Arnefles Skrevet Desember 28, 2008 Skrevet Desember 28, 2008 Har en diesel som nå da temp ute er litt kjølig, ikke blir helt varm. Tempnåla går nesten helt til midten men har en tendens til å vippe litt ned igjen når motatand på motor blir mindre og da blir det ikke skikkelig varme i varmeanlegget heller. Kan dette bare være å lufte systemet, evt hva er fremgangsmåten for dette? Hjelper vel ikke bare å fylle på væske, da blir vel den bare borte igjen om jeg ikke får luftet den??
Bimmerlars Skrevet Desember 29, 2008 Skrevet Desember 29, 2008 Det oppstår ikke luft hvis ikke det har vært gjort arbeid i forbindelse med kjølesystemet. Jeg vil tro du trenger en ny termostat.
Otis Skrevet Desember 29, 2008 Skrevet Desember 29, 2008 Jeg vil anta at dette er normalt, da en diesel motor utvikler mindre varme enn en motor som går på bensin. Men hvor kaldt snakker vi om her da?
Arnefles Skrevet Desember 29, 2008 Forfatter Skrevet Desember 29, 2008 Jeg vil anta at dette er normalt, da en diesel motor utvikler mindre varme enn en motor som går på bensin.Men hvor kaldt snakker vi om her da? Under pen og normal kjøring, kan nåla bevege seg nesten ned til streken som er mellom kald/blå og normal. Selv om det er en disesel, burde vel den stå ganske nøytralt?? Merker at klimavifta må jobbe mer for å opprettholde samme temp inne i cupe'n...
Bimmerlars Skrevet Desember 29, 2008 Skrevet Desember 29, 2008 Ser du bor på lørenskog og der er det ikke kaldere enn her jeg bor. Den bør opprettholde normal arbeidstemp. Hadde skifta termostat
Arnefles Skrevet Desember 29, 2008 Forfatter Skrevet Desember 29, 2008 Ser du bor på lørenskog og der er det ikke kaldere enn her jeg bor. Den bør opprettholde normal arbeidstemp. Hadde skifta termostat Kanskje det er bare det som er grunnen. Bilen er jo import, er vel kanskje levert med en annen thermostat i tyskland enn her opp i kulda;-) Vet du om det er vanskelig å skifte selv?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå