Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jaja, jeg begynner seriøst å tvile på byggekvaliteten på disse bilene... Nå lekker den kjølevæske og det KUN når det er kaldt ute. Dvs -20ish og nedover.. Jeg mener, hva foregår? Selvfølgelig blåser varmeapp bare lunkent på tomgang, varmt med litt turtall. Ja, også blåser det varmere på førersiden enn på passasjersiden. HALLO! Hva er dette for noe makkverk? Jeg er mildt sagt frustrert nå, har sett over selv og hatt den på verksted flere ganger, intet galt funnet.. Så nå må jeg altså legge min lit til en bil som igrunn kan koke hvert øyeblikk pga luft i systemet. Det har skjedd en gang allerede, da venta jeg 2timer på naf i -20 siden jeg ikke visste hva som var galt. Har hatt 20 biler, ALDRI hatt driftstans på noen av dem. Men denne? Jojo, her får naf-medlemskapet mitt kjørt seg, det komiske er at dette er den fineste bilen jeg har hatt. By a longshot. Vannpumpe og termostat er nylig byttet.

For ikke å snakke om at demperne til panseret plutselig gav seg! Der står jeg og lyser i motorrommet for å finne lekkasje, allerede sint som fy. Så ramler det fordømte panseret i huet på meg! Makan til drittbil når kulda råder altså! :evil:

Samme skjedde til meg, og da var det topp-pakning som var gått :( kostet sykt mye :(

Men nå merker jeg at jeg må fylle 0,5 liter av og til jeg også :(

Spesielt når det er kaldt :(

Irriterende når du har brukt nesten 40 000,- kun på overhaling av motor, så står du og sliter med vann, og naboen din står med sin eldgamle Toyota 1982 modell som ikke har vært rørt på 15 år, og han har ikke fyllt vann på 10 år :P også kommer jeg med en 5 serie e39 lukus-bmw, med nyoverhalt motor og alt oppgradert.. haha.. og lekker vann..

Skrevet

Heihei Takk for svar! Godt vi er flere som er litt frustrerte :)

Jeg har utelukket toppakning da det fysisk lekker av bilen. Jeg har heller ikke trykk i kjølesystemet, vann i olja, vann i eksos eller olje i vannet. Googla meg litt rundt og fant ut at et lite antall E39-eiere har hatt det samme problemet. I en av trådene jeg fant på et britisk bmw-forum var problemet en gåen pakning v/tappeplugg på radiatoren. Haha, det er ille! Koste på bilen x antall tusen så er det en pakning til 20kr. Han fant ikke utav det før han tok trykktest på kjølesystemet. Da er det bestemt. Jeg skal få trykktesta systemet her, helst mens bilen er brukbart kald da den er tett og fin når motor er varm :) Regner som sagt med at det er radiator, termostathus eller en pakning.

Skrevet

Forresten, Keru. Jeg oppdaterer deg om hva problemet var her når jeg finner utav det. Kanskje det kan hjelpe deg :)

Vi burde nesten høre med bmw i Trondheim om å få kvantumsrabatt hvis vi leverer bilene våre samtidig :D

Skrevet
Forresten, Keru. Jeg oppdaterer deg om hva problemet var her når jeg finner utav det. Kanskje det kan hjelpe deg :)

Vi burde nesten høre med bmw i Trondheim om å få kvantumsrabatt hvis vi leverer bilene våre samtidig :D

AMEN! :D Takk :D

Skrevet

Hadde nesten samme problem som deg på min E46, den lakk når motoren var halvvarm, årsaken var dårlige O ringer i noen av hurtikoblingene på kjølevannsslangene. bytta di aktuelle slangene å problemet var løst.

Oringene er ikke standar vare og derfor bytta jeg hele slangene, husk å bruke et glide ved montering slik at O ringen blir liggende slik den skall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...