Bimmerlars Skrevet Desember 31, 2008 Share Skrevet Desember 31, 2008 Hva er forskjellen på stempler, råder og veiv i en M50B25 vanos kontra en uten? Trenger jeg mer enn veiv for å konvertere en B25 vanos til 2,8l? Er det samme ledningsnett på M50B20 og B25 når begge er uten vanos? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Desember 31, 2008 Share Skrevet Desember 31, 2008 Råder på en vanos er 140mm mot 135 på non-vanos. Stempler er uformer forskjellig. Ja. Ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Desember 31, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 31, 2008 men stempla er lavere da så det spiller ingen rolle? Hva trenger jeg i tillegg til veiva? Annet enn lager og sånt da selvsagt. M52B28 jeg skal hente veiv fra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Desember 31, 2008 Share Skrevet Desember 31, 2008 3.0l Stroker --------------- M50B25: bore: 84 mm stroke: 75 mm compression ratio: 10 , (M50TU : 10.5) rod length: 135, (M50B25TU:140 mm) M54B30: bore: 84 mm stroke: 89.6 mm compression ratio: 10.2 rod length: 135 mm You can build a M50 3.0l stroker motor by using: - crank M54B30 - rods 135 mm - pistonsM54B30 . Maybe the crank case has to be modified to clear the higher stroke crank. 2.8l Stroker --------------- for M50B25 engine - crank M52B28 - rods M20B20/23 (130 mm) - pistons M50B25 (non-Vanos) or - crank, from M52B28 - rods 135 mm - pistons M52B28 or - crank, from M52B28 - rods 135 mm -pistons M50B25TU , pistons must be modified to decrease compression rod lengths: M50B25TU: 140 mm M50B25: 135 mm (non VANOS engine) M52B25: 135 mm M52B28: 135 mm M54B30: 135 mm M20B20: 130 mm M20B23: 130 mm M20B25: 135 mm M20B27: 130 mm more infos here (german web page): http://www.behindmatrix.com/e30/fotost/ ... f01140.htm Tatt fra tråden min om tekniske linker. _________________ Norges rimeligste på CHIP til BMW: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=940379#940379 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Desember 31, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 31, 2008 Takk M20B20 råder og M50 non vanos stempler ser vel ut til å være enkleste måten med tanke på deletilgang. Hvilke dyser er anbefalt til en slik motor med M50B25 innsug og vasse kammer? 250cc? Hvilke motorer kan man evnt. plukke det fra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Desember 31, 2008 Share Skrevet Desember 31, 2008 Endelig kommet deg hjem fra "byen" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Desember 31, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 31, 2008 Nei Ikke no drekking før i morra gitt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plugg69 Skrevet Mai 7, 2009 Share Skrevet Mai 7, 2009 ja.. hvilke dyser kan man bruke på m52b8 med lavtrykksturbo? =) og fra hvilken bil, så det ikke blir så dyrt.. =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogeren Skrevet Mars 13, 2011 Share Skrevet Mars 13, 2011 Om noen trenger en 2.8 veiv, har jeg en... km-stand ca 200k km, byttet ut til fordel for 3 liter veiven... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå