Robin L Skrevet Januar 4, 2009 Skrevet Januar 4, 2009 hei. jeg har en 97mod e39 525tds,varebil, 170k km. det står en bmw 528iA til salgs her i byen.gått 240k. er det mye fir en bensin og automat? den har alle de modifikasjonene jeg har lyst på på min, m5 front, faceliftlykter, shadowline, 19" felger. nylakkert for 1år siden, overhalt motor for 100k km siden. så det er like dyrt å montere dette på min, som å bytte til denne... desuten hadde det vært fint med et baksete:D sist jeg var på gs, så fisket jeg litt etter hvordan 728ene er, og de anbefalte ikke å kjøpe noe med byttet topp, fordet var noen gjenger som kunne bli ødelagt .. noen som kjenner til dette? hvordan er denne bensinmotoren i forhold til dieselen? jeg har chip liggende til min,og ,med den går den jo akseptabelt!! en kompis har en 520, og der er det rimelig dødt før man får endel turtall på den, vil det bli det samme med en 2,8? hva ligger forbruket til en 528 på? tds`en går hvertfall veldig billig! jeg tenkte å bytte min mot den der... dritten er jo at jeg må selge først:/
Hoem Skrevet Januar 4, 2009 Skrevet Januar 4, 2009 0.9 går M52b28´en med enkelvanos på i blandet med mest bykjøring. Dette er da med manuell, automat vet jeg ikke. 528´en er ikke særlig dau i bunn, men de største kreftene ligger i topp
LianLi Skrevet Januar 4, 2009 Skrevet Januar 4, 2009 Skal ikke utale meg om 5-serien, men har bygget om min e36 320i til 328i, og forksjellen er natt og dag. 320 er "moped" i forhold. 328en har en veldig jevn effekt/moment kurve og drar godt på alle turtall, man har ikke noe spessielt daugang før den plutselig våkner. Den er meget turtallsvillig, spessielt med større innsug. Jeg kjører 5. giret stort sett overalt, 5 serien er jo noe tyngere så vet ikke hvordan den vil offøre seg der, men det er ingen lat motor. En chippa disel vil antagelig ha litt mer guffe i fart om man ligger i høye gir, men fra stillestående er vel sikkert 328 raskest. Om du er fornøyd med den bilen du har nå og vil chippe samt ikke bryr deg om lyden så ville jeg heller ha chippet den du allerede har.
Robin L Skrevet Januar 4, 2009 Forfatter Skrevet Januar 4, 2009 chippen har jeg, den står bare ikke i nå. ble litt håpløst på vinterføre syns jeg, hehe... frister litt å få baksete også, ikke at det er så veldig ofte jeg trenger det altså,men... dieselen drar jo ganske godt uansett sålenge det er over 2000rpm:) jeg har ikke vært og sett på den bilen ennå da, ville høre litt innpå her først, så jeg ikke virker som nokk en testkanin som kommre.... men sant det med lyden!! er noe eget med 6er bensin! dieselen kakkler og slår "litt" mer, men det merkes jo overhodet ikke inni bilen mens man kjører da..
LianLi Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 Dieselen kakkler og slår "litt" mer, men det merkes jo overhodet ikke inni bilen mens man kjører da.. Nå, jeg veit no ikke.. Lydbildet på 328en jeg har med scorpion bakpotte og åpentluftfilter er himmelsk, snerret fra sekseren fra 4-6K rpm. Det å dra ut 2. og 3. gir i 90 sonen er noe av det beste jeg vet Hører motoren kjempe godt innenfra jeg, har aldrig hørt lyden fra eksospotta utenifra på min egen bil, kun lignende på youtube.
Robin L Skrevet Januar 7, 2009 Forfatter Skrevet Januar 7, 2009 noen fler som har erfaring med 528 da? hvordan kan man lettest sjekke foringer etc, må man ha bukk eller? har ikke tilgang på det desverre. lønner det seg med en naf-test?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå