Zap Skrevet Januar 2, 2009 Skrevet Januar 2, 2009 Hei og godt nytt år alle sammen! Er det noen her som vet om man trenger noe spesial-verktøy for å skifte glødeplugger på en M47 motor (520d -e39)? Skal glødepluggene trekkes igjen med moment? Kenneth
helgeb Skrevet Januar 2, 2009 Skrevet Januar 2, 2009 trenger ikke spesialverktøy, men må ha av innsug for å komme til pluggene. skal trekkes til 18nm.
Mons1 Skrevet Januar 2, 2009 Skrevet Januar 2, 2009 Du må ha 10mm langkopp for pluggene! Det påstås at det er mulig å bytte uten å ta av innsuget, men jeg har mine tvil. Innsuget har 4stk gummiringer til pakninger. Kanskje du bør kjøpe disse hvis de gamle er/blir ødelagt. Møkkajobb som krever tålmodighet! RS Hei og godt nytt år alle sammen!Er det noen her som vet om man trenger noe spesial-verktøy for å skifte glødeplugger på en M47 motor (520d -e39)? Skal glødepluggene trekkes igjen med moment? Kenneth
Zap Skrevet Januar 2, 2009 Forfatter Skrevet Januar 2, 2009 Helgeb - bare 18nm??? synes det hørtes lite ut? Mons1 - innsuget skal av og gummiringene skal byttes. Møkkajobb...... motorrommet mitt er rent det hehe det kan jo være at det er det, med det er jo ikke store jobben som tar lang tid da. Kenneth
Mons1 Skrevet Januar 2, 2009 Skrevet Januar 2, 2009 Ok! Kan ikke du mekke sammen en DIY og ta bilder av det du gjør? Pliiiiiis! Jeg har liggende 4stk nye plugger på min 320dA og vegrer meg. Det er jo endel trangere i en E46 enn en E39. RS Helgeb - bare 18nm??? synes det hørtes lite ut?Mons1 - innsuget skal av og gummiringene skal byttes. Møkkajobb...... motorrommet mitt er rent det hehe det kan jo være at det er det, med det er jo ikke store jobben som tar lang tid da. Kenneth
Zap Skrevet Januar 3, 2009 Forfatter Skrevet Januar 3, 2009 hehe klart det, en DIY kommer vet du. Er ikke sikker på om jeg får lagd den før enn til neste helg. Legger den ut på nytt, kan sende deg en PM når den ligger ute. Kenneth
Mons1 Skrevet Januar 3, 2009 Skrevet Januar 3, 2009 Flotte greier! Lykke til! RS hehe klart det, en DIY kommer vet du. Er ikke sikker på om jeg får lagd den før enn til neste helg. Legger den ut på nytt, kan sende deg en PM når den ligger ute.Kenneth
Z1 Skrevet Januar 3, 2009 Skrevet Januar 3, 2009 Er lettere og få ut om motoren er god og varm!!!!!!!
Lars89 Skrevet Januar 4, 2009 Skrevet Januar 4, 2009 Er et absolutt must å kjøre motoren varm før man begynner. Går som oftest bra, men knekker du en plugg må man (som oftes) av med topp. Da snakker man plutselig om mange timer og kroner...
E36Cab1 Skrevet Januar 4, 2009 Skrevet Januar 4, 2009 Motor skal være varm?? Kan du gi meg en god grunn til den påstanden om hvorfor den løsner lettere?
S.Nilsen Skrevet Januar 4, 2009 Skrevet Januar 4, 2009 Er et absolutt must å kjøre motoren varm før man begynner. Går som oftest bra, men knekker du en plugg må man (som oftes) av med topp. Da snakker man plutselig om mange timer og kroner... en plugg skal ikke settes til med himann trøkk heller da.....
Lars89 Skrevet Januar 4, 2009 Skrevet Januar 4, 2009 Er et absolutt must å kjøre motoren varm før man begynner. Går som oftest bra, men knekker du en plugg må man (som oftes) av med topp. Da snakker man plutselig om mange timer og kroner... en plugg skal ikke settes til med himann trøkk heller da..... Snakker selvfølgelig om når pluggen skal ut. Delen du skrur på løsner fra kjernen og det snurrer bare rundt. (skjedd med flere på jobb, jeg har sluppet unna. så langt...) Har pleid å kjøre motor varm(utvider seg) og kjølt pluggen ned med kjølespray e.l. (krymper) Er sikkert ikke nødvendig i de flest tilfeller, men "litt" kjipt med gjenger som følger med eller knekt plugg...
S.Nilsen Skrevet Januar 4, 2009 Skrevet Januar 4, 2009 Er et absolutt must å kjøre motoren varm før man begynner. Går som oftest bra, men knekker du en plugg må man (som oftes) av med topp. Da snakker man plutselig om mange timer og kroner... en plugg skal ikke settes til med himann trøkk heller da..... Snakker selvfølgelig om når pluggen skal ut. Delen du skrur på løsner fra kjernen og det snurrer bare rundt. (skjedd med flere på jobb, jeg har sluppet unna. så langt...) Har pleid å kjøre motor varm(utvider seg) og kjølt pluggen ned med kjølespray e.l. (krymper) Er sikkert ikke nødvendig i de flest tilfeller, men "litt" kjipt med gjenger som følger med eller knekt plugg... Skjønner det,men jeg har ikke vært borti enda at en plugg i mine biler ..gjennom årene har vært så fast men vet at varm motor kan hjelpe på.
Lars89 Skrevet Januar 4, 2009 Skrevet Januar 4, 2009 Har det vært diesel du har skifta på da? En tennplugg og en glødeplugg er to vidt forskjellige ting både i oppbygging og virkemåte...
BoSJo Skrevet Januar 4, 2009 Skrevet Januar 4, 2009 Har stått med glødeplugg som knakk tvers av jeg Heldigvis var jeg i gang med å demontere motoren da en sete ring hadde løsnet og tat seg turen ut gjennom eksosen i tusen biter, så det var ikke noen krise. Men har vert ganske forsiktig og bange for glødeplugger siden det, dem har jo også en kilometer med gjenge så kan sitte noe helt javelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå