Gå til innhold

M50B25->B28


Bimmerlars
 Share

Anbefalte innlegg

3.0l Stroker

---------------

M50B25:

bore: 84 mm

stroke: 75 mm

compression ratio: 10 , (M50TU : 10.5)

rod length: 135, (M50B25TU:140 mm)

M54B30:

bore: 84 mm

stroke: 89.6 mm

compression ratio: 10.2

rod length: 135 mm

You can build a M50 3.0l stroker motor by using:

- crank M54B30

- rods 135 mm

- pistonsM54B30 .

Maybe the crank case has to be modified to clear the higher stroke crank.

2.8l Stroker

---------------

for M50B25 engine

- crank M52B28

- rods M20B20/23 (130 mm)

- pistons M50B25 (non-Vanos)

or

- crank, from M52B28

- rods 135 mm

- pistons M52B28

or

- crank, from M52B28

- rods 135 mm

-pistons M50B25TU , pistons must be modified to decrease compression

rod lengths:

M50B25TU: 140 mm

M50B25: 135 mm (non VANOS engine)

M52B25: 135 mm

M52B28: 135 mm

M54B30: 135 mm

M20B20: 130 mm

M20B23: 130 mm

M20B25: 135 mm

M20B27: 130 mm

more infos here (german web page):

http://www.behindmatrix.com/e30/fotost/ ... f01140.htm

Tatt fra tråden min om tekniske linker.

_________________

Norges rimeligste på CHIP til BMW:

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=940379#940379

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
  • 1 year later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...