Gå til innhold

Bilen påstår at baklysene ikke virker, men de lyser som faen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallais!

Var ute å trilla en dag da det plutselig kom en feilmelding i displayet mitt. Akkuratt den samme feilmeldingen som kommer hvis du trekker ut pærene, eller hvis en pære må skiftes.

Problemet er at alle lysene bak fungerer; Bremselys, kjørelys, ryggelys, tåkelys, blinklys. Men uansett er feilmeldingen der og lyser meg i trynet.

På feilmeldingen viser det at lysene har gått til helvete på begge sider bak. Noen som har peiling? Har prøvd å koble fra baklyktene og deretter koble de til igjen, men uten lykke.

Har en misstanke om at en kobling er blitt ristet løs siden bilen er så inni satan stiv, men jeg har ingen aning om hvor jeg skal leite etter den koblingen.

Skrevet

Skal teste det så snart jeg kommer hjem fra sjøen. Hvor er neste koblingspunkt på ledningene som går til baklyktene? Det er jo bare 1 punkt i bagasjerommet pr. lykt.

Skrevet

Skjedde med e46'en min også. Jeg gikk over ledningsnettet, og da fant jeg et ledningsbrudd i gummiføringsveien som er mellom selve bilen og bakluka (på høyre side når du tar opp bakluka).

Skrevet

er som regel skiltlysa bak som er gående når baklysa lyser og du får feil meld. og da må som regel hele lista med åpner osv byttes

Skrevet

Jeg har det på min også, men det er iflg forhandler facelift lyktene og mangle på omformer, men den skal han fikse.

Om lyktene dine har begynt å flimre kan det hende converter begynner å knele.

Skrevet

Bytt alle pærene.. Pærene endrer motsand ettersom de blir eldre. Det kan lure check kontrollen. Samtidig kikker du etter irring på kontaktflatene.

Skrevet
Skjedde med e46'en min også. Jeg gikk over ledningsnettet, og da fant jeg et ledningsbrudd i gummiføringsveien som er mellom selve bilen og bakluka (på høyre side når du tar opp bakluka).

visst det er ledningsbrudd så ville det ikkje vert lys i dei pærene som den gjekk til...

Skrevet
Hehe.. Nei, det har jeg ikke.. :P Ligger det måler på den kretsen?

På min E-46 satt jeg i LED parklyspærer foran Da fikk jeg feilmelding på dette. satt også i LED skiltlys pærer

Så nå har jeg feilmeldinger overalt:P

Tror det er fordi de tar mindre strøm du har vel ikke gjort det samme?

ISåfall går det ann å få kjøpt sånn motstands kobling for å få bort feilmeldinga:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...