Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fjæren som sitter i bagasjeromslåsen knakk da vi var på vei hjem fra juleferie. Fikk ikke kuffertlokket i lås og måtte bruke en kreativ løsning med tape for å holde luken igjen over Filefjell. Litt flaut å kjøre med tapet bil :(

Denne søte lille fjæren (se bilde) selges ikke som orginaldel. Man må kjøpe hele låsen til rundt tusenlappen i stedet :x

z7p8rqo28z6mg7ckmjmz.jpg

Er det noen som har et godt forslag til hvor man kan få fatt i en fjær som passer?

Skrevet

Har tenkt på det, men de vil vel også helst selge hele låsen :?

Tror også at det er noe med selve fjærstålet som gjør att de knekker, og at en ny derfor er litt tryggere å kjøpe. Greit å slippe tapen en gang til :)

Men takk for tipset :D

Skrevet

Billig fjærsett på biltema.

Om du treffer hardheten på fjæren i det settet vet jeg ikke, men ville tro jeg skulle klart og fått til noe med det settet.

Skrevet

Ser man det :D

Får ta å sjekke claseren først siden den ligger i gangavstand :shock:

Takker for alle svar :)

Skrevet
Fjæren som sitter i bagasjeromslåsen knakk da vi var på vei hjem fra juleferie. Fikk ikke kuffertlokket i lås og måtte bruke en kreativ løsning med tape for å holde luken igjen over Filefjell. Litt flaut å kjøre med tapet bil :(

Denne søte lille fjæren (se bilde) selges ikke som orginaldel. Man må kjøpe hele låsen til rundt tusenlappen i stedet :x

z7p8rqo28z6mg7ckmjmz.jpg

Er det noen som har et godt forslag til hvor man kan få fatt i en fjær som passer?

Viss fjæren er knekt inntil et par-tre tørn innpå, kan du forme/bøye til et nytt feste ( krok ) med ei nebbtang. Fjæren blir litt strammere men jeg har gjort dette med hell.

Skrevet

Takker for alle svar :)

Må få berømme deg for godt illustrert spørsmål :clap: .

Litt enklere å svare når det var så godt vist hva problemet var, enn for eksempel bare teksten; Trenger ei fjær. Den fjærdingsen, - den lille fjæra vet du, som sitter inni låsegreia på en måte liksom vettu... :-s

Skrevet

Takk for det :)

Ser en del tråder som blir unødig lange pga. dårlig formulerte spørsmål og litt for raske svar. Det er koselig å prate på bimmers.no, men det er da greit å gå rett på sak også :D

Skrevet

Til opplysning til alle som får samme problemet. (Sikkert mange :) )

Fikk ordnet en fær fra Clas Ohlson sitt sett. 200fjærer :shock:

Fjærene var tynnere og svakere, lengdene passet ikke helt, så jeg klippet til en fjær. Tror jeg skal ha med et lite vektøyskrin og en ekstrafjær i bilen. Stoler ikke helt på denne løsningen heller.

Hvis det er noen i Bergen som trenger en liten fjær eller ti, så har jeg noen liggende :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...