Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har en polsk 520 på hånda som jeg vurderer å kjøpe som delebil, men aner ikke hvliken modell det er.

Problemet er at polakkene som eide den har tatt med seg nøkkelen, så jeg kommer ikke inn i bilen uten å dirke eller knuse rute.

Derfor lurte jeg på om det er mulighet til å se hvilken modell bilen er uten å ha opp panser eller dører.

Trenger ikke eksakt modell, men om den er før eller etter 90. 12v eller 24v.Noen som har noen tips?

Mvh: Morten

Skrevet

Er jo sånn "vindu" i fronruta på en del biler der det står chassinummeret, men er kanskje litt for gammel bil til det? Nei...Bare se på motoren. Ser lett forskjell :wink:

Skrevet
Om du ser på skiltlyspærene ser du om det er 12v eller 24v

idiotisk innlegg.

Ingen nyere biler er 24VOLT

Her va de snakk om 12 ventiler eller 24ventiler.

Du kan jo prøve og legge deg ned og opp under panser om du klare og sjå hvilken motor de er i den..

Skrevet
Om du ser på skiltlyspærene ser du om det er 12v eller 24v

idiotisk innlegg.

Ingen nyere biler er 24VOLT

Her va de snakk om 12 ventiler eller 24ventiler.

Du kan jo prøve og legge deg ned og opp under panser om du klare og sjå hvilken motor de er i den..

Ops :P svarte vel litt fort. Får ro litt å si at nye lasteBILER har 24 volt...

Skrevet

Kontakt politie, eller noen andre som klare å få opp låsen på døren. Er jo tross alt en slaks stav som skal ned langs vinduet. Vet om mange privatpersoner som har slikt utstyr.

Beklager at jeg ikke husker hva det heter.

Skrevet

Skal man prøve å åpne dører uten nøkkel er det jo mange muligheter. Man trenger i grunn ikke noe spesialverktøy. Vet om enkelte biler der man faktisk kan bruke en antennepisk. Ellers kan man bruke slike metalbånd som er rundt matrialstabler ol. Patentbånd eller stiv ståltråd er også noen alt.

Skrevet

Mange gode og mindre gode forslag her..

Har prøvd å ta av lista ved vinduet på utsia og fikk tak i låseknappen med en ståltråd. Men denne bilen er dobbeldlåst, så hvis vi sku ha opp dørene så måtte vi bruke låsen.

Fikk tak i dirkesett og fikk opp låsen, men så fort vi prøver å åpne døhåndtaket innenifra så låser alle dørene seg igjen.

Men har i hvertfall funnet ut at denne bilen er en 520 24v og det kommer snart en salgsannonse på denne bilen hvor den selges i deler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...