bmwt Skrevet Desember 29, 2008 Share Skrevet Desember 29, 2008 i dag etter en liten kjøretur begynte det å skje litt saker å ting med min 525 tds,92 modell. det som skjer er at ved tomgang går bilen normalt i ca ti sekunder,så fjusker den smått å dermed stopper. når jeg prøver å starte den igjen tar det en god stund før den starter....med andre ord,den vil overhodet ikke gå på tomgang....bare stopper...ikke noe er merkbart ved vanlig kjøring,da er den som vanlig. noen tanker?? fødepumpe i tanken kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwt Skrevet Desember 29, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 29, 2008 ingen??? krise Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Desember 29, 2008 Share Skrevet Desember 29, 2008 Lekkasje på tilførselssiden et sted muligens? Prøv og mikk til ett eller annet slik at du kan få kjørt litt trykk i tanken. Stå på et tørt og rent underlag, så ser du om det lekker noen plass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BlueM Skrevet Desember 29, 2008 Share Skrevet Desember 29, 2008 Få noen til å sitte i bilen, slik at den kan holdes i gang mens du kikker under panseret. Det pleier å være en gjennomsiktig "spiralslange" til dieseltilførselen. Om det er skum/luftbobler i denne så får du luft i systemet et eller annet sted. På min gamle 318 tds var det nesten like mye luft som diesel i denne slangen da fødepumpa på den bilen tok kvelden. Sjekk også om problemet forsvinner om du topper tanken med diesel. Om problemet forsvinner med full tank er fødepumpa med nesten 100% sikkerhet synderen her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwt Skrevet Desember 29, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 29, 2008 nå var jeg ute igjen å skulle sjekke over div. nå var den nesten umulig å starte pluss at den gikk dårlig til tider å ville stoppe jevnt å trutt...ser på tilførselslangen som går til pumpen at det er veldig mye luft i systemet der..men kan ikke se noe særlig annen lekkasje noe steder på motoren...har ikke prøvd å fylle opp tanken,var redd jeg ikke ville komme meg til bensinstasjonen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwt Skrevet Desember 29, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 29, 2008 ingen flere forslag?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Desember 29, 2008 Share Skrevet Desember 29, 2008 matepumpen i tank! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwt Skrevet Desember 29, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 29, 2008 kjedelig å kjøpe ny om det ikke er denne....er det f eks mulig å teste dette på noe vis?? ta av tilførselslange f eks å se om den pumper noe ved "shinning"??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwt Skrevet Desember 30, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2008 opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Desember 30, 2008 Share Skrevet Desember 30, 2008 Får den ikke dieslen frem til motoren kan det ikke være så mye annet. Du kan jo ha brudd på tilførselrør men da ville du luktet det veldig godt. Du kan ta den opp fra tank og ta tenning på og høre om den går skikkelig. Nå skal ikke jeg bastant si at det er den, men da matepumpen røk på min 325tds stoppet bilen bare plutselig på tomgang og nektet å starte. Jeg regnet med det var pumpen og det var det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
iittala Skrevet Desember 30, 2008 Share Skrevet Desember 30, 2008 Hvor godt har du lett etter defekte slanger? Det skal ikke mer til enn en defekt slange til for at det skal komme luft i systemet. Hvis ikke lekkasje er det nok matepumpen som har tatt kvelden. Ikke helt uvanlig på diesel... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwt Skrevet Desember 30, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2008 sjekket i dag og det kom ikke så mye som en dråpe ut av tanken,hørte heller ikke noe til at det var noe liv i den,strøm osv ok. bestilte ny pumpe så satser på at dette blir gode ting i kveld. takker for alle svar så langt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Desember 30, 2008 Share Skrevet Desember 30, 2008 kan være lurt å ta tenning på og av noen ganger før du starter den igjen iom. at rørene er sikkert helt tomme for diesel. Slik at diesel kommer helt frem til motor. Kom forresten på at det også kunne være magnetventilen som hindrer diesel å renne tilbake til tanken, men hvis pumpen ikke går må det jo være pumpen som er synderen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwt Skrevet Desember 30, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2008 regner med jeg får pumpen straks,så da blir det ut å håpe på det beste,men ser jo gjerne for meg at det blir bra nå ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwt Skrevet Desember 30, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2008 da virker bilen igjen folkens,MEN den går mye dårligere enn tidligere....hva kan dette være da?? filteret?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå