normzzz Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 Heihei! Var ute og sladda litt istad på et industriområde uten andre biler. Jeg mistet kontrollen og endte med høyre bakhjul i fortauskanten, en relativt kraftig smell. Såvidt jeg kan skjønne er ingenting ødelagt annet enn av felgen(standard 15" bmw 318 felg, stål) er bøyd inn litt på et lite område, noe som gjør at bilen "hopper" eller rister litt når jeg kjører i fart over 60 km/t. Mitt spm er: Kan jeg sette på ekstrahjulet og være fornøyd med det? Det ser ut som et helårsdekk, eller bør jeg bruke felgen på dette ekstrahjulet og få over dekket som sitter på bilen nå? Hva koster det å få flyttet ett dekk over på en felg? Sette det på, burde jeg klare selv. Setter pris på svar:))
Wolfeh Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 Koster vel et par hundre kroner å flytte dekket over til en annen stålfelg. Men jeg ville nok tatt en titt på understellet på bilen. Kan hende at du har tatt noe mer ved sammentreffet.
normzzz Skrevet Januar 6, 2009 Forfatter Skrevet Januar 6, 2009 Hva skal jeg se etter da? har kjørt noen km med bilen etter at det skjedde, og den oppfører seg på akkuratt samme måte, ingen ulyder eller andre usynlige tegn på at noe annet har gått i filler!
-Anders- Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 Sett på reservehjulet som mest sannsynlig er rundt og fint i motsetning til den moste felgen. Merker du nå noe, som ikke skulle vært tilstede, har noe annet enn bare felgen også tatt kvelden.
normzzz Skrevet Januar 6, 2009 Forfatter Skrevet Januar 6, 2009 Okok. Reservehjulet har aldri vært brukt så det er strøkent. Men er det trafikksikkert nok å bruke dette? er et standard reservehjul, men det ser ut som et helårsdekk..
316 Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 Har sladdet opp på en midtrabatt (uten at det var meningen), inn i et gjerde (det var meningen), og inn i diverse fortauskanter (vel og merke i saktegående fart uten særlig kontakt) med høyre bakhjul så langt i vinter..
lloydsb Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 kan godt være bærearmen har fått seg en trøkk og blitt bøyd eller flytta på seg.. Ville sjekket og sett nærmere, på om hjulet står greit.. samt se på festene om du kan se at noe har flytta på seg
jensemann23 Skrevet Januar 7, 2009 Skrevet Januar 7, 2009 min bærearm ble bøyd etter et slikt møte med en stein. skal ikke så mye til.
Lars89 Skrevet Januar 7, 2009 Skrevet Januar 7, 2009 Sjekk hjullager, bærearm, støtdemper osv... Mye som kan ha tatt kvelden, men høres jo ikke sånn ut. Bare å sette på reservehjulet. Er bedre enn en skeiv felg som kan kutte hull i dekket og lavge helvete.
BreitBau Skrevet Januar 7, 2009 Skrevet Januar 7, 2009 Hvis hjulstillinga er skeiv, er ikke dette noe du trenger å merke på vinterføre, før du er oppe i en hastighet som kan være katastrofal..
RoaldJ Skrevet Januar 7, 2009 Skrevet Januar 7, 2009 ta deg en kjøretur på nysnø å se bak bilen om den lager mer enn t spor i snøen.. er det skeivheter så vil antagligvis bilen krabbe/kjøre skeift. da vil du se det på spora i snøen.
normzzz Skrevet Januar 7, 2009 Forfatter Skrevet Januar 7, 2009 Bytte til reserve nå, testa tipset ditt Roald, 2 spor. Alt av understell er også fint. dvs, alt er bra:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå