Ca///e Skrevet Januar 1, 2009 Skrevet Januar 1, 2009 Ja, jeg har ikke lenger noen innvending hva gjelder prisen Jeg hadde selv disse felgenen i 225 foran og bak på min E90 og de ser etter min mening meget bra ut. De er også enkle å ha med å gjøre med tanke på rengjøring. Men jeg var ikke helt fornøyd med hvordan felgen bygget ut i hjulbuen bak, men dette kan ordnes med spacer selv om jeg er litt skeptisk til bruk av det. Jeg har dessverre ingen erfaring med de forskjellige dekkene.
M5captain Skrevet Januar 1, 2009 Skrevet Januar 1, 2009 Tusen takk for innspill!Prisene er med felger som noen har bemerket, så tror det er ganske fair... Felgene jeg skal ha er replica av BMW Ellipsoid (Style 162) - og de fåes desverre ikke i riktig dimm. til å kunne ha 225/255, selv om jeg helst vil ha dette. Hvis jeg skal kjøpe originale BMW 162 m. 225/255 koster det skjorta Er noen av dekkalternativene er bedre/dårligere på sporing? Har en følelse av at sporing er et større problem når man ikke har 225/255 - men det er kanskje bare innbilt... mye Sporing kommer som oftes av feil ved hjulvinkler. Bmwer er ekstrent kresne på at dette blir gjort skikkelig, noe mange verksteder slurver litt med. Sport contact dekkene sitter som F , men de slites fort ut . F1 dekkene synest ikke jeg var i samme klasse som SPcontact og pilot sport. Selv kjører jeg michelin PS på min bil nå, og de fungerer meget bra. FK dekk har jeg ikke prøvd.
Captain Skrevet Januar 1, 2009 Skrevet Januar 1, 2009 Har hatt Goodyear F1 i dimensjon 265-35-18, 255-35-18 og 235-40-18, veldig fornøyd med de, gode våtegenskaper IMHO.
Seamaster Skrevet Januar 2, 2009 Skrevet Januar 2, 2009 Jeg har tenkt på de samme felgene til min 320 dAT E91, men har du vurdert Run-Flat dekk? Seamaster
Turbo Touring Skrevet Januar 2, 2009 Skrevet Januar 2, 2009 Heisann! I forhold til pris er og kvalitet på dekka som du har ramset opp så ville jeg gått for falken, som er et veldi bra dekk på tørt og bløtt føre og bra slitestyrke. Goodyear og Conti er nok litt bedre på tørt/bløtt føre, men slites fortere pga mykere gummiblanding. Michelin pilot sport er et dekk i ypperste klasse men ligger alltid høyest på prislista. Men jeg syns at de prisene du har fått er ganske bra. Men selv ville jeg gått for Falken 452. Det er kvalitetsdekk til en fornuftig pris Mvh Rune
mario Skrevet Januar 2, 2009 Skrevet Januar 2, 2009 Heisann. Jeg jobber på delelager på BMW i fredrikstad. Kjøp Michelin Pilot Sport ps2!! Dette er knall dekk som sporer lite og har et sykt grep. evt Bridestone Potenza kan være et rimeligere anternativ.
Tool Skrevet Januar 2, 2009 Forfatter Skrevet Januar 2, 2009 Seamaster (Omega...?) Jeg har bestemt meg for å skippe runflats. Dekkforhandleren fortalte meg at hvis man kjører på runflatdekket i punktert tilstand, vil det måtte skiftes uansett. Sikkerhetsmessig er det gjerne en fordel - men jeg ser det som mindre viktig. (Har runflats på både sommer og vinterdekk idag) Videre er jo prisene på runflats høyere, og de er gjerne mindre komfortable å kjøre på (...særlig når man kommer opp i større dimmensjoner). Det er sikkert mange meninger om dette - og jeg vet BMWene idag er tiltenkt runflats i utgangspunktet, men jeg heller likevel mot vanlige dekk.
Seamaster Skrevet Januar 2, 2009 Skrevet Januar 2, 2009 Du er muligens inne på noe der vedr. nicket mitt... Jeg har akkurat de samme betenkningene som deg vedr. runflatdekk i 40-profil. Men hvordan løser du punkteringsproblemet uten runflat? Blir det sprayboks eller reservehjul og jekk?
Tool Skrevet Januar 2, 2009 Forfatter Skrevet Januar 2, 2009 Jeg fikk med en liten kompressor-sak til å fylle luft da jeg kjøpte bilen fra BMW. Satser på at denne, kombinert med sprayboks, vil gjøre samme nytten som et runflat dekk - for en kort strekning. Jeg har ikke reservehjul, så jekk hjelper meg lite....
R Andersen Skrevet Januar 2, 2009 Skrevet Januar 2, 2009 Av dekkene du har fått tilbud på, så hadde helt klart valget mitt gått til Michelin. Har kjørt med alle merkene du nevner bortsett fra Continental, men det har jeg stort sett bare hørt/lest godt om, så du gjør nok ikke så mye feil om du ender opp med det heller. Falken er et bra dekk for prisen, men ville også ha vurdert Kumho om du skal satse på pris. Det er et dekk jeg har hatt gode erfaringer med i forhold til grep i vått føre, pris og varighet. Goodyear har jeg dårlige erfaringer med. Det var et dekk jeg ikke var spesiellt fornøyd med.
PenguiN- Skrevet Januar 2, 2009 Skrevet Januar 2, 2009 Unnskyld meg et lite øyeblikk her. Av biltypen din å dømme, en 318Diesel. så regner jeg med at du ikke skal på bane. Av biltypen ellers så regner jeg med at du ikke er noen råkjører. Jeg har hatt 17 biler, det er ca 17 forskjellige sett sommer/vinter dekk. Jeg er ingen profesjonell sjåfør, jeg bedriver ingen spesielle aktiviteter som gjør at jeg må ta spessielt hensyn til hvilke dekk jeg har. slik er situasjonen for 99% av di som "driver" med bil jeg kjenner også. Poenget er, på di 17 typene dekk jeg har eid så har jeg aldri aldri aldri merket noen "wow dette dekket var mye bedre" liknende episoder, og jeg har kjørt sakte,fort,middels osv. slik alle normale sjåfører gjør. i fjor kjøpte jeg 18" what-ever-the-fuck noname dekk til min E38 730. Merka ingen forskjell på di og mine Eagle F1 dekk...men såklart, hver sin kjørestil. men når hvermansen i gata begynner å snakke om hvilke dekk han bør velge så blir jeg litt satt ut. Skal du på bane eller gjør andre ting som sliter spessielt på dekka bruk litt ekstra penger. er det en 318 (slik jeg har) eller noe liknende kjøp normale rimelige dekk... Det er min mening og den kan være delt hos andre.
Captain Skrevet Januar 3, 2009 Skrevet Januar 3, 2009 Så du mener at for de som kjører på vanlig vei og ikke bane, så er ikke dekkets egenskaper viktig? Bremselengde, hastighet for vannplaning etc. er kun viktig på bane? Ærlig talt.
Hansh Skrevet Januar 3, 2009 Skrevet Januar 3, 2009 Unnskyld meg et lite øyeblikk her. Av biltypen din å dømme, en 318Diesel. så regner jeg med at du ikke skal på bane. Av biltypen ellers så regner jeg med at du ikke er noen råkjører. Jeg har hatt 17 biler, det er ca 17 forskjellige sett sommer/vinter dekk. Jeg er ingen profesjonell sjåfør, jeg bedriver ingen spesielle aktiviteter som gjør at jeg må ta spessielt hensyn til hvilke dekk jeg har. slik er situasjonen for 99% av di som "driver" med bil jeg kjenner også. Poenget er, på di 17 typene dekk jeg har eid så har jeg aldri aldri aldri merket noen "wow dette dekket var mye bedre" liknende episoder, og jeg har kjørt sakte,fort,middels osv. slik alle normale sjåfører gjør. i fjor kjøpte jeg 18" what-ever-the-fuck noname dekk til min E38 730. Merka ingen forskjell på di og mine Eagle F1 dekk...men såklart, hver sin kjørestil. men når hvermansen i gata begynner å snakke om hvilke dekk han bør velge så blir jeg litt satt ut. Skal du på bane eller gjør andre ting som sliter spessielt på dekka bruk litt ekstra penger. er det en 318 (slik jeg har) eller noe liknende kjøp normale rimelige dekk... Det er min mening og den kan være delt hos andre. Skremmende likegyldig holdning til det som er noe av det vitkigste sikkerhetsutstyret på en bil! Hvorfor i alle verden gidder du å bruke penger på en BMW i det hele tatt hvis du ikke en gang kjenner forskjell på forskjellige dekk? Har selv ungått stygge ulykker takket være gode dekk i situasjoner der jeg ikke har kjørt verken fort eller stygt, men kommet ut f. eks. for en eldre mann som svingte over veien rett foran meg fordi alle annen motgående trafikk svingte jo av rett før mens jeg skulle rett frem.
PenguiN- Skrevet Januar 3, 2009 Skrevet Januar 3, 2009 dere misforstod meg litt, jeg er enig i at dekkene spiller en stor rolle, kanskje en av di største. jeg bare mener at når man skal bruke bilen på normalt vis så trenger man kanskje ikke gå for Eagle F1 eller andre "superdekk"...
Gunnar Skrevet Januar 3, 2009 Skrevet Januar 3, 2009 men når hvermansen i gata begynner å snakke om hvilke dekk han bør velge så blir jeg litt satt ut. Skal du på bane eller gjør andre ting som sliter spessielt på dekka bruk litt ekstra penger. er det en 318 (slik jeg har) eller noe liknende kjøp normale rimelige dekk...Det er min mening og den kan være delt hos andre. På bane kjører alle samme retning, og de fleste kjører med litt rom for feil, så der skal dekkene helst bare tåle en del varme, ikke bli utslitt etter 3 runder og være forutsigbare. Selvfølgelig ønsker man også godt grep om man kjører på rundetider, men poenget er at man kan ha det gøy på bane uten å risikere liv selv med et rimelig dekk. På veien trenger man som oftest ikke noe godt dekk, men så er det de tilfellene der man faktisk trenger det - det er da det gjelder. Man kunne unngått vannplaningen som sendte en rett i fronten på møtende bil, eller man kunne klart å svinge unna elgen, eller man kunne klart å stoppe 5-10 meter tidligere for ungen som løp over veien. Og bryr man seg ikke om disse tingene, så bryr allikevel de fleste seg om sporing, slitestyrke og støynivå. Derfor er det vel ikke rart at mannen i gata diskuterer dekk?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå