Trimkongen Skrevet Desember 29, 2008 Skrevet Desember 29, 2008 Her er litt informasjon og bilder om ett prosjektet jeg holder på med. Bilen er da en 86 mod bmw e30, med rieger gts styling, 40/40 senk, effektanlegg, svart m3 interiør 2+2 seter, shadowline osv.. Motoren er en m20b20, men holder på med en m20b27 motor som få litt pustehjelp/tvangsforing ved hjelp av en turbo. Ellers er bilen i utrolig bra stand i karosseriet, det ble sveiset 2 små hull i gulvet og litt på jekkfester, men dette er helt vanlig på disse bilene. Ett strøk med lakk skulle den hatt, men det vil ikke bli før bilen har blitt utstyrt med m-teck styling, noe jeg syntes disse bilene ser best ut med.. Her er utgangspunktet når jeg fikk bilen, etter at jeg har montert felger, shadowline lister og interiør. Interiør Bilen nå
Jørgen Lie Skrevet Desember 29, 2008 Skrevet Desember 29, 2008 100% enig i at denne trenger M-tech styling eller noe annet enn GTS.. :S Kanskje enda litt mere senk og sota DE forran.? : ) Ellers er det jo et flott interiør da, og en bil med potensiale !!
gnmfr Skrevet Desember 29, 2008 Skrevet Desember 29, 2008 100% enig i at denne trenger M-tech styling eller noe annet enn GTS.. :S Kanskje enda litt mere senk og sota DE forran.? : ) Ellers er det jo et flott interiør da, og en bil med potensiale !! eng enig og synes faktisk gamlefelgene var fine;) men masse potensiale og moro med turbo
///FredriK.S Skrevet Desember 29, 2008 Skrevet Desember 29, 2008 100% enig i at denne trenger M-tech styling eller noe annet enn GTS.. :S Kanskje enda litt mere senk og sota DE forran.? : ) Ellers er det jo et flott interiør da, og en bil med potensiale !! Enig med deg der.
kristianbmw Skrevet Desember 29, 2008 Skrevet Desember 29, 2008 Ikke for og være negativ i det hele tatt men jeg også må si meg enig i at m-teck er penere enn gts stylingen. men det er jo opp til hver enkelte strøkent interiør da stå på!
Trimkongen Skrevet Desember 29, 2008 Forfatter Skrevet Desember 29, 2008 Jeg syntes ikke gts stylina ser så gale ut på e30, men jeg syntes m-teck e finere Grunnen til at jeg har på gts stylinga nå er fordi den er noen lunde samme farge som bilen, og da trenger jeg ikke lakke bilen enda. Har en 325 im 87 mod, org m-teck 1 som jeg har hugget, så jeg har bakfanger og sideskjørt liggende. Grunnen til at jeg hugget denne 325en var pga den var smelt i fronten og den hadde SYKT mye rust.. gulv, rammevanger, kanaler, hjulbuer, tak, a-stolper osv.. Bilde av delebilen :
Trimkongen Skrevet Desember 29, 2008 Forfatter Skrevet Desember 29, 2008 Litt stemningsbilder av diverse motor deler : M20b25 blokk med o-ring og lakk/honing Grenrør og polerte råder m21b24 td motor som måtte bøte med livet for og gi meg veiven. Veiven har lengre slag og vil gi meg 2,7 liters motorvolum M50b20 motor som jeg fikk råder av. STRØKEN MOTOR Turbo
Trimkongen Skrevet Desember 29, 2008 Forfatter Skrevet Desember 29, 2008 nei de er 135 mm, det stemmer det Men jeg holder på med 3 motorer som jeg bygger en stykk m20b25 motor med turbo, hvor disse m50 rådene skal brukes sammen med m20b25 stempler som er neddreide og org veiv. en stykk m20b27 motor med turbo, m20b20 råder og diesel veiv, og m21 oljepumpe og underspyling på stempeler. og en stykk m102 motor som kommer fra en 745, som trenger en overhaling og litt annet knask
Dan327t Skrevet Desember 29, 2008 Skrevet Desember 29, 2008 hehe ok, da skjønner jeg. men du mener ikke oljepumpe i stedet for dieselpumpe eller? og hvordan har du gjort det med underspyling? holder på med det samme skjønner du=)
Trimkongen Skrevet Desember 29, 2008 Forfatter Skrevet Desember 29, 2008 Gikk litt fort i svingene her ja mente nok m21 olje pumpe Jeg skal løse problemet med olje spyling ved at jeg maskinerer dysene fra en m21 motor inn i blokka på en m20b25 blokk. Må måle ut og treffe rett i oljekanalen, og lage gjenger for festing av dyser.. blokka skal opp i en cnc styrt fres og få gjort denne jobben.. må også frese ut av stemplene etter at dysene er montert slik att disse ikke tar borti oljedysene..kan ta litt bilder av hvordan dysene sitter i en m21 blokk vist du ikke har sett hvordan dette ser ut...
E36Cab1 Skrevet Desember 29, 2008 Skrevet Desember 29, 2008 Polert rådene? Er vel imot sin hensikt det vel...
Trimkongen Skrevet Desember 30, 2008 Forfatter Skrevet Desember 30, 2008 håper da det ikke er mot sin hensikt?hehe.. det er flere grunner til at de er polerte, en grunn er jo at når rådene er helt glatte og uten de støpe sårene og hakkene som er orginalt så vil oljen finne veien tilbake til bunnpannen fortere. Rådene vil også i teorien bli litt sterkere, dette er pga du har fjernet evt hakk og sår hvor disse sprekkene har tendenser til og begynne sin vandring..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå