Gå til innhold

knake lydar av motor ved fult gasspådrag m20/b25

Anbefalte innlegg

Skrevet
svingningsdemper og triggerføler skal i utgangspunktet justere dette for deg. Mulig du har feil på triggerføler. Hvordan er tilstanden til fordelerlokk og fordeler samt plugger?

Svingningsdemperen har ikke til oppgave å justere/tilpasse tenninga,den skal kun hjelpe til med å stabilisere vridningene på veiva.

Skrevet
svingningsdemper og triggerføler skal i utgangspunktet justere dette for deg. Mulig du har feil på triggerføler. Hvordan er tilstanden til fordelerlokk og fordeler samt plugger?

Svingningsdemperen har ikke til oppgave å justere/tilpasse tenninga,den skal kun hjelpe til med å stabilisere vridningene på veiva.

Svingningsdemperen har tennene som triggerføler bruker.. Derfor jeg la disse sammen, men selvfølgelig, vi kan kalle det triggerhjul som de fleste gjør, men det er jo igrunn svingninsdemperen. : ) Rett meg på nytt, om du føler det fortsatt blir feil.

Skrevet

Skal ha på Nos Octan forøker som øker 3 veridar, da vil de bli 98 :) så skal eg sjå om e høyre at noko :) det sto det rensa forbrenningscammer og ventila osv :)

Skrevet

Svingningsdemperen har tennene som triggerføler bruker.. Derfor jeg la disse sammen, men selvfølgelig, vi kan kalle det triggerhjul som de fleste gjør, men det er jo igrunn svingninsdemperen. : ) Rett meg på nytt, om du føler det fortsatt blir feil.

Hehe....ja det kan eg jo alltids ;)

Svingningsdemparen er i hovedsak den gummiringen som er vulka fast mellom ytre og indre ring. Den skal ta opp pulsane til veiva for å avhjelpe.

Har ikkje til oppgave å justere tenninga ettersom den skal kun tillate minimal vridning mellom ytter&innerhjul. Mange kaller dette triggerhjul,men det er kun egentlig den ytre delen. På en 4 syl motor uten denne demparen stemmer det bedre ;)

Sorry for pirking,men eg kjeda meg i sykeleiet mitt :(

Skrevet

Skjønte hvorfor du pirket ; ) Og skjønner hva du sier og er klar over at denne "enheten " kan fremstå som om den har to navn (Men at det faktisk var denne "ringen" som er svingningsdemper, det var jeg ikke klar over, men at ytter er triggerhjul var ok fra før) . Noe den har, men på folkemunne i "" så blir enten det ene eller det andre ordet brukt : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...