Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hehe...skjønner tanken din, men blir nok brukt litt ja... :lol: tenkte det var noen flere som selv har kjørt ix og vet hvordan det funker, litt usikker ang drivaksler fram og det opplegge der... 8)

Skrevet

En kompis av meg har en ix 325 og den er ikke akkurat blitt kjørt pent..og det holder nå enda han har hatt den i 5 år,og lånt den ut til mange folk som har hærjet skikkelig med den :roll: og det er ikke antydning til noen problemer med driverket :D

Skrevet

Drivaksler foran tåler ikke senking så bra og er noen splines i fordeligskassa som ryker ved for mye herjing. Men som vinterbil er den gull. :D

Skrevet

ix er berre ein konge bil :) mange nye 5serie som skal prøve og riste meg av på fjelle, når det er glatt :) rekna ikkje med at det er ein ix som er bak di :) hive den ned i 3rea og trakka forbi det som snøbruten står :)

trur di blir bra overraska da ja :)

Skrevet

Knuter til stikkakslinger er ikke å få tak i (om jeg ikke husker feil) Syntes på generell basis at 325ix er ett dårlig kjøp. Uansett. Å kjøpe en bil man ikke kan fikse fordi man ikke får tak i deler. Hva er vitsen.

Skrevet

Så lenge du ikke smeller nedi på steiner og kanter så du slipper lekkasje holder girkasser og diff leeeenge.

Drivaksler foran ryker om du legger om helt og clutcher ut på tørr asfalt, noe som også går til døden på forhjulstrekkere.

Jeg har hatt iX i snart 2 år, og er svært fornøyd, utenom den drivakselen min som røk nylig, pga gåen mansjett.

Så følg med mansjettene, så går det nok fint.

Skrevet

Sjekk prisene på deler til ix hos Koed. De har drivaksler og hele sulamitten til ganske greie priser. Det eneste jeg har oppdaget med ix er at den er litt tung å kjøre på bar asfalt i lav hastighet (parkeringsplasskjøring) pga gammeldags drivlinje.Ellers er det bare å løpe og kjøpe 8)

Skrevet

Har du ix med servo er det ikkje noko problem, drivknuter får du ikkje bytta nei.. og kopi akslingane dei har på koed lagar dei ikkje meir.. men for al del, kjør med vet så går det bra, ka e vittsn å clutche den ut på turr asfalt da?

Kan vel helle leike på gras og snøføre :)

Skrevet

Har hatt min i 4 år. Helt vedlikeholdsfri, stort sett.

Gått 200, litt slakk i fordelingskassa, men har vært sånn hele tida. Tar seg frem på vintervøre som ei geit med kjettinger. Sitter meget godt på isføre, full gass ved forbikjøringer, bare å legge inn en liten sladd til du er forbi, så et par kontra, må tåle litt kjeft fra kjæringen, bortsett fra det må det være den beste bilen jeg har hatt...

Løp og kjøp, men ikke kjøp en som er fordervakjørt. Betal litt mer for en i god stand. Min er ikke senka, og knutene er fremdeles ok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...