320it Skrevet Oktober 22, 2009 Skrevet Oktober 22, 2009 bad_ip skrev: Snakket med både bmw jæger på kokstad. Og bavaria i dag ang denne hvite guggen. Og dette var symptomer på tett veivhusventilasjon. Noe som jeg visste den var, men var redd for denne hvite guggen. Men var visst sånn på disse motorene. Ang. eksosen så ville det være litt ekstra hvit eksos... så alt taler jo egentlig mot at det kun er tett veivhusventilasjon. Og bilen min bruker jo ikke noe kjøleveske så toppakningen var nok ikke gåen. Så spurte jeg jo også om det med radiatoren... og disse ble sånn etter en del år. Bueformet nede i bunnen. Så denne anbefalte han meg også å få bytte da denne mest sannsynlig ville ryke om ikke så altfor lenge. Føler meg på en måte litt lettet da jeg slipper unna med utgifter på nærmere 20k. Eneste jeg stiller meg litt kritisk til er oljeforbruker på ca 1l per 3000km. Synes det er litt rart at veivhusventilasjonen aleine forårsaker dette. Men får bytte den og håpe at alt kommer på stell. leste om en som faktisk hadde fått til å dra inn så mye olje gjennom veivhus ventilasjonene at det ble "hydrolock" (vet ikke hva det heter på norsk) vil tørre å påstå at det skal en skvett olje til for å få det til. har du forresten fått det i orden? har samme problemet med min e36... noen som kan forklare hvordan den vakumklokka opp den "trakta" til veivhusventen fungerer? prøvde å suge og blåse igjennom min, og det gikk begge veier, så det betyr vell at den er fallitt...
Rannem Skrevet Oktober 22, 2009 Skrevet Oktober 22, 2009 Tror jeg også har samme problem på min 318i. Kommer mye hvit røyk! hvor sitter veivhusventilasjonen?? Noen som kan vise med bilde?
Rannem Skrevet Oktober 22, 2009 Skrevet Oktober 22, 2009 Er det nr 1 på bildet som er veivhusventilasjonen? http://nettbutikk.gsbildeler.no/startup ... nnoWebRef=
320it Skrevet Oktober 22, 2009 Skrevet Oktober 22, 2009 Rannem skrev: Er det nr 1 på bildet som er veivhusventilasjonen? http://nettbutikk.gsbildeler.no/startup ... nnoWebRef= fikk ikke opp noe på den linken. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CB51&mospid=47442&btnr=11_1487&hg=11&fg=15 er nr 2 på dette. noen som vet hvordan den vakum klokka virker?
Rannem Skrevet Oktober 22, 2009 Skrevet Oktober 22, 2009 Antar at denne gjør det samme som veivhusfilteret? http://cgi.ebay.com/ebaymotors/RED-OIL- ... ccessories Dumt å montere dette istedenfor veivhusfilteret?
320it Skrevet Oktober 22, 2009 Skrevet Oktober 22, 2009 den må jo tømmes innimellom, og vet ikke om det er godkjent på pkk...
Rannem Skrevet Oktober 22, 2009 Skrevet Oktober 22, 2009 320it skrev: den må jo tømmes innimellom, og vet ikke om det er godkjent på pkk... pkk??
Superbeetle Skrevet Oktober 22, 2009 Skrevet Oktober 22, 2009 Rannem skrev: 320it skrev: den må jo tømmes innimellom, og vet ikke om det er godkjent på pkk... pkk?? Periodisk kjøretøykontroll..... eller "Eu-kontroll"
Rannem Skrevet Oktober 22, 2009 Skrevet Oktober 22, 2009 Det forklarer! Men det bør jo være ganske praktisk å bare kunne rengjøre denne fremfor å bytte ventilhusventilasjonen nå og da..
320it Skrevet Oktober 22, 2009 Skrevet Oktober 22, 2009 joda, men hvis den vakum klokka som står på toppen av den "trakta" ikke virker, så nytter det vell ikke bare med en rengjøring... noen som vet hvordan den vakumklokka fungerer?
320it Skrevet Oktober 28, 2009 Skrevet Oktober 28, 2009 320it skrev: joda, men hvis den vakum klokka som står på toppen av den "trakta" ikke virker, så nytter det vell ikke bare med en rengjøring...noen som vet hvordan den vakumklokka fungerer? ingen som vet?
^th0mas^ Skrevet Oktober 28, 2009 Skrevet Oktober 28, 2009 BreitBau skrev: Blårøyk er siste signal før motoren går til helvette.. Så det er ikke en farge du har lyst til å ha.. Blårøyk er da vel bare bilen som forbrenner olje? Kjørte med dette i ca 1 år på min forrige bil, men måtte fylle olje på den konstant. Ellers ingen fare.
BMW 2002 Fredrik Skrevet November 1, 2009 Skrevet November 1, 2009 Rannem skrev: Det forklarer! Men det bør jo være ganske praktisk å bare kunne rengjøre denne fremfor å bytte ventilhusventilasjonen nå og da.. De har sluttet med dette filteret og heller gått over til en vortex type som funker som en separator. Denne er meg bekjent vedlikeholdsfri og skal ikke være nødvendig å bytte da den ikke skal gå tett.
Rannem Skrevet November 1, 2009 Skrevet November 1, 2009 BMW 2002 Fredrik skrev: Rannem skrev: Det forklarer! Men det bør jo være ganske praktisk å bare kunne rengjøre denne fremfor å bytte ventilhusventilasjonen nå og da.. De har sluttet med dette filteret og heller gått over til en vortex type som funker som en separator. Denne er meg bekjent vedlikeholdsfri og skal ikke være nødvendig å bytte da den ikke skal gå tett. hvilke modeller kommer denne på? Hvilket år innførte de den?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå