BRIO Skrevet Januar 5, 2009 Skrevet Januar 5, 2009 Fjæren som sitter i bagasjeromslåsen knakk da vi var på vei hjem fra juleferie. Fikk ikke kuffertlokket i lås og måtte bruke en kreativ løsning med tape for å holde luken igjen over Filefjell. Litt flaut å kjøre med tapet bil Denne søte lille fjæren (se bilde) selges ikke som orginaldel. Man må kjøpe hele låsen til rundt tusenlappen i stedet Er det noen som har et godt forslag til hvor man kan få fatt i en fjær som passer?
Haug530D Skrevet Januar 5, 2009 Skrevet Januar 5, 2009 Kan jo ta en ringerunde til diverse høggere da.
BRIO Skrevet Januar 5, 2009 Forfatter Skrevet Januar 5, 2009 Har tenkt på det, men de vil vel også helst selge hele låsen Tror også at det er noe med selve fjærstålet som gjør att de knekker, og at en ny derfor er litt tryggere å kjøpe. Greit å slippe tapen en gang til Men takk for tipset
Ballder Skrevet Januar 5, 2009 Skrevet Januar 5, 2009 Billig fjærsett på biltema. Om du treffer hardheten på fjæren i det settet vet jeg ikke, men ville tro jeg skulle klart og fått til noe med det settet.
Andreas1 Skrevet Januar 5, 2009 Skrevet Januar 5, 2009 Om ikke Biltemas fjærer skulle dekke behovet så kanskje Clas Ohlson har det du trenger? 119,- for 200 fjærer i forskjellige varianter.
BRIO Skrevet Januar 6, 2009 Forfatter Skrevet Januar 6, 2009 Ser man det Får ta å sjekke claseren først siden den ligger i gangavstand Takker for alle svar
up Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 Fjæren som sitter i bagasjeromslåsen knakk da vi var på vei hjem fra juleferie. Fikk ikke kuffertlokket i lås og måtte bruke en kreativ løsning med tape for å holde luken igjen over Filefjell. Litt flaut å kjøre med tapet bil Denne søte lille fjæren (se bilde) selges ikke som orginaldel. Man må kjøpe hele låsen til rundt tusenlappen i stedet Er det noen som har et godt forslag til hvor man kan få fatt i en fjær som passer? Viss fjæren er knekt inntil et par-tre tørn innpå, kan du forme/bøye til et nytt feste ( krok ) med ei nebbtang. Fjæren blir litt strammere men jeg har gjort dette med hell.
Andreas1 Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 Takker for alle svar Må få berømme deg for godt illustrert spørsmål . Litt enklere å svare når det var så godt vist hva problemet var, enn for eksempel bare teksten; Trenger ei fjær. Den fjærdingsen, - den lille fjæra vet du, som sitter inni låsegreia på en måte liksom vettu...
BRIO Skrevet Januar 6, 2009 Forfatter Skrevet Januar 6, 2009 Takk for det Ser en del tråder som blir unødig lange pga. dårlig formulerte spørsmål og litt for raske svar. Det er koselig å prate på bimmers.no, men det er da greit å gå rett på sak også
BRIO Skrevet Januar 10, 2009 Forfatter Skrevet Januar 10, 2009 Til opplysning til alle som får samme problemet. (Sikkert mange ) Fikk ordnet en fær fra Clas Ohlson sitt sett. 200fjærer Fjærene var tynnere og svakere, lengdene passet ikke helt, så jeg klippet til en fjær. Tror jeg skal ha med et lite vektøyskrin og en ekstrafjær i bilen. Stoler ikke helt på denne løsningen heller. Hvis det er noen i Bergen som trenger en liten fjær eller ti, så har jeg noen liggende
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå