Gå til innhold

Spørsmål etter oppgradering fra 4:3 til 16.9 monitor E39

Anbefalte innlegg

STATUS ETTER AT WIDE SCREEN SKJERM ER MONTERT:

Har MK4 med siste versjon SW.

DET SOM VIRKER:

Kart og TV bilde fungerte med en gang. Også radio virker normalt.

BER OM TIPS FOR Å FINNE UT AV FØLGENDE:

1. Både kart og TV-bilde er fremdeles i det opprinnelige 4:3 formatet

2. Jeg får ikke frem fotobokser (forsøkt 2008-2 og 2009-1 Navteq kart

3. Jeg får ikke opp 3D kart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må programere om Navi til å vite at den har 16x9 skjerm. Vet ikke om du må inn til BMW for å gjøre dette.

Fotobokser er ikke noe som er standard på disse kartene. Har du lastet ned et kart med fotobokser på? isåfall må du sette på POI'en som har fotoboksene.

For å få 3D kart må du vel ha 16x9 modusen? er litt usikker, men tror det.

Men den settes også på under SET menyen ved å holde Mode? eller en knapp inne for å få en "hemmelig" meny der du aktiverer Perspective mode. Deretter må du velge Perspective inne i navi modusen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for raske og konkrete bidrag. Hvis dette nivået er representativt for for bimmers.no så er jeg skikkelig imponert !! :D

Skal følge tipsene og melde tilbake.

- Når det gjelder spørsmålet om fotobokser jeg inkluderte i mitt første innlegg så mener jeg faktisk at jeg leste på et selgerinnlegg på Ebay i desember at fra og med 2009 versjonen av Navteq kart så var fotobokser inkludert.

Men for hvilke land fotobokser i tilfelle nå var medtatt ble ikke spesifisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MK3 og MK4 skal i utgangspunktet orden dette sjølv. Oppgraderte min 330 2001 modell frå 4:3 til 16:9 og da stilte den om skjermbilde sjølv. Trur kanskje eg måtte ta strømmen av eit par ganger før det ordna seg. Får å få 3D visning på MK4 må du slå dette på i ein skjult meny. Trur du kjem inn på denne ved å holde inne meny.

Har forsten eit Ressler IBUS - USB adapteret liggande dersom nokon vil kjøpe. Har kjøpt E61, og så da er det slutt på all moro med å kode sjølv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker også for siste tips.

Har nå testet mine personlige evner vedr. å få fram skjulte menyer og med hensyn til å oppnå at min nye 16:9 wide screen monitor "fylles helt opp).

Må visst innrømme et nederlag. Dermed er jeg i markedet for å få kjøpt en nyere videomodul enn den jeg har - som er fra 4 1999. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forsten eit Ressler IBUS - USB adapteret liggande dersom nokon vil kjøpe. Har kjøpt E61, og så da er det slutt på all moro med å kode sjølv :)

Litt OT, men har du testet koding av lysmodul med den applikasjonen som brukes med Ressler-interfacet? Hva er det man kan gjøre der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker også for siste tips.

Har nå testet mine personlige evner vedr. å få fram skjulte menyer og med hensyn til å oppnå at min nye 16:9 wide screen monitor "fylles helt opp).

Må visst innrømme et nederlag. Dermed er jeg i markedet for å få kjøpt en nyere videomodul enn den jeg har - som er fra 4 1999. :?

Kom på ein ting. Lure på om grunnen til att du får 4:3 visning er på grunn av video modulen. Kunn nyar typer videomodular har støtte for 16:9. Finst mange varianter, men stort sett alle produsert etter 2001/9 har støtte for 16:9, men du bør sjekke delenummer for å være sikker. Det du kan prøve er å koble fra video modulen, for så å prøve å resette med strøm av og på nokon ganger. Om dette er hjelp i veit eg ikkje, men kan være eit tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, men har du testet koding av lysmodul med den applikasjonen som brukes med Ressler-interfacet? Hva er det man kan gjøre der?

Her er eit av programma eg har brukt:

http://www.x5world.com/navigation-syste ... eased.html

Har ikkje testa koding av lysmodul, men har bl.a. testa tv free kodinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...