litt i forumet her.. Du kommer ikke til og få registrert den da biltilsynet ikke lenger godtar og forandre vekt i vognkort.. :( Vi hadde en stor diskusjon om dette for en liten stund siden..

Skrevet

Ikke godtar vektendring? Den var ny, senest for noen uker siden bygget og godkjente en bekjent en EK civic om fra 1,4 liter til 1,6 liter VTi med større bremser osv. Eneste vi i honda klubben har slitt med er prosessen med å få Honda norge til å gå over byggverket og sjekke at delene stemmer med orginale deler som har vært bygd for chassiset. Altså for å bygge om må bremser, understell, motor, fester osv være noe som ble levert orginalt for den biltypen man skal bygge på. Aner ikke hvor mange som har gjort dette de siste årene men det er ikke rent få. Vet mazda folk sliter med ombygging siden mazda norge nekter å gjøre den jobben som biltilsynet krever, noe honda heldigvis ikke har nektet på.

Ja tanken er å kjøpe en hel bil også, vurderer begge deler, vil jo ha understell og bremser også. Alt for mange som kjører rundt med stor motor og orginale bremser, vil ikke ha en gyngende amerikaner som bare går bra på rettstrekket.

Skrevet
En e36 med firer har ikke nok tillatt aksellast til å få en sekser i. final

går fint det. må bare regge som 4 seter

Skrevet
En e36 med firer har ikke nok tillatt aksellast til å få en sekser i. final

går fint det. må bare regge som 4 seter

Det går ikke lenger...

Skrevet

Helt korrekt. Hverken oppjustering av akselvekt eller nedregistrering av passasjerplasser er lov. Men man kan være heldig å komme over en Trafikkstasjon som ikke har fått dette med seg :)

Angående S50B32 så er dette en såpass dyr motor at jeg ville ALDRI brukt penger på å overhale den, hvis det ikke var påvist feil. Gjør du alt arbeidet selv snakker vi bortimot, og kanskje over 30k i overhalingskostnader. Også koster en motor med girkasse løst alt fra 45 til 65k, alt etter stand.

Sørg iallefall enten for å kunne prøvekjøre motoren før kjøp, eller få skriftlig startgaranti.

Skrevet

Jeg får inn 2 stk S54B32 M3 E46 03-05 mod motorer i januar. Ca 40 000,- kr pr stk, om det kan være av intr. Uten lednings nett, så enklest er å bruke Atronic ol.

Skrevet

Kjøp vil være fra utlandet, har fått tilbud på motorer til mellom 25-30 000 med frakt og moms (alt inkludert som trengs) og hele biler fra 50 000 (registrerte uskadede eksemplarer i daglig bruk). Noe av hovedgrunnen til at jeg spør er først og fremst for å høre om standardfeil man bør sjekke umiddelbart. Har erfaring fra ombygging og overhaling av motorer samt crateenginekjøp men da på honda, lite peiling på bmw rekke seksere gitt.

Skrevet

noe som har skjedd de siste månedene eller? er jo mange som setter ned til 4 seter.

har sendt inn på 328n fikk klarsignal min bil er orginal 318is.

også sendt inn papirer fra 318is til 320 , ikke noe problem

Skrevet
Kjøp vil være fra utlandet, har fått tilbud på motorer til mellom 25-30 000 med frakt og moms (alt inkludert som trengs) og hele biler fra 50 000 (registrerte uskadede eksemplarer i daglig bruk). Noe av hovedgrunnen til at jeg spør er først og fremst for å høre om standardfeil man bør sjekke umiddelbart. Har erfaring fra ombygging og overhaling av motorer samt crateenginekjøp men da på honda, lite peiling på bmw rekke seksere gitt.

Finner du M3 E36 3.2 i daglig bruk til 50 000,- kr er jeg meget intr. Hvor finner du disse liksom?

Skrevet

Siden jeg ikke har funnet så skrekkelig mange til den prisen vil jeg holde det for meg selv til et kjøp evt er gjennomført, ser også på noen litt dyrere, da kan man få biler helt opp til siste årsmodell i den serien. Er helt avhengig av kilometerlengde, snakker helt orginale biler her uten trim og endringer i interiør/eksteriør.

Skrevet
noe som har skjedd de siste månedene eller? er jo mange som setter ned til 4 seter.

har sendt inn på 328n fikk klarsignal min bil er orginal 318is.

også sendt inn papirer fra 318is til 320 , ikke noe problem

Nye regler som tredde i kraft fra og med januar i år..

Skrevet

Hmm for og prøve og få det på det helt klare? hvilken motor er du ute etter s54 er jo fra e46.. s50 er e36 motor.. Fint at honda er behjelpelig med og godkjenne.. det får du ikke bmw med på..

Og ang akselvektene så sliter folk når de bytter fra 4 sylindret til 6 sylindret.. ikke alle bil tilsyn som praktiserer denne regelen 100% så er bare og søke.. men kan vel 95% garantere deg et nei fra bt angående og endre aksel vekt i vognkort..

Og som nevnt så koster det skjorta og overhale disse motorene så å overhale før man har en ulyd blir igrunn bare dumt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...