Gå til innhold

Tips til fronthøytalere/sett i E46 2005


Anbefalte innlegg

Ønsker tips til bra "plug-and-play"-frontsystem i E46.

Noen som har erfaringer, vil jeg gjerne høre.

Jeg er KUN intr i "plug-and-play"-sett (mid/bass+disk,2 høyt i hver dør) og ikke andre som må tilpasses.

Ønsker å ha min meget bra utstyrte le mansblau edition 33 mest mulig orginal!

Jeg har montert Blaupunkt sin THA-555pnp 5-kanals forsterker bak og 2 stk 10" sub i brønn bak.

Det ble veldig bra, men frontsystemet spiller som om det sitter inne i en eske, rett og slett helt ræva!

Jeg er ikke ute etter sett som koster skjorta, men noe som er ok til en ok pris.

Jeg har jobbet med lyd en stund og har kanskje over gjennomsnittet med krav til lyd... Frontsettet skal spille pent og klart, det er det viktigste.

Max 2000kr.

Noen som har tips?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg kan se, er ikke dette et "plug-and-play"-sett som jeg er ute etter.

Et "plug-and-play"-sett inneholder kontakter som bare kan plugges rett inn og ikke noe som må klippes og kables om. Elementene går da også rett inn uten tilpasning.

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg kan se, er ikke dette et "plug-and-play"-sett som jeg er ute etter.

Et "plug-and-play"-sett inneholder kontakter som bare kan plugges rett inn og ikke noe som må klippes og kables om. Elementene går da også rett inn uten tilpasning.

:lol:

Høytalerne passer på orginale ledninger så trenger ikke noe tilpassing..

Ta en titt på komponent sett på den siden.

RF, alpine og focal vil garantert gi høy lydkvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg kan se, er ikke dette et "plug-and-play"-sett som jeg er ute etter.

Et "plug-and-play"-sett inneholder kontakter som bare kan plugges rett inn og ikke noe som må klippes og kables om. Elementene går da også rett inn uten tilpasning.

:lol:

Høytalerne passer på orginale ledninger så trenger ikke noe tilpassing..

Ta en titt på komponent sett på den siden.

RF, alpine og focal vil garantert gi høy lydkvalitet.

Men jeg antar at de ikke har BMW sine orginale plugger, bare vanlig kobling som "alle" andre høytalere har(kableskotilkobling)?

Jeg må ha dobbeltspolet også, siden jeg har bluetooth med handsfree.

Hvis ikke må jeg koble til en ekstra høytaler og det er jeg ikke keen på, vil gjøre minimalt inngrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da burde du gå for noe fra www.bavariansoundwerks.com plug'n play ;)

Har kikket litt der, men er det ikke ganske kostbart der?

Og er det noen som har erfaring med deres høytalere?

BMW generelt er dyrt, spes alt som skal hete original.. Og det samme gjelder nok deler som er spesiallaget til BMW.

Er med på den;-)

Er ikke ute etter "BMW"-høytalere, men noe som er tilpasset de orginale festene. Altså lagd av et annet merke og spes tilpasset denne bilen...

Jeg har jobbet med bilstereobygging i flere år og kan bygge akkurat hva jeg vil (og har gjort før), men som sagt tidligere-her skal det bygges lite og orginalt.

Men ser ikke ut til at det finnes dobbeltspolet til fronten her, og da må jeg vel finne på noe likevel. Hvis ikke mister jeg bluetooth/handsfreelyden i bil.-og det vil jeg jo ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo kjøpe høytalere foran med samme dim som din BMW har originalt foran, så kjøper du gamle brukte BMW høytalere og bruker den klipsen/koblingen den har.. Lodder den over på dine nye høytalere og VOILA, plug n play speakers... :P (md modifiseringer på bare høytaleren..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo kjøpe høytalere foran med samme dim som din BMW har originalt foran, så kjøper du gamle brukte BMW høytalere og bruker den klipsen/koblingen den har.. Lodder den over på dine nye høytalere og VOILA, plug n play speakers... :P (md modifiseringer på bare høytaleren..)

Det er nok det nærmeste jeg kommer ja;-)

+at jeg må montere en egen høyt til handsfree'n...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Da burde du gå for noe fra www.bavariansoundwerks.com plug'n play ;)

Har kikket litt der, men er det ikke ganske kostbart der?

Og er det noen som har erfaring med deres høytalere?

BMW generelt er dyrt, spes alt som skal hete original.. Og det samme gjelder nok deler som er spesiallaget til BMW.

Er med på den;-)

Er ikke ute etter "BMW"-høytalere, men noe som er tilpasset de orginale festene. Altså lagd av et annet merke og spes tilpasset denne bilen...

Jeg har jobbet med bilstereobygging i flere år og kan bygge akkurat hva jeg vil (og har gjort før), men som sagt tidligere-her skal det bygges lite og orginalt.

Men ser ikke ut til at det finnes dobbeltspolet til fronten her, og da må jeg vel finne på noe likevel. Hvis ikke mister jeg bluetooth/handsfreelyden i bil.-og det vil jeg jo ikke...

For å slippe å lage nye fest hull så bruker du jo bare slike høytaleradaptere:

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...