e36touring Skrevet Januar 3, 2009 Skrevet Januar 3, 2009 Noen som har noen erfaring ang holdbarhet på ix-drivverket på e30? Vurderer og handle, men litt usikker på holdbarhet, kansje noen som vet?
Bimmerlars Skrevet Januar 3, 2009 Skrevet Januar 3, 2009 Hvordan skal du kjøre? Kjører du pent varer det, sparker du clutch dagen lang vil noe til slutt gi seg
e36touring Skrevet Januar 3, 2009 Forfatter Skrevet Januar 3, 2009 hehe...skjønner tanken din, men blir nok brukt litt ja... tenkte det var noen flere som selv har kjørt ix og vet hvordan det funker, litt usikker ang drivaksler fram og det opplegge der...
S.Nilsen Skrevet Januar 3, 2009 Skrevet Januar 3, 2009 En kompis av meg har en ix 325 og den er ikke akkurat blitt kjørt pent..og det holder nå enda han har hatt den i 5 år,og lånt den ut til mange folk som har hærjet skikkelig med den og det er ikke antydning til noen problemer med driverket
e36touring Skrevet Januar 3, 2009 Forfatter Skrevet Januar 3, 2009 okei... da tåler den vel litt ekte bruk ei god stund da...hehe...
Lars89 Skrevet Januar 3, 2009 Skrevet Januar 3, 2009 Drivaksler foran tåler ikke senking så bra og er noen splines i fordeligskassa som ryker ved for mye herjing. Men som vinterbil er den gull.
e36touring Skrevet Januar 3, 2009 Forfatter Skrevet Januar 3, 2009 okei, får bare prøve da, er da deler i handel...
325ixx Skrevet Januar 3, 2009 Skrevet Januar 3, 2009 ix er berre ein konge bil mange nye 5serie som skal prøve og riste meg av på fjelle, når det er glatt rekna ikkje med at det er ein ix som er bak di hive den ned i 3rea og trakka forbi det som snøbruten står trur di blir bra overraska da ja
Fliid Skrevet Januar 3, 2009 Skrevet Januar 3, 2009 Knuter til stikkakslinger er ikke å få tak i (om jeg ikke husker feil) Syntes på generell basis at 325ix er ett dårlig kjøp. Uansett. Å kjøpe en bil man ikke kan fikse fordi man ikke får tak i deler. Hva er vitsen.
maasoey Skrevet Januar 3, 2009 Skrevet Januar 3, 2009 Så lenge du ikke smeller nedi på steiner og kanter så du slipper lekkasje holder girkasser og diff leeeenge. Drivaksler foran ryker om du legger om helt og clutcher ut på tørr asfalt, noe som også går til døden på forhjulstrekkere. Jeg har hatt iX i snart 2 år, og er svært fornøyd, utenom den drivakselen min som røk nylig, pga gåen mansjett. Så følg med mansjettene, så går det nok fint.
e36touring Skrevet Januar 3, 2009 Forfatter Skrevet Januar 3, 2009 kan ikke tåle alt heller da, så tror kansje ikke det er så dårli, men får prøve og se...
EirikL Skrevet Januar 4, 2009 Skrevet Januar 4, 2009 Sjekk prisene på deler til ix hos Koed. De har drivaksler og hele sulamitten til ganske greie priser. Det eneste jeg har oppdaget med ix er at den er litt tung å kjøre på bar asfalt i lav hastighet (parkeringsplasskjøring) pga gammeldags drivlinje.Ellers er det bare å løpe og kjøpe
325ixx Skrevet Januar 4, 2009 Skrevet Januar 4, 2009 Har du ix med servo er det ikkje noko problem, drivknuter får du ikkje bytta nei.. og kopi akslingane dei har på koed lagar dei ikkje meir.. men for al del, kjør med vet så går det bra, ka e vittsn å clutche den ut på turr asfalt da? Kan vel helle leike på gras og snøføre
Mr.Speed Skrevet Januar 5, 2009 Skrevet Januar 5, 2009 Har hatt min i 4 år. Helt vedlikeholdsfri, stort sett. Gått 200, litt slakk i fordelingskassa, men har vært sånn hele tida. Tar seg frem på vintervøre som ei geit med kjettinger. Sitter meget godt på isføre, full gass ved forbikjøringer, bare å legge inn en liten sladd til du er forbi, så et par kontra, må tåle litt kjeft fra kjæringen, bortsett fra det må det være den beste bilen jeg har hatt... Løp og kjøp, men ikke kjøp en som er fordervakjørt. Betal litt mer for en i god stand. Min er ikke senka, og knutene er fremdeles ok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå