325ti Skrevet November 29, 2009 Skrevet November 29, 2009 lookin good=) bli noen kvelda me m3 skruing til uka! game på nokken skrukvelda?
ragua Skrevet Desember 7, 2009 Forfatter Skrevet Desember 7, 2009 En kort økt i dag. Vaska bilen litt innvendig. Satt inni passasjer stolen igjen. Festa røde grillene for å se hvordan det ble og la fyller på chrome listene.
FirstPrice Skrevet Desember 7, 2009 Skrevet Desember 7, 2009 Vi bygger ca samme bil, bare at jeg har C stolpe og vinga og flappen også. Og montert turbo. Hva gjør du med hjulhuset/innerskjermen når du tar på breddinga foran? Jeg fikk en 10cm bred glipp foran, å må prøve å lage noe bredere innerskjermen, så ikke jeg får grus og møk oppi der.. Kult prosjekt Forresten! Hvordan kobler du det hydrauliske håndbrekket? Har det samme selv.
ragua Skrevet Desember 7, 2009 Forfatter Skrevet Desember 7, 2009 Vi bygger ca samme bil, bare at jeg har C stolpe og vinga og flappen også. Og montert turbo.Hva gjør du med hjulhuset/innerskjermen når du tar på breddinga foran? Jeg fikk en 10cm bred glipp foran, å må prøve å lage noe bredere innerskjermen, så ikke jeg får grus og møk oppi der.. Kult prosjekt Forresten! Hvordan kobler du det hydrauliske håndbrekket? Har det samme selv. Har ikke angrepet innerskjermene enda men planen min er å få tak i en valse og valse dritten ut av orginalskjermene. Fremme er jeg litt usikker på hva jeg skal gjøre. Brekket har jeg kobla fra det orginale bremserøret som går bak. Både på bremsekraft sylinderen og på T-stykket rett ved diffen. Så har jeg strekt nye rør fra fra uttaket på sylinderen fremme, til brekket og så fra brekket til inngangen på T-stykket bake.
FirstPrice Skrevet Desember 7, 2009 Skrevet Desember 7, 2009 OK.. Orginalskjermene mine er kappet, så jeg får lage meg et par nye jeg da.. hmm. hmm. Så du har bare lagt brekket imellom det orginale bremserøra da altså. (bare strekt nye rør istede.. ) Funker dette? Skal ikke brekket være på en egen lukka krets? Mener å ha hørt det bare, sikkert hørt feil..
ragua Skrevet Desember 7, 2009 Forfatter Skrevet Desember 7, 2009 OK.. Orginalskjermene mine er kappet, så jeg får lage meg et par nye jeg da.. hmm. hmm. Så du har bare lagt brekket imellom det orginale bremserøra da altså. (bare strekt nye rør istede.. ) Funker dette? Skal ikke brekket være på en egen lukka krets? Mener å ha hørt det bare, sikkert hørt feil.. Aner ikke om det funker. Har bare kobla sammen, har ikke hatt på væske enda. Hvordan er passforma på C-stolpen og lokket fra Rune Hansen da? Og hvordan gjør du det med bakfelgene? Spacer du ut noe grusomt?
FirstPrice Skrevet Desember 7, 2009 Skrevet Desember 7, 2009 hehehhe. jeg har sjekka litt mer ut siden siste innlegg, å det skal visst funke sånn - OM - du ikke trykker bremsen og brekket samtidig inn. Jeg kjøpte bilen for 2-3uker sia, så hakke fått henta delene ennå. Passformen ska være "så-dar", så tar det som det kommer. Jeg tror jeg bare nagler det, eller limer, eller skrur det utenpå uten å skjærte ut. Felgene bak ja.. Det er jo eget kapittel ;p Forrige eier prøvde seg på 7,5" breie felger med 70(!!) mm spacer. kjører du med det, så tar du jo lagra rimelig fort, så er jammen ikke sikker. edit; Å det er fortsatt 4-7cm igjen til skjermen med dette.. Leter mye etter 10" breie felger. KAN hende de passer.. Men finner jo ingen da. : )
ragua Skrevet Desember 7, 2009 Forfatter Skrevet Desember 7, 2009 Jeg hadde tenkt å space 2-3 cm.. Så får det bare bli som det blir. Kan såklart kjøpe noen jævlige kant felger men da blir det dyrt å lage blårøyk. Ang. brekket var det vel det samme jeg kom frem til. At det skal fungere så lenge jeg ikke gjør begge deler samtidig og ser ikke for meg at det vil bli noe problem. Passforma på delene eller er jo også det vi kategorisere som hjemmelaget. Jeg har ikke akkurat lagt sjela mi i dette siden jeg vet det kommer til å flyge av biter nå og da. Derfor er det litt gap her og der. Gikk med noe sparkel.
FirstPrice Skrevet Desember 8, 2009 Skrevet Desember 8, 2009 Hva slags felger er det du skal ha på da, siden du bare skal space 2-3cm ? hehe. Skal du ha skilt forresten? Tar vel ikke lang tid før en blir stoppa med en sånn bil..
ragua Skrevet Desember 8, 2009 Forfatter Skrevet Desember 8, 2009 Hva slags felger er det du skal ha på da, siden du bare skal space 2-3cm ? hehe.Skal du ha skilt forresten? Tar vel ikke lang tid før en blir stoppa med en sånn bil.. Compomotive MO6 med ET 15 tror jeg det var. Har skilt til bilen ja. Men skal ikke bruke bilen på veien. Blir kun banekjøring. Har også bygd etter FIA reglene slik at jeg kan lisensiere bilen.
FirstPrice Skrevet Desember 8, 2009 Skrevet Desember 8, 2009 Hvorfor ikke på veien? Ok. Jeg mener Limmet på zatzy kjører 10" breie Comp felger på sin svarte.. Hvor fikk du tak i comp felger? PS : Skal sjekke C-stolpen i morgen, å ta noe bilder om du vil se = )
ragua Skrevet Desember 8, 2009 Forfatter Skrevet Desember 8, 2009 Hvorfor ikke på veien? Ok. Jeg mener Limmet på zatzy kjører 10" breie Comp felger på sin svarte.. Hvor fikk du tak i comp felger? PS : Skal sjekke C-stolpen i morgen, å ta noe bilder om du vil se = ) Oppsettet på bilen blir ikke så behagelig til hverdagsbruk. Comp felgene ble kjøpt via Mekonomen Ålesund som bestiller fra Kollevold igjen tror jeg.
Mexos Skrevet Desember 9, 2009 Skrevet Desember 9, 2009 Stilig banebil Må innrømme at jeg ikke hadde trodd det skulle bli såpass gjennomført når jeg begynte å lese på side1 Likte også kombinasjonen rødt med hvitt Misunner de som klarer å komme over billige coupe'er, kjøpt av eiere som ikke tyner prisene. Virker som man må komme over slike biler idag for å ikke bli flådd for penger mot et slitent e30 prosjekt.
FirstPrice Skrevet Desember 9, 2009 Skrevet Desember 9, 2009 Ang C stolpen var det veldig bob-bob. Må nok sette kappen i stolpen og skjøte inn i glassfibern. Ny rute må du også evnt kanskje ha, da C stolpen er ganske tynn.. Jeg er klar for å sette kappen i kjerra, men må få noen til å gjøre det før meg, hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå