Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når du skal godkjenne senking hos bt så må man ha tüv papirer på fjærene samt en forstilling/4-hjulskontroll.

Må målene være innenfor BMW's orginale oppsett på caste, camber toe in osv, eller er det nye mål for senkesettet, eller spiller det ingen rolle i det hele tatt.

Jeg har nemlig e30 m3 topplager på 325'en, usikker på hvordan dette skal gå :?

Skrevet

Nå er jo en firejkulskontroll en kontroll av hjulstillingen slik at denne står innenfor de verdier oppgitt fra fabrikant..

Derfor du må ha kontroll etter montering av senk, for å passe på at de fortsatt er innenfor normalene..

Skrevet

ja, å hvis de ikke er det?

senkesettet har jo papirer, men den lille e30'en min har jo ikke akkurat noe særlig med justeringsmuligheter, man kan justere endeledda liksom

Skrevet

Di skjønner ikke stort av det papiret du får fra hjulkontrollen.

Er ikke alle biler som kan justere alt. F.eks golf 2 er det kun spissing..

Di justerer det di kan justere og resten blir som det blir på 4-hjulskontrollen.

Skrevet

det betyr at det kan være så røde tall som bare det?

poenget mitt er jo at hjulstillingen er jo ikke feil selv om talla er utenfor hva bmw leverte bilen med, men jeg ville egentlig bare vite hva som var regelen

Skrevet

Hvis hjulstillingen er utenfor specs så er det jo "feil" i følge BMW. Og da kan de fint la være å godkjenne, men det blir vel som med alt annet der - kommer litt ann på hvem du treffer. Noen aner ikke hva papieret betyr, andre sjekker det veldig nøye.

Er nok uansett spissingen de ser mest på.

Skrevet

Når jeg skulle vise bilen var de nøye på spissing og camber, caster var ikke så farlig. Men mange måter å trikse på dette:p På gammel bilen min en opel, er det ikke justering på spissing og den ble rød (ikke så mye). Løftet opp bilen bak og presset ut hjulene under kontrollen, slik at det ble grønt.

Skrevet
Di skjønner ikke stort av det papiret du får fra hjulkontrollen.

Er ikke alle biler som kan justere alt. F.eks golf 2 er det kun spissing..

Di justerer det di kan justere og resten blir som det blir på 4-hjulskontrollen.

... Ikke kun spissing nei ;) Men du har kun justeringsmuligheter forran. Det har du...

Skrevet

Har fått det inntrykket at når jeg har godkjent biler med senkesett, at tallene kan være "røde" altså uten for målene på camber og caster. Men ikke uendelig utenfor liksom. På e30 cab'en jeg hadde var den jevn men utenfor med ca 20 minutter. Det gikk fint siden den var under en halvgrad over sa de. Jeg smilte og sa bare OK :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...