pbk Skrevet Januar 5, 2009 Skrevet Januar 5, 2009 Jeg har en mystisk tikkelyd (høres litt ut som en elektrisk puls som slår inn på en høyttaler, en slags tac-tac-tac...) på venstre side av rattstammen/dashbordet. Nøyaktig ett "tac" per sekund, faktisk! Den kom én gang i forfjor, én gang i fjor og nå to ganger rett etter hverandre. Det varer en stund, kanskje en times tid, så blir den borte. Den kommer IKKE fra høyttalerne, men et sted i nærheten av venstre luftedyse, det lille rommet på undersiden eller venstre side av rattstammen (vanskelig å lokalisere). Det ser ikke ut til å ha noe med temperatur på motoren eller ute, og den fortsetter etter at jeg har skrudd av tenningen (tatt ut nøkkelen). Det ser ikke ut til å ha noen praktisk innvirkning på f.eks. klimaanlegg, stereo (original), viskere ell.l. Er det noen som vet om hva som er montert i dette området som har en anelse om hva det kan være som lager lyden?
pbk Skrevet Januar 5, 2009 Forfatter Skrevet Januar 5, 2009 Ja, automatisk/elektronisk klima. Noe der som klikker?
Otis Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 Er det din bil? Og du har ikke Webasto ovn eller.no?
MonsterE46 Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 får samme greiene jeg også. Det er vel ikke stereoen, fordi jeg får akkurat det samme og har ikke orginalt stereo. Eneste er at min varer ikke så lenge som din, min varer sikkert bare i ett par minutter. Det høres ut som det kommer fra diskantene på sidene, men jeg klarer ikke å sette fingen på hvor nøyaktig lyden kommer fra.. har du funnet ut av det? gjerne interessert å høre hva det var.
pbk Skrevet Januar 6, 2009 Forfatter Skrevet Januar 6, 2009 Er det din bil?Og du har ikke Webasto ovn eller.no? Min bil, ja (den i profilen), og ikke noe webasto eller elektrisk tilleggsutstyr av noe slag. Kan virke som om det er et spjel som åpner og lukker seg fordi den får oppheng på noe slags signal, men har alt for lite peil på bil til at jeg kan si noe sikkert. Kanskje en slags klimaføler som ikke funker ordentlig, men litt rart at det bare skjer ca. en gang i året og under forskjellige værforhold
pbk Skrevet Januar 9, 2009 Forfatter Skrevet Januar 9, 2009 E36Cab1 og Otis: Hadde dere noen teorier om hva det kunne være?
Otis Skrevet Januar 9, 2009 Skrevet Januar 9, 2009 Nei, jeg har ingen teorier i det hele tatt. Desverre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå