Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
At den selges uten noen form for garanti gjør den ikke akkurat mer attraktiv. Selger kan vel uansett ikke fraskrive seg et hvert ansvar, selv om de skriver det i annonsen?

Det er bare tull, forbrukerkjøpsloven gjelder også bruktbilkjøp.

Hvis man selger den som ett reprasjonsobjekt og spesifisere at det ikke er garanti så skal det vel gå. Vi gjør det på alle biler vi selger til oppkjøpere tror jeg.

Skrevet

Hvis man selger den som ett reprasjonsobjekt og spesifisere at det ikke er garanti så skal det vel gå. Vi gjør det på alle biler vi selger til oppkjøpere tror jeg.

Tror du det er mange som vil kjøpe en slik bil som "reperasjonsobjekt"? Litt forskjell på en bil til flere hundre tusen og en gammel sliten Golf fra -90-tallet.

Skrevet

Tror du det er mange som vil kjøpe en slik bil som "reperasjonsobjekt"? Litt forskjell på en bil til flere hundre tusen og en gammel sliten Golf fra -90-tallet.

jeg kjøpte en 2001 modell 911 uten garanti og uten mulighet til å se på den...

Men ingen med vettet i behold hadde gjort det det er jeg helt enig med deg i.

Skrevet
jeg kjøpte en 2001 modell 911 uten garanti og uten mulighet til å se på den...

Men ingen med vettet i behold hadde gjort det det er jeg helt enig med deg i.

Problemet her er også at bilen i seg selv kun er 1/3 av totalprisen registrert i Norge. Da er det greit å legge litt jobb i å finne den perfekte bilen, med en eller annen form for garanti, og om det betyr +/-30 lapper å så har det minimal betydning på en så høy sluttpris.

Nå kjenner jeg heller ikke Porsche spesielt godt, men jeg ville vært rimelig opptatt av god garanti på en '99 M5 med tanke på smøreproblemene på M5 tom. 2000-modell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...