kimvl Skrevet Desember 28, 2008 Share Skrevet Desember 28, 2008 ja, har en gammel bil jeg vil avskilte før 2009 så jeg slipper å betale årsavgift på den og siden jeg aldri har gjort dette før så lurer jeg på hvordan man går frem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kobar Skrevet Desember 28, 2008 Share Skrevet Desember 28, 2008 skrur av skiltene og leverer dem til nærmeste biltilsyn før nyttårsaften! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan.s Skrevet Desember 28, 2008 Share Skrevet Desember 28, 2008 Evt. ditt lokale politikammer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Desember 28, 2008 Share Skrevet Desember 28, 2008 Hvis du oppsøker Biltilsynet så vil ikke de ta i mot skilt. De jobber heller ikke med førerkort, godkjenning eller noe som helst kjøretøy- eller trafikantrettet. Biltilsynet slik det var før i tiden eksisterer ikke lengre. Statens vegvesen derimot, der får du hjelpe du trenger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimvl Skrevet Desember 28, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 28, 2008 takk for hjelpen:) så bare å levere skiltene da, trenger ikke å levere del2 vognkort? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///FredriK.S Skrevet Desember 28, 2008 Share Skrevet Desember 28, 2008 En liten ting jeg også lurer på. Hvis man tar av skiltene, må man betale avgifter da? hvis man skal ha bilen uten skilter i flere år. -Fredrik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Desember 28, 2008 Share Skrevet Desember 28, 2008 Du kan fritt av- og påregistrere et kjøretøy uten å betale avgifter for det, så lenge det ikke skifter eier. Men du må nok betale for nye skilt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Desember 28, 2008 Share Skrevet Desember 28, 2008 nej...min e30 er avskiltet nettopp pga det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Desember 28, 2008 Share Skrevet Desember 28, 2008 Hvis du oppsøker Biltilsynet så vil ikke de ta i mot skilt. De jobber heller ikke med førerkort, godkjenning eller noe som helst kjøretøy- eller trafikantrettet. Biltilsynet slik det var før i tiden eksisterer ikke lengre.Statens vegvesen derimot, der får du hjelpe du trenger. Er ikke biltisynet og statens vegvesen akkuratt det samme? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Desember 28, 2008 Share Skrevet Desember 28, 2008 "Biltilsynet" har ikke eksistert siden en gang på 90-tallet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
milhouse Skrevet Desember 28, 2008 Share Skrevet Desember 28, 2008 En liten ting jeg også lurer på.Hvis man tar av skiltene, må man betale avgifter da? hvis man skal ha bilen uten skilter i flere år. -Fredrik Som sagt over så er det bare å levere de inn, men i løpet av mandag eller tirsdag.Så lenge bilen skal registreres på deg så må du ikke betale noe annet enn nytt sett med skilter. De beholder de du levere inn i 6 mnd eller 1 år, husker ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Desember 28, 2008 Share Skrevet Desember 28, 2008 du kan hente ut skiltene gratis innen 6mnd. etter det vil de bli makulert og du må betale for produksjon av nye skilt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lynvinge Skrevet Desember 28, 2008 Share Skrevet Desember 28, 2008 du kan hente ut skiltene gratis innen 6mnd. etter det vil de bli makulert og du må betale for produksjon av nye skilt. Er det ikke 12 mnd? Var det sist jeg skulle hente ut igjen i allefall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torek Skrevet Desember 29, 2008 Share Skrevet Desember 29, 2008 du kan hente ut skiltene gratis innen 6mnd. etter det vil de bli makulert og du må betale for produksjon av nye skilt. Stemmer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Desember 29, 2008 Share Skrevet Desember 29, 2008 Leverte inn skliltene på gamlebilen i dag. Fikk en lapp der de kunne krysse av for "6mnd" eller "makuleres". Mulg de tvangsmakulerer de gamle hvs de er av den gamle typen, det skjedde ihvertfall med første E30n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå