T Skrevet Januar 7, 2009 Skrevet Januar 7, 2009 HEI, KJØPTE EN 325IX FOR EN TID TILBAKE DEN MANGLER DEN ENE DRIVAKSLINGEN/STIKKAKSLING FREMME, HAR BLITT KJØRT SANN EN LITEN STUND, HAR DETTE NOE Å SI FOR GIRKASSA/FORDELINGSKASSA? EVENTUELT HVOR KAN JEG FÅ I EN STIKKAKSLING TIL EN FORNUFTIG PRIS? EVENTUELT OM NOEN HAR EN BRUKT Å SELGE MEG? TAKKER FOR SVAR
NiFtY Skrevet Januar 7, 2009 Skrevet Januar 7, 2009 knappen ved siden av A. ellers bruktmarkedet her på forumet. eller koed.no.
Lars89 Skrevet Januar 8, 2009 Skrevet Januar 8, 2009 Fordelingkassa har ikke godt av det så spørs hvor mye den trekker på framhjula nå Stikkakslinger er et helsike å få tak i, men dukker opp av og til på forumet...
Mr.Speed Skrevet Januar 10, 2009 Skrevet Januar 10, 2009 Skulle ikke ha noe å si å kjøre uten drivaksling foran, da bilen har bakhjulstrekk. Ikkeno belastning på fordelingskassanår saker mangler foran... Værre uten en drivaksling bak, da vil du ødelegge fordelingskassa fort som f. Håper du har en bolt i som holder hjullageret sammen.
Lars89 Skrevet Januar 11, 2009 Skrevet Januar 11, 2009 har ikke den bilen konstant 30/70 fordeling? 67/33
Mr.Speed Skrevet Januar 11, 2009 Skrevet Januar 11, 2009 Jo, konstant, men inngående aksel til fordelingskassa fortsetter til bakaksel, og så blir nooe av krafta sendt forover via noe hokus-pokus.
plumbo79 Skrevet Januar 12, 2009 Skrevet Januar 12, 2009 Planetgir og visco diff kanskje, er forresten mange som mener du svir av vc`n din (visco coupling) på denne måten. Kan tenke meg det føles ut som å kjøre med dårlig clutch. Kan fort bli litt varmgang i vc`n hvis den hele tiden prøver å utlikne hastighetsforskjellen mellom bak og foran, ingen drivaksel foran blir jo det samme som å spinne på fremakselen.
Mr.Speed Skrevet Januar 15, 2009 Skrevet Januar 15, 2009 Svir ikke fordelingskassa uten drift foran, men om du forsøker å kjøre uten bakhjulsdrift, varer ikke greiene lenge. Dette grunnet at viskosediffen kun virker forover, direkte drift på bakhjula. Du kan holde igjen fremhjula, men ikke bakhjula. Mao kan du ta bort mellomakslingen og bruke bilen som en vanlig bakhjulstrekt bil uten fare for å ødelegge noe som helst bortsett fra stoltheten når du ikke kommer opp en islagt bakke Dette betyr at bilen kan kjøres på normal bremsetester for eu-kontroll.
plumbo79 Skrevet Januar 16, 2009 Skrevet Januar 16, 2009 Tror ikke du har prøvd å kjøre en ix uten drivaksel foran før, ikke rare motbakken som skal til før akslen fremmover spinner helt villt.
Mr.Speed Skrevet Januar 16, 2009 Skrevet Januar 16, 2009 Skal ikke verer paastaaelig... men, har for meg at inngaaende og utgaaende til bakaksel er samme aksel... Paa min 325 ix iallefall... Om din er annerledes faar det saa vere. Med kjede eller annen magi som driver forakselen. Og ja, kompis kjoerte med kun baktrekk et halvt aar foer han sveisa splinesen i fordelingskassa... PS: Jeg har brukt 325ix med kun forhjulstrekk, det slura litt:-) Blir i USA en maaned, skal ta bilde av korleis fordelingskassa ser ut inni naar jeg kommer tilbake, saa blir vi ferdig med denne diskusjonen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå