Tommen86 Skrevet Desember 28, 2008 Skrevet Desember 28, 2008 Hallais! Var ute å trilla en dag da det plutselig kom en feilmelding i displayet mitt. Akkuratt den samme feilmeldingen som kommer hvis du trekker ut pærene, eller hvis en pære må skiftes. Problemet er at alle lysene bak fungerer; Bremselys, kjørelys, ryggelys, tåkelys, blinklys. Men uansett er feilmeldingen der og lyser meg i trynet. På feilmeldingen viser det at lysene har gått til helvete på begge sider bak. Noen som har peiling? Har prøvd å koble fra baklyktene og deretter koble de til igjen, men uten lykke. Har en misstanke om at en kobling er blitt ristet løs siden bilen er så inni satan stiv, men jeg har ingen aning om hvor jeg skal leite etter den koblingen.
Nøstbakken Skrevet Desember 28, 2008 Skrevet Desember 28, 2008 sikkert dårlig kontakt på ein sensor.. beggyna med elektro-cleaner på kontaktene... kansje det hjelper litt...
Tommen86 Skrevet Desember 28, 2008 Forfatter Skrevet Desember 28, 2008 Skal teste det så snart jeg kommer hjem fra sjøen. Hvor er neste koblingspunkt på ledningene som går til baklyktene? Det er jo bare 1 punkt i bagasjerommet pr. lykt.
Klinz Skrevet Desember 28, 2008 Skrevet Desember 28, 2008 de skal vere to pærer på kvar side på baklysa. altså fire totalt. kan vere at ein på kvar side er defekt..
Tommen86 Skrevet Desember 28, 2008 Forfatter Skrevet Desember 28, 2008 Hehe.. Nei, det har jeg ikke.. Ligger det måler på den kretsen?
Ørjan_S Skrevet Desember 28, 2008 Skrevet Desember 28, 2008 Jepp, har vært borti en del korrosjon på pæreholderne til disse som igjen skaper dårlig kontakt og feilmelding
naijs Skrevet Desember 29, 2008 Skrevet Desember 29, 2008 Skjedde med e46'en min også. Jeg gikk over ledningsnettet, og da fant jeg et ledningsbrudd i gummiføringsveien som er mellom selve bilen og bakluka (på høyre side når du tar opp bakluka).
Gjest Skrevet Desember 29, 2008 Skrevet Desember 29, 2008 er som regel skiltlysa bak som er gående når baklysa lyser og du får feil meld. og da må som regel hele lista med åpner osv byttes
wabby Skrevet Desember 29, 2008 Skrevet Desember 29, 2008 Jeg har det på min også, men det er iflg forhandler facelift lyktene og mangle på omformer, men den skal han fikse. Om lyktene dine har begynt å flimre kan det hende converter begynner å knele.
Øyvind L. Skrevet Desember 29, 2008 Skrevet Desember 29, 2008 Bytt alle pærene.. Pærene endrer motsand ettersom de blir eldre. Det kan lure check kontrollen. Samtidig kikker du etter irring på kontaktflatene.
DJ RS2 Matrix Skrevet Desember 29, 2008 Skrevet Desember 29, 2008 Skjedde med e46'en min også. Jeg gikk over ledningsnettet, og da fant jeg et ledningsbrudd i gummiføringsveien som er mellom selve bilen og bakluka (på høyre side når du tar opp bakluka). visst det er ledningsbrudd så ville det ikkje vert lys i dei pærene som den gjekk til...
Tommen86 Skrevet Januar 4, 2009 Forfatter Skrevet Januar 4, 2009 Takk for svar.. Skal sjekke opp i faenskapen når jeg kommer hjem
Zeeks_Racing Skrevet Januar 4, 2009 Skrevet Januar 4, 2009 Hehe.. Nei, det har jeg ikke.. Ligger det måler på den kretsen? På min E-46 satt jeg i LED parklyspærer foran Da fikk jeg feilmelding på dette. satt også i LED skiltlys pærer Så nå har jeg feilmeldinger overalt:P Tror det er fordi de tar mindre strøm du har vel ikke gjort det samme? ISåfall går det ann å få kjøpt sånn motstands kobling for å få bort feilmeldinga:)
GiljeN Skrevet Januar 4, 2009 Skrevet Januar 4, 2009 sliter også med at når jeg trykker for første gang på brems så mangler jeg bremselys..men nejda lyser so bara fan de :S GiljeN
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå