Sjøbuse Skrevet Desember 29, 2008 Skrevet Desember 29, 2008 6mnd er det lengste de lagrer skilter etter det jeg alltid har hørt. samme om de er nye eller gammle. en jeg kjenner fikk makkulert skilter av den gammle typen før de 6 mnd var gått og fikk nye gratis pga de gjore feil. broren min leverte skilter på en E30 han hadde. han fikk beskjed de lå der i 6 mnd før de ble makkulert. etter det måtte han betale for nye. det var før det kom nye skilter.
Rannem Skrevet Oktober 27, 2010 Skrevet Oktober 27, 2010 Gammel tråd men håper noen allikevell kan svare meg. Hvis man avskilter en bil over vinteren for å lagre den. Skal den da vises biltilsynet når man skal ha slkiltene ut igjen?
Kobar Skrevet Oktober 27, 2010 Skrevet Oktober 27, 2010 Gammel tråd men håper noen allikevell kan svare meg.Hvis man avskilter en bil over vinteren for å lagre den. Skal den da vises biltilsynet når man skal ha slkiltene ut igjen? nei, men dersom bilen skal på eu-kontroll mens bilen er avskiltet så må bilen igjennom eu-kontroll før du kan få utlevert skilter Det kan jo gjøres hos alle godkjente bilverksted
Rannem Skrevet Oktober 28, 2010 Skrevet Oktober 28, 2010 Strålende! Da kan jeg parkere Porschen for vintern med god samvittighet Takk for raskt svar!
ehrnst Skrevet Oktober 28, 2010 Skrevet Oktober 28, 2010 er det ikke en regel som sier at om bilen er avskiltet mer enn 6 måneder så må du inn på PKK igjen. Selv om bilen var godkjent 7 måneder tidligere? Det er forøvrig ikke halv årsavgift før 1 juli heller. så skal du ut å cruise før den tid må du betale fullt, og vitsen med å avskilte faller så og si bort
Rannem Skrevet Oktober 28, 2010 Skrevet Oktober 28, 2010 Sparer jo endel penger på å ikke forsikre bilen da.. Spessielt når man er 19 år!
Torek Skrevet Oktober 28, 2010 Skrevet Oktober 28, 2010 Sparer jo endel penger på å ikke forsikre bilen da.. Spessielt når man er 19 år! Stemmer. Det eneste som er dumt er at hvis du avskilter bilen og betaler kun brann- og tyveriforsikring så opparbeides det ingen bonus
Rannem Skrevet Oktober 28, 2010 Skrevet Oktober 28, 2010 Har jo 2 biler, så det er vel ikke noe stort problem Den ene vil jo være med skilter og skaffer meg sådan bonus. Eller får man dobbel bonus ved forsikring av 2 biler?
Torek Skrevet Oktober 28, 2010 Skrevet Oktober 28, 2010 Du har jo én forsikring pr. bil, har du ikke? Du får på en måte dobbel bonus når du har forsikret to biler, ja. Dvs. at de er uavhengige av hverandre når det gjelder opparbeidelse av bonus.
Rannem Skrevet Oktober 28, 2010 Skrevet Oktober 28, 2010 Mao får jeg 20% per år istedenfor 10%? Tror nok uansett det er ulønsomt å la den stå med skilter over vinteren..
Torek Skrevet Oktober 28, 2010 Skrevet Oktober 28, 2010 Du har én forsikring pr. bil. Forsikringa "følger bilen" så lenge den er i ditt eie eller såfremt du ikke bytter forsikringene internt mellom bilene dine Mao. opphører opparbeidelse av bonus på den bilen som står med brann- og tyveriforsikring, men vil tre i kraft igjen når du får skilt på den igjen. Det blir altså en "bonuspause" til skiltene kommer på igjen, hvor du da fortsetter der du slapp. Den bilen du har skilter på hele året vil altså "rykke ifra" Porscha hva gjelder bonus.
Rannem Skrevet Oktober 28, 2010 Skrevet Oktober 28, 2010 Da forstår jeg mer! Altså stoppes bonusen midlertidig.. Da er det jo helt greit Takker!
Morty999 Skrevet Oktober 28, 2010 Skrevet Oktober 28, 2010 er det ikke en regel som sier at om bilen er avskiltet mer enn 6 måneder så må du inn på PKK igjen. Selv om bilen var godkjent 7 måneder tidligere?Det er forøvrig ikke halv årsavgift før 1 juli heller. så skal du ut å cruise før den tid må du betale fullt, og vitsen med å avskilte faller så og si bort nei... sålenge den ikke skal inn i løpet av tiden den er avskitlet går det bra..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå