Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

vet ikke hvor mye 2dl vil si for ev havari, men far til kompissen min fylte for mye olje på kompissen min sin vw golf 3 1,9d og der knakk råden. aner ikke hvor mye olje som ble fylt der da og heller ikke hvor langt den ble kjørt før havari da.

Skrevet

Hvis vi går utifra at bilen normalt skal ha 6 l, og du fyller på 2 dl over dette, så har du fylt 3,3% mer olje enn du skulle, og det sier seg vel selv at ingen motor er så ømtålig!

BTW, hvordan vet du at det er akkurat 2 dl for mye?

Har du sjekket i forhold til peilepinnen?

Skrevet
Og skulle kjøre denne 5 mil etterpå jeg da og den måtte blæses ren.

Røyk så fælt ennå at vi røykla hele bygda i første oppoverbakke.

Uansett er pakninger osv tette ennå.

Men var MB dette da 8)

hehe har selv gjort dette da jeg var ung og dum.. :shock:

hadde en gammal mazda 929 som jeg fylte aaalt for mye olje på en gang.. sikkert 2-to- liter( ! )

da tappet vi bare av litt som alle de andre her har sagt, også måtte vi kjøre bilen et par mil etterpå for å brenne sylinderne rein for olje. var jo egentlig moro mtp at det lå ei feit røykpølse langs hele motorveien hvor vi hadde kjørt.. :P

bilen gikk helt fint etterpå hos meg også..

Skrevet

2 dl har helt sikkert ingenting å si...

Hadde en hendelse ombord her jeg jobber i begynelsen av turen, da ble det fylt 200 liter for mye på en motor som skal ha 800 liter når oljen er på maks. Dette hadde ingenting å si. Litt større dimensjoner her da, men 2 dl er jo ikke mye å snakke om når motoren tar 6 liter. ( 3.33% ca)

Hadde bare kjørt jeg iallefall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...