fast Dog Skrevet Desember 29, 2008 Skrevet Desember 29, 2008 Tror eg har fylt for mye olje på bilen! ca 2dl! er dette skadelig???
D.Toft Skrevet Desember 29, 2008 Skrevet Desember 29, 2008 i værste fall, ja om ikke så går det bra, er du veldig usikker, så tapper du av det som er for mye
stroker Skrevet Desember 29, 2008 Skrevet Desember 29, 2008 Jeg vil ikke tro at 2 dl er skadelig Men er jo ikke så vanskelig å tappe av litt da...
ESveen Skrevet Desember 29, 2008 Skrevet Desember 29, 2008 Du har jo maks merket på peilepinnen, er det over dette så ville jeg fått tak i ei sånn biltema pumpe, og pumpet opp det som er for mye. Så slipper du tømme ut alt, og fylle på igjen.
Lars89 Skrevet Desember 29, 2008 Skrevet Desember 29, 2008 Maks er maks. Skal ikke over høyeste nivå på peilepinnen. Bare tapp av litt.
Wolfeh Skrevet Desember 29, 2008 Skrevet Desember 29, 2008 Hvordan bør man evt tappe av? Tror ikke det å skru ut bunnpluggen blir noen stor suksess i hvertfall.
NiFtY Skrevet Desember 29, 2008 Skrevet Desember 29, 2008 2 dl får du vel sånn ca i ett oljefilter? så og bytte oljefilter vil jo redusere mengden med olje med en dl eller 2? kommer vel ann på åssn patent du har der
Fixfax Skrevet Desember 29, 2008 Skrevet Desember 29, 2008 Bare løsne tappepluggen, ikke fjerne den men når den er helt ute bare vipper du den litt på en måte, ikke fjerne den men bare lage en liten åpning. Gjort dette selv et par ganger, går somregel bra, kan jo også gå scheis da, og søle litt, men alikevel vil jeg påstå at det er den beste og billigste metoden.. Og jeg ville tappet, er en grunn til at max merke er der ja ^^, kjedlig og lage kluss bare på grunn av 2 dl olje for mye Lykke til æ
Lars89 Skrevet Desember 29, 2008 Skrevet Desember 29, 2008 Er sikkert innsatsfilter siden det er en E46. Ville bare skrudd ut bånnpluggen og vært jævli rask med å sette den i igjen. Eller bare drite i det. 2dl er neppe katastrofe.
GeRo Skrevet Desember 30, 2008 Skrevet Desember 30, 2008 Jeg har bevisst kjørt med mye mer enn 2 dl over maks på min M50B25 på banekjøring, og jeg tror ikke den har tatt skade av det.
Dirty Skrevet Desember 30, 2008 Skrevet Desember 30, 2008 hva er problemer? skru ut bunnpluggen og sett den inn igjen fort som faen.. du e vel ikke redd for å bli skitten på fingrene ? ellers har ikke 2 dl formye noe å si
Sir Hofstad Skrevet Desember 30, 2008 Skrevet Desember 30, 2008 Søstra til kona ringte her før jul. Hun hadde kjøpt en MB 300D og nå røyk den så fælt i oppoverbakke... Etter litt spørring hadde hun fyllt olje for første gang i sitt liv. Så dro utover og sugde opp 6,5 LITER olje, og ennå var den litt over max (sikkert 1 liter), dette på en motor som knapt tar 6 liter... Fyller du feks 6,5l som anbefalt på en M50 med filterbytte kommer nivået ca der du beskriver.
Hauso Skrevet Desember 30, 2008 Skrevet Desember 30, 2008 Søstra til kona ringte her før jul.Hun hadde kjøpt en MB 300D og nå røyk den så fælt i oppoverbakke... Etter litt spørring hadde hun fyllt olje for første gang i sitt liv. Så dro utover og sugde opp 6,5 LITER olje, og ennå var den litt over max (sikkert 1 liter), dette på en motor som knapt tar 6 liter... Fyller du feks 6,5l som anbefalt på en M50 med filterbytte kommer nivået ca der du beskriver. hahahah:p braa:)
Sir Hofstad Skrevet Desember 30, 2008 Skrevet Desember 30, 2008 Og skulle kjøre denne 5 mil etterpå jeg da og den måtte blæses ren. Røyk så fælt ennå at vi røykla hele bygda i første oppoverbakke. Uansett er pakninger osv tette ennå. Men var MB dette da
Kure Skrevet Desember 31, 2008 Skrevet Desember 31, 2008 Ikke noe problem å kjøre med 2 dl formye olje. En motor som inneholder 5-6 liter olje klarer dette fint. Er jo ikke mer en noe få % formye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå