Gå til innhold

Selge eller beholde?

jarli
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer og bytte ut bruksbilen (Ibizaen) og godbilen (740i) med en kompromissbil (e90 320i)

Derfor lurer jeg på hva jeg kan få for 740en..

Den har gått langt og har vært kollisjonsskadet, men er i veldig god stand! Jeg har brukt nesten 2 år på å få den "restaurert" etter kollisjonen..

Den har vært administrasjonsbil hos Tronrud bil, og har ellers fått god oppfølging av forrige eier.

Bilen er fikset på autorisert karroseriverksted som har veldig bra rykte.

Litt om "oppbyggingen"

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=5 ... ght=sleden

IMG_5672Large.jpg

IMG_5682Large.jpg

bmw2.jpg

Bilen er kjørt 270 000km og er selvsagt fri for rust

94mod bygget om til facelift

Ustyr:

- El.skinnseter med varme

- Cruisecontroll

- El. rullegardin

- Xenon lys (facelift)

- Klima

- 20" sommerhjul 18" vinterhjul

osv.

Hva er bilen verdt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig fin 7er!! Men det er nok ikke lett å få solgt dises bilene idag, spesielt med den høye km. E38 varierer jo veldig i pris..alt fra 90-300. Fattern solgte sin 99 740 for 180-190 mins jeg.. snart 1.5-2år siden. Jeg ville vel prøvd meg på rundt 150?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig fin 7er!! Men det er nok ikke lett å få solgt dises bilene idag, spesielt med den høye km. E38 varierer jo veldig i pris..alt fra 90-300. Fattern solgte sin 99 740 for 180-190 mins jeg.. snart 1.5-2år siden. Jeg ville vel prøvd meg på rundt 150?

:?: en 99mod 740 for 180-190 for 1-2 år siden? den var vel borte fra tunet rimelig fort da ville jeg tro. En 98-99mod e38 728 i relativt god stand ligger jo i den prisklassen nå....

Ett par eksempler av "gamle" 740'er tilsalgs om dagen. Disse har lavere km stand enn din men...

http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... T.svl=Link

http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... T.svl=Link

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for raskt svar Ellingsen!

Det var det jeg fryktet.. Bruksverdien for meg, er høyere enn salgsverdien. Den er dessuten påkostet 50 000 i lakk og felger + mange arbeidstimer.

Heldigvis er jeg ikke nødt til å selge :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte min 1998 728 med 133 km for 170 i mars 08. den har gått mindre. men det er jo en mye dyrere bil med 740 motoren da. jeg vil heller tro underkant av 200 er en grei pris på bilen.

var litt trøtt og blandet det jeg leste. så først nå at den var mye gammlere enn jeg trodde. så 150 er nok mer riktig da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri vært fan av treinteriør i bil, men sett bort i fra det så så denne bilen meget hel og pen ut. Så jeg tror nok ikke jeg ville solgt om ikke det er et morsomt rått bygg den e39'en du ser på!

Hva bilen er verdt tør jeg ikke å utale meg om, men du kan vell sammenligne med annonser på finn.no og autodb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fin bil du har. Den skaden du refererer til så heller ikke så ille ut. Du har i alle fall dokumentert omfanget, og kan redegjøre for det, noe som sikkert er et pluss når den skal selges.

Ta noen fine bilder av bilen, tenk ut en pris du føler deg komfortabel med, og legg den ut på finn. Du vil da få et begrep om hvor populær bilen din er på markedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har trålt både finn og autodb de siste ukene (Jobber offshore nå :P ) og jeg vil påstå at 740en min er et like bra kjøp (hvis ikke bedre) sammenlignet med de til 160-170 000, selv om de er kjørt mindre. Men jeg forstår jo at det er litt skremmende at bilen er kjørt langt OG i tillegg har vert kollisjonsskadet.

Overaskende at så mange er våkne på denne tiden av døgnet forresten :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ferie. da kan man ta noen sene kvelder. flott bil forresten. har det blitt no alpina leppe ennå? jeg lager "alpina" av min 7er. og skal kjøpe leppa snart. men er usikker på om jeg får riktig fra koed.dk/no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har trålt både finn og autodb de siste ukene (Jobber offshore nå :P ) og jeg vil påstå at 740en min er et like bra kjøp (hvis ikke bedre) sammenlignet med de til 160-170 000, selv om de er kjørt mindre. Men jeg forstår jo at det er litt skremmende at bilen er kjørt langt OG i tillegg har vert kollisjonsskadet

Det kan godt hende, jeg kjenner ikke bilen din, eller de jeg linket til.

Problemet er det at han som kjøper bilen din har den kanskje til den runder 310-320 tusen km, dermed blir det betraktelig vanskeligere for han å selge den, enn om han skulle kjøpt en som f.eks hadde gått 200 tusen når han skulle selge den videre.

Slike ting er det veldig mange som tenker på når de skal kjøpe bil, meg inkludert...

Men så er det viktig å påpeke at en bil som er entusiast eid som har gått 270 000km som oftest er i like god stand som en som har gått kanskje 170 000km der eier har sett på bilen som kunn ett transportmiddel...

I mange tilfeller ihvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har trålt både finn og autodb de siste ukene (Jobber offshore nå :P ) og jeg vil påstå at 740en min er et like bra kjøp (hvis ikke bedre) sammenlignet med de til 160-170 000, selv om de er kjørt mindre. Men jeg forstår jo at det er litt skremmende at bilen er kjørt langt OG i tillegg har vert kollisjonsskadet

Det kan godt hende, jeg kjenner ikke bilen din, eller de jeg linket til.

Problemet er det at han som kjøper bilen din har den kanskje til den runder 310-320 tusen km, dermed blir det betraktelig vanskeligere for han å selge den, enn om han skulle kjøpt en som f.eks hadde gått 200 tusen når han skulle selge den videre.

Slike ting er det veldig mange som tenker på når de skal kjøpe bil, meg inkludert...

Men så er det viktig å påpeke at en bil som er entusiast eid som har gått 270 000km som oftest er i like god stand som en som har gått kanskje 170 000km der eier har sett på bilen som kunn ett transportmiddel...

Vi tenker ganske likt der ser jeg! :wink: Men denne bilen måtte jeg bare ha (Og jeg fikk den veldig billig) :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ferie. da kan man ta noen sene kvelder. flott bil forresten. har det blitt no alpina leppe ennå? jeg lager "alpina" av min 7er. og skal kjøpe leppa snart. men er usikker på om jeg får riktig fra koed.dk/no

hehe! Stemmer :wink: Har ikkje kjøpt alpina leppe enda.. Men vurderer dette og kompressor dersom jeg beholder den :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...