Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk akkurat samme problemet på min bil nå :S Var etter en veldig mild periode med påfølgende frost at jeg slet litt hardere i dørhåndtaket for å få døra opp og hvor døra plutselig ble litt merkelig. Ville ikke gå i låseposisjon, så måtte holde døra halve veien hjem før jeg klarte å slamre den igjen.

Etter det fikk jeg stadig porblemer med å lukke døra, måtte liksom ta veldig hardt i for å få den lukket. Og nå får jeg ikke åpnet døra utenifra eller innenifra før jeg har kjørt et stykke.

Så jeg lurer veldig på hva som er galt her i mitt tilfelle.

Skrevet

Hmm... Viser seg at problemet vedvarer noe likevel. Har vært bra en stund nå, i temperaturer ned godt under 10 kalde. Men, nå i helga med minus 5 fryser plutselig låsen i åpen posisjon igjen... Har fått smurt opp mye bedre nå enn tidligere, så håper det bedrer seg. Men, frykter jeg må grundigere til verks. Noen som har en DIY på å smøre opp igjen kabel, ta av dørpanelet eller hva man nå enn må gjøre for å komme til og hva man skal smøre?

Skrevet

Jeg hadde slik på en bil en gang..

Jeg tok av dørtrekket, så renset jeg hele låsemekanismen (var masse dritt på den) og sprayet på litt smørefett, siden har det aldri vært et problem mer og både lås og dørhåndtak har glidd lett.. :)

Skrevet
Jeg hadde slik på en bil en gang..

Jeg tok av dørtrekket, så renset jeg hele låsemekanismen (var masse dritt på den) og sprayet på litt smørefett, siden har det aldri vært et problem mer og både lås og dørhåndtak har glidd lett.. :)

Må vel gå på den jobben jeg også da. Er det vanskelig å ta av dørtrekk (f.eks. mtp. å ødelegge evt. klips) og er det mye jobb? Hvordan tar man av dørtrekket? Mener å ha sett noen har lagt ut bilder av dette en gang i tiden, men finner det ikke igjen.

Edit: Kan legge til at låsen min ble bytta for to år siden da jeg hadde innbruddsforsøk så den burde ikke være full av møkk. Har gått greit til nå for fruen har parkert i oppvarma garasje på dagtid slik at det har tint opp igjen, men nå er hun i permisjon og bilen står permanent i kald garasje.

• 2 weeks later...
Skrevet

Kaster meg på denne jeg å. Har nå problemer med begge fremdørene mine. Har plukket av dørpanelet som noen skrev men hvordan i alle dager får man til å plukke ut låsen? må døra av og deles? Har E34.

Sjåfør døra får jeg igjenn hvis jeg tar i som en sint HE-MAN. men denn sitter likson ikke fast. Kan fortsatt dytte den opp fra innsiden uten å bruke håndtaket..

Skrevet

Høres akkurat ut som mitt problem det Ivonkjell.

Men jeg løste problemet med å ta ut en propp ved låsemekanismen å spraye godt med en WD -40 lignende spray... Etter det har jeg ikke vært plaget selv med sine -15 her i Tromsø :)

Skrevet

får kjøpe en sånn spray og håpe det funker. har dusjet inni der med låsolje og crc..

begynner å bli dritlei att det ikke funker nå.

og har i desperasjon prøvd å gjøre noe med det...

gv3valgjw2ggp6g752g8_thumb.jpg

Skrevet

har samme problemet på min e39.. her om dagen når jeg skulle åpne døra i sikkert 17 blå, klarte jeg å knekke hele dørhåndtaket... hipp hurra, og jeg ble gla, småstressa og litt for sent ute til jobb..

men skal prøve med spray:)

Skrevet
har samme problemet på min e39.. her om dagen når jeg skulle åpne døra i sikkert 17 blå, klarte jeg å knekke hele dørhåndtaket... hipp hurra, og jeg ble gla, småstressa og litt for sent ute til jobb..

men skal prøve med spray:)

Bare et par mnd. siden jeg var gjennom akkurat det samme, med innvendig håndtak!

Kjøpte et brukt på GS og byttet fort og greit.

Har fortsatt ikke hatt problemer med dørene etter at jeg sprayet de full av låsolje!

Skrevet

Jeg hadde samme problem på min i nov-des. Måtte sitte å holde igjen døra til bilen var blitt varm. Jeg brukte bare silikonspray i låsemekanismen i døra, og etter en 4-5 runder med dette har jeg ikke hatt problem med døra selv om det har vært 5-10 kalde siden nyttår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...