perolav Skrevet Januar 5, 2009 Skrevet Januar 5, 2009 Hei. Når jeg vrit om nøkkelen går tenningen på som normalt, men ved siste hakket hvor starteren skal begynne å gå, skjer det ingenting. ikke antydning til liv. Alt i dashboardet er som normalt. None som har vært brti noe liknende. Dette skjer bare av og til . kan vente noen minutter så funker alt som normalt, men igår skjedde det og den har stått et døgn. funker fortsatt ikke.
Ballder Skrevet Januar 5, 2009 Skrevet Januar 5, 2009 Treghet i tenningslås på kalde dager muligens. Ha umiddelbart en hårføner tilgjengelig for lit varming neste gang det skjer, så finner du ut om det kan være det.
S.Nilsen Skrevet Januar 5, 2009 Skrevet Januar 5, 2009 er vell batteriet som er dårlig..nok til at starteren ikke har nok til og dra rundt..?Er det noe form for klikk når du prøver og starte?
jolly Skrevet Januar 5, 2009 Skrevet Januar 5, 2009 Kan være en "sliten" nøkkel som er årsaken også. Ha rhatt dette selv en gang. Skiftet nøkkel og alt var borte. Var rett og slett startsperren som ikke kjente igjen nøkkelen.
perolav Skrevet Januar 5, 2009 Forfatter Skrevet Januar 5, 2009 Det virker ikkesom batteriet er dårlig. den starter jo helt fint plutselig, men nå har den stått ett døgn uten å funke i oppvarmet garasje:S
perolav Skrevet Januar 5, 2009 Forfatter Skrevet Januar 5, 2009 nøkkel ja, ok, men jeg har 2 nøkler da... samme feil på begge, men kansje begge nøklene er slitne. Var en som sa at kansje hjernen på bilen begynner å bli ødelagt, er det realistisk?
Erik S. Skrevet Januar 5, 2009 Skrevet Januar 5, 2009 Jeg hadde akkurat likt problem på min E39 520. Var helt tilfeldig om den ville starte eller ikke. Hos meg var det batteriet som var ødelagt. Byttet og alt var bra i gjen. Kan jo være lurt å prøve med et annet batteri dersom du har mulighet, bare for å evt utelukke batteriet
S.Nilsen Skrevet Januar 5, 2009 Skrevet Januar 5, 2009 Det virker ikkesom batteriet er dårlig. den starter jo helt fint plutselig, men nå har den stått ett døgn uten å funke i oppvarmet garasje:S Har du mulighet og trille den igang?for og se om den starter? starter den lett av og til selv om motoren er kald eller kunn når bilen er varm?og batteriet er ladet litt etter en kjøretur..
perolav Skrevet Januar 5, 2009 Forfatter Skrevet Januar 5, 2009 Bilen starter like lett uavhengig av om den er varm eller kald. kan være inne på butikken en tur så skjer det....
perolav Skrevet Januar 5, 2009 Forfatter Skrevet Januar 5, 2009 Det er automat, så ikke så lett å trille igang...
S.Nilsen Skrevet Januar 5, 2009 Skrevet Januar 5, 2009 Hm merkelig..prøv og måle ladespenningen og se. Kansje prøve med startkabler og en mulighet. kan jo være releet på selve starteren,eller starteren.
perolav Skrevet Januar 5, 2009 Forfatter Skrevet Januar 5, 2009 takk for alle svar... da har jeg litt å prøve...
Ballder Skrevet Januar 5, 2009 Skrevet Januar 5, 2009 Kan jo også lirke litt på girspaken mens du holder nøkkelen mot start. Elektronisk foriglet nedi der, slik at den ikke kan startes i gir.
Hansh Skrevet Januar 5, 2009 Skrevet Januar 5, 2009 Hadde og prøvd med et annet batteri eller startkabler. Er elektronikk der som sier at den ikke skal starte hvis batteriet ikke er bra nok og den får det til å ikke alltid være helt klokt når det begynner å bli dårlig. - Er ihvertfall min erfaring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå