D.Toft Skrevet Januar 7, 2009 Skrevet Januar 7, 2009 etter å ha eid en gammal E30, og fikk solgt den for 1 år siden, forbannte jeg meg på at eg ALDRI mer skulle ha BMW. men den gang ei, nå sikler jeg litt på BMW 7serie, E38. den med 3liter V8 motor helst , i sort farge. så da lurer jeg på: hvilke kjente feil har E38? hvilken motorer er grei å ha i dem? karosseri messige feil? får man mye dill dall til den? vil ha sorte frontlys, blinklys og helst sorte baklys
mhane Skrevet Januar 7, 2009 Skrevet Januar 7, 2009 Motor: 3 liters dieselen er helt konge ! Min hadde antydninig til rust på bagasjerommet, rett over skiltet, så jeg fikk byttet dette pga at det er vanskelig å gjøre noe med i falsen der uten at rusten kommer tilbake om noen år. Generelt er dette tunge biler som sliter litt mer understellsdeler enn hva som er "normalt". Har kun skiftet termostaten på min så motormessig har det fungert meget bra på tross av mange tilbakelakte km. Får en del stasj til E38 blant annet hos GS.
D.Toft Skrevet Januar 7, 2009 Forfatter Skrevet Januar 7, 2009 det glemte eg, er snakk om KUN bensin motor eg vil ha, diesel kommer ikke på tale. har sjekket GS, Koed og Schmiedmann, GS er jo ufattelig dyr...
Christian Nyegaard Skrevet Januar 7, 2009 Skrevet Januar 7, 2009 Ville tatt en prøvetur med 730D før du forkaster den helt, den verken høres eller kjennes ut som hva du forventer . Men bensin V8 er jo, uansett bil det skulle stå i, en fantastisk oppfinnelse. Er en del smårusk på bilene, jeg skrev en post om dette på forumet tidliger en gang her: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=89437
D.Toft Skrevet Januar 7, 2009 Forfatter Skrevet Januar 7, 2009 nei, er motstander av diesel, er jo dyrere å betale veiavgift på dem takker, stod mye bra info på den siden.
Sjøbuse Skrevet Januar 7, 2009 Skrevet Januar 7, 2009 jeg ville ha 740 4,4 literen. og 2,8 liter`n var helt uaktull. men etter å ha snakket med han ene som driver ESS så fikk jeg litt info om bilene. og 728 var absolutt ikke no dårlig motor. jeg testet da en 728 og ble ikke skuffet. går også meget bra med denne motoren. så det ble en 728 på meg istede for 740.
Lars89 Skrevet Januar 8, 2009 Skrevet Januar 8, 2009 Står litt info her: http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E38/ Ellers helt enig med deg ang motorvalg.
zH- Skrevet Januar 8, 2009 Skrevet Januar 8, 2009 Det det koster ekstra i veiavgift sparer du igjen i drivstoffutgifter MANGE ganger. Det kan jeg garantere deg!
D.Toft Skrevet Januar 8, 2009 Forfatter Skrevet Januar 8, 2009 håpet er å finne en hel og pen E38, som ikke koster skjorten, og som er behagelig å god å kjøre. samt at det må være litt maskin i den, kjedeli å ha en flott bil som ikke går på fram.. ser etter en E38 som koster under 150tusen. er vel ikke noe sak å "trimme" en 728? bytte innsug til 2.5liters motoren og litt dill, så er du der?
Sjøbuse Skrevet Januar 8, 2009 Skrevet Januar 8, 2009 325 innsuget på en 728 så får du vel rundt 220 hk har jeg hørt. vet ikke om det stemmer da. turbo kan jo monteres. eller så har ESS kompresssor kit til 728. det er dyrt. men du får 300 hk det burde holde...
Odd-M Skrevet Januar 8, 2009 Skrevet Januar 8, 2009 Ved å bytte innsuget mister du moment på normale turtall. Det er ikke noe du ønsker i en tung E38, hvor 2,8-literen er minste motoralternativ.
D.Toft Skrevet Januar 9, 2009 Forfatter Skrevet Januar 9, 2009 Ved å bytte innsuget mister du moment på normale turtall. Det er ikke noe du ønsker i en tung E38, hvor 2,8-literen er minste motoralternativ. kan ikke dette kompenseres med en annen kam?
D.Toft Skrevet Januar 9, 2009 Forfatter Skrevet Januar 9, 2009 325 innsuget på en 728 så får du vel rundt 220 hk har jeg hørt. vet ikke om det stemmer da. turbo kan jo monteres. eller så har ESS kompresssor kit til 728. det er dyrt. men du får 300 hk det burde holde... skal ikke ha turbo, er så mye greier med det, blir fort dyrt. vil ha en driftsikker bil, og da kan man ikke juksetrimme
Odd-M Skrevet Januar 11, 2009 Skrevet Januar 11, 2009 Ved å bytte innsuget mister du moment på normale turtall. Det er ikke noe du ønsker i en tung E38, hvor 2,8-literen er minste motoralternativ. kan ikke dette kompenseres med en annen kam? Det har jeg vanskelig for å forstå. Skal liksom garasjetunere klare å hente ut mer effekt enn ingeniører og motorspesialister hos BMW?
D.Toft Skrevet Januar 11, 2009 Forfatter Skrevet Januar 11, 2009 har du vanskelig å forstå at det er mulig å få en kam som er bedre på bunn effekt? eller at kam kan kompensere? har forresten siklet inn en E38, hva synes dere om den? ja er 2 linker, men samme bil, bare litt andre bilder http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=2065312 http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=2050438
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå