BMWentusiasten Skrevet Desember 29, 2008 Skrevet Desember 29, 2008 Hei Skal få byttet diffolje på bilen og det er ikke så lett som man skulle tro. Problemet ligger i at det ikke er enkelt å finne egnet verktøy til å få løsnet påfyllingsskruen på diffen. er en 25 diff på en 97 mod 328 og det er nokså trangt å komme til... 14 mm umbraco på pipe er for langt... Noen som vet hva verktøy som brukes??? På forhånd takk!
e36touring Skrevet Desember 29, 2008 Skrevet Desember 29, 2008 bare sett ringsiden av en 14mm fastnøkkel innpå umbrakoen først, da har du nok tilgode til att den går inni pluggen, også tar du i med en ekstra fastnøkkel på enden av den første for og få til litt kraft...
BMWentusiasten Skrevet Desember 30, 2008 Forfatter Skrevet Desember 30, 2008 ja det går an og er absolutt ikke en dårligløsning. Men er vel neppe dette de gjør hos merkeverkstedene.......????
e36touring Skrevet Desember 30, 2008 Skrevet Desember 30, 2008 hehe...det gjør de sikkert ikke, men det er en metode som virker...
bmw-turbo Skrevet Desember 30, 2008 Skrevet Desember 30, 2008 er d et ingen som har hørt mom vinkel umbrako? ellers så kan du nå ta en 14mm bolt med 2 muttera på, strammer de ihop. så er d bare å ta i.. gjor selv dette i dag på girkassa mi:)
BMWentusiasten Skrevet Desember 31, 2008 Forfatter Skrevet Desember 31, 2008 er d et ingen som har hørt mom vinkel umbrako? ellers så kan du nå ta en 14mm bolt med 2 muttera på, strammer de ihop. så er d bare å ta i.. gjor selv dette i dag på girkassa mi:) takk for svar. hvorfår man fatt i en vinkelumbraco da? gjorde en rask research på nettet uten noen positiv respons.
Superbeetle Skrevet Desember 31, 2008 Skrevet Desember 31, 2008 Er det ikke bare en slik en da? Tror aldri jeg har brukt en slik som er 14mm, men om ikke denne bygger for mye ut så kan jo dette være en løsning.. Biltema og Wurth selger iallefall slike kun opp til 10mm.. Edit: Fant ut at Wurth selger dem enkeltvis i 14mm, men disse bygger da 70mm ut. Om dette er for mye eller ikke vet jeg ikke helt..
Klinz Skrevet Desember 31, 2008 Skrevet Desember 31, 2008 de er eit egen "avtapping"sett som er lage til og avtappe differ og girkasser.. Der er de litt forskjellige størelser i unbrako og div andre.
Simpel Skrevet Januar 3, 2009 Skrevet Januar 3, 2009 er d et ingen som har hørt mom vinkel umbrako? ellers så kan du nå ta en 14mm bolt med 2 muttera på, strammer de ihop. så er d bare å ta i.. gjor selv dette i dag på girkassa mi:) takk for svar. hvorfår man fatt i en vinkelumbraco da? gjorde en rask research på nettet uten noen positiv respons. Jeg kjøpte en 14 mm vinkelumbrako av Jernia på Sotra.
joneo1 Skrevet Januar 3, 2009 Skrevet Januar 3, 2009 Prøv biltema: Oljepluggnøkkelsett, 12 deler For montering/demontering av oljeplugg i bakaksel, girkasse etc. Med vripinne (T-håndtak), 4 bits for innv. firkantforsenkning: 8, 11, 13 mm og 3/8" samt 7 bits for innv. sekskantforsenkning: 8–10, 12, 14, 17 mm og 3/8", kan kobles til 19 mm pipe. Leveres i formstøpt plasteske. Art nr Pris Antall 19-198 199,00 kr
Fliid Skrevet Januar 3, 2009 Skrevet Januar 3, 2009 En bolt med 14 mm 6 kant hode gjør jo samme nytte.. Så hva skal man med slike sett etter... : )
Simpel Skrevet Januar 3, 2009 Skrevet Januar 3, 2009 En bolt med 14 mm 6 kant hode gjør jo samme nytte.. Så hva skal man med slike sett etter... : ) Jeg prøvde en sånn bolt og prøvde å vri med sveisetang. Men den diffskrua satt jo som f*** og jeg måtte gi opp. Vridde bolten i stykker. Den nederste fikk jeg løs. Ref utdritertråden skrudde jeg ikke den opp heldigvis
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå