Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
  bad_ip skrev:
Snakket med både bmw jæger på kokstad. Og bavaria i dag ang denne hvite guggen. Og dette var symptomer på tett veivhusventilasjon. Noe som jeg visste den var, men var redd for denne hvite guggen. Men var visst sånn på disse motorene. Ang. eksosen så ville det være litt ekstra hvit eksos... så alt taler jo egentlig mot at det kun er tett veivhusventilasjon.

Og bilen min bruker jo ikke noe kjøleveske så toppakningen var nok ikke gåen. Så spurte jeg jo også om det med radiatoren... og disse ble sånn etter en del år. Bueformet nede i bunnen. Så denne anbefalte han meg også å få bytte da denne mest sannsynlig ville ryke om ikke så altfor lenge.

Føler meg på en måte litt lettet da jeg slipper unna med utgifter på nærmere 20k.

Eneste jeg stiller meg litt kritisk til er oljeforbruker på ca 1l per 3000km. Synes det er litt rart at veivhusventilasjonen aleine forårsaker dette. Men får bytte den og håpe at alt kommer på stell.

leste om en som faktisk hadde fått til å dra inn så mye olje gjennom veivhus ventilasjonene at det ble "hydrolock" (vet ikke hva det heter på norsk)

vil tørre å påstå at det skal en skvett olje til for å få det til.

har du forresten fått det i orden?

har samme problemet med min e36...

noen som kan forklare hvordan den vakumklokka opp den "trakta" til veivhusventen fungerer?

prøvde å suge og blåse igjennom min, og det gikk begge veier, så det betyr vell at den er fallitt...

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

joda, men hvis den vakum klokka som står på toppen av den "trakta" ikke virker, så nytter det vell ikke bare med en rengjøring...

noen som vet hvordan den vakumklokka fungerer?

Skrevet
  320it skrev:
joda, men hvis den vakum klokka som står på toppen av den "trakta" ikke virker, så nytter det vell ikke bare med en rengjøring...

noen som vet hvordan den vakumklokka fungerer?

ingen som vet?

Skrevet
  BreitBau skrev:
Blårøyk er siste signal før motoren går til helvette.. Så det er ikke en farge du har lyst til å ha..

Blårøyk er da vel bare bilen som forbrenner olje? Kjørte med dette i ca 1 år på min forrige bil, men måtte fylle olje på den konstant. Ellers ingen fare.

Skrevet
  Rannem skrev:
Det forklarer! Men det bør jo være ganske praktisk å bare kunne rengjøre denne fremfor å bytte ventilhusventilasjonen nå og da..

De har sluttet med dette filteret og heller gått over til en vortex type som funker som en separator. Denne er meg bekjent vedlikeholdsfri og skal ikke være nødvendig å bytte da den ikke skal gå tett.

Skrevet
  BMW 2002 Fredrik skrev:
  Rannem skrev:
Det forklarer! Men det bør jo være ganske praktisk å bare kunne rengjøre denne fremfor å bytte ventilhusventilasjonen nå og da..

De har sluttet med dette filteret og heller gått over til en vortex type som funker som en separator. Denne er meg bekjent vedlikeholdsfri og skal ikke være nødvendig å bytte da den ikke skal gå tett.

hvilke modeller kommer denne på? Hvilket år innførte de den?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...