Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

etter å ha eid en gammal E30, og fikk solgt den for 1 år siden, forbannte jeg meg på at eg ALDRI mer skulle ha BMW. men den gang ei, nå sikler jeg litt på BMW 7serie, E38. den med 3liter V8 motor helst :love: , i sort farge. så da lurer jeg på:

hvilke kjente feil har E38?

hvilken motorer er grei å ha i dem?

karosseri messige feil?

får man mye dill dall til den? vil ha sorte frontlys, blinklys og helst sorte baklys

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Motor: 3 liters dieselen er helt konge ! :wink:

Min hadde antydninig til rust på bagasjerommet, rett over skiltet, så jeg fikk byttet dette pga at det er vanskelig å gjøre noe med i falsen der uten at rusten kommer tilbake om noen år.

Generelt er dette tunge biler som sliter litt mer understellsdeler enn hva som er "normalt".

Har kun skiftet termostaten på min så motormessig har det fungert meget bra på tross av mange tilbakelakte km.

Får en del stasj til E38 blant annet hos GS.

Skrevet

det glemte eg, er snakk om KUN bensin motor eg vil ha, diesel kommer ikke på tale. har sjekket GS, Koed og Schmiedmann, GS er jo ufattelig dyr...

Skrevet

nei, er motstander av diesel, er jo dyrere å betale veiavgift på dem :P

takker, stod mye bra info på den siden.

Skrevet

jeg ville ha 740 4,4 literen. og 2,8 liter`n var helt uaktull. men etter å ha snakket med han ene som driver ESS så fikk jeg litt info om bilene. og 728 var absolutt ikke no dårlig motor. jeg testet da en 728 og ble ikke skuffet. går også meget bra med denne motoren. så det ble en 728 på meg istede for 740.

Skrevet

håpet er å finne en hel og pen E38, som ikke koster skjorten, og som er behagelig å god å kjøre. samt at det må være litt maskin i den, kjedeli å ha en flott bil som ikke går på fram..

ser etter en E38 som koster under 150tusen.

er vel ikke noe sak å "trimme" en 728? bytte innsug til 2.5liters motoren og litt dill, så er du der?

Skrevet

325 innsuget på en 728 så får du vel rundt 220 hk har jeg hørt. vet ikke om det stemmer da. turbo kan jo monteres. eller så har ESS kompresssor kit til 728. det er dyrt. men du får 300 hk :D det burde holde...

Skrevet

Ved å bytte innsuget mister du moment på normale turtall. Det er ikke noe du ønsker i en tung E38, hvor 2,8-literen er minste motoralternativ.

Skrevet
Ved å bytte innsuget mister du moment på normale turtall. Det er ikke noe du ønsker i en tung E38, hvor 2,8-literen er minste motoralternativ.

kan ikke dette kompenseres med en annen kam?

Skrevet
325 innsuget på en 728 så får du vel rundt 220 hk har jeg hørt. vet ikke om det stemmer da. turbo kan jo monteres. eller så har ESS kompresssor kit til 728. det er dyrt. men du får 300 hk :D det burde holde...

skal ikke ha turbo, er så mye greier med det, blir fort dyrt. vil ha en driftsikker bil, og da kan man ikke juksetrimme :lol:

Skrevet
Ved å bytte innsuget mister du moment på normale turtall. Det er ikke noe du ønsker i en tung E38, hvor 2,8-literen er minste motoralternativ.

kan ikke dette kompenseres med en annen kam?

Det har jeg vanskelig for å forstå. Skal liksom garasjetunere klare å hente ut mer effekt enn ingeniører og motorspesialister hos BMW?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...