Gå til innhold

Problemer med paring av tlf bluetooth til E39


Anbefalte innlegg

Har en -03 E39 med den store navigasjon skjermen (tror MKIII) Har egen holder/brakett i midtarmlene for en Nokia 6310i for lading. Over tlf er det en knapp for aktivisere samtale. Denne skal vistnok brukes for å pare mob med bil. Min knapp er defekt, får ikke paret mob med bil.

Må jeg da kjøpe ny brakett?

Ta av midtarmlene og sjekke for brudd?

Mulig å pare mob til bil via andre måter?

Venter i spenning om noen har erfaringer rundt dette... :idea:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Torbjørn.

Har dette på min også. Husker det var endel jokk med og parre telefonen. Har du gjort det på rett måte der du skal holde nede knappen der telefonen ligger, så vri i tenning 1, osv, så taste inn en fire siffra kode som følger med i mappa i bilen?

Måtte prøve par ganger før jeg fikk det til. Dette er ett genialt system, da navneliste og alt kommer over på 16:9 skjermen.

Det skal følge med ei egen bruksanvisning på dette med bilde av en telefonkiosk på heftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bruksanvisning og kode, har forsøkt massevis av ganger. Fikk beskjed av bmw ved siste service at de skulle legge inn mobilen min ved data'n deres, var visstnok mulig å gjøre det. Betalte for det også, men de har ikke gjort det enda..... Ikke akkurat overrasket da jeg sjekket regninga nå, det er vel ca 2,5 mnd siden siste service. Får vel purre de og si ifra at dette ikke ble utført. Men ville vært greit å fått dette til å funke, litt kjedelig å kjøre bilen inn hver gang man bytter mobil elr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Noen flere med tips??

Knappen foran mobillader/holder mistenker jeg ikke funker. Ladefunksjon når jeg legger Nokia tlf i lader/holder så lader den heller ikke. Noen som har tips hvor starte feilsøking eller hva som ev. er feil og kan gjøres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi!! Tok endelig fatt selv og fikset faktisk feilen selv! Tok ut koppholdere bak, flyttet ned ventilasjon for bak og skrudde av midtarmlene. Demonterte så hele midtarmlene, mobilholder og innerst inni mobilholderen fant jeg en kontakt som ikke sto der den skulle. Satte denne på plass og skrudde alt på plass igjen. Så kom den store testen om paring av tlf via bluetooth ville fungere. Ooooh Yessssssss!!

Dette fungerte utmerket og må si jeg er stolt når selv et merke- verksted for bmw så det var selve knappen som var defekt. Dette var sannsynligvis den rimeligste og tøffeste reparasjonen jeg har fått gjort på bilen. Har jo bare vært "defekt" i 2 år i mitt eie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...