Gå til innhold

e34 525 tds,dieselproblem...HJELP,stopper på tomgang

bmwt
 Share

Anbefalte innlegg

i dag etter en liten kjøretur begynte det å skje litt saker å ting med min 525 tds,92 modell. det som skjer er at ved tomgang går bilen normalt i ca ti sekunder,så fjusker den smått å dermed stopper. når jeg prøver å starte den igjen tar det en god stund før den starter....med andre ord,den vil overhodet ikke gå på tomgang....bare stopper...ikke noe er merkbart ved vanlig kjøring,da er den som vanlig.

noen tanker?? fødepumpe i tanken kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få noen til å sitte i bilen, slik at den kan holdes i gang mens du kikker under panseret. Det pleier å være en gjennomsiktig "spiralslange" til dieseltilførselen. Om det er skum/luftbobler i denne så får du luft i systemet et eller annet sted.

På min gamle 318 tds var det nesten like mye luft som diesel i denne slangen da fødepumpa på den bilen tok kvelden. Sjekk også om problemet forsvinner om du topper tanken med diesel. Om problemet forsvinner med full tank er fødepumpa med nesten 100% sikkerhet synderen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå var jeg ute igjen å skulle sjekke over div. nå var den nesten umulig å starte pluss at den gikk dårlig til tider å ville stoppe jevnt å trutt...ser på tilførselslangen som går til pumpen at det er veldig mye luft i systemet der..men kan ikke se noe særlig annen lekkasje noe steder på motoren...har ikke prøvd å fylle opp tanken,var redd jeg ikke ville komme meg til bensinstasjonen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får den ikke dieslen frem til motoren kan det ikke være så mye annet. Du kan jo ha brudd på tilførselrør men da ville du luktet det veldig godt.

Du kan ta den opp fra tank og ta tenning på og høre om den går skikkelig.

Nå skal ikke jeg bastant si at det er den, men da matepumpen røk på min 325tds stoppet bilen bare plutselig på tomgang og nektet å starte. Jeg regnet med det var pumpen og det var det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekket i dag og det kom ikke så mye som en dråpe ut av tanken,hørte heller ikke noe til at det var noe liv i den,strøm osv ok.

bestilte ny pumpe så satser på at dette blir gode ting i kveld.

takker for alle svar så langt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan være lurt å ta tenning på og av noen ganger før du starter den igjen iom. at rørene er sikkert helt tomme for diesel. Slik at diesel kommer helt frem til motor.

Kom forresten på at det også kunne være magnetventilen som hindrer diesel å renne tilbake til tanken, men hvis pumpen ikke går må det jo være pumpen som er synderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...