Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

E36 M3, uansett om den har 2 eller 4 dører blir aldri noen sportsbil. Den er og blir en komfortabel bil i mellomklassen med stor motor.

I mine øyne er det synd at bmw ikke gjorde mer ut av denne generasjons M3. En 316 og M3 er jo så og si optisk identisk.

Kjøremessig så tror jeg knapt man merker noe forskjell om den har 2 eller 4 dører. Men med tak blir den tregere pga ekstra tyngde.

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet
E36 M3, uansett om den har 2 eller 4 dører blir aldri noen sportsbil. Den er og blir en komfortabel bil i mellomklassen med stor motor.

I mine øyne er det synd at bmw ikke gjorde mer ut av denne generasjons M3. En 316 og M3 er jo så og si optisk identisk.

Kjøremessig så tror jeg knapt man merker noe forskjell om den har 2 eller 4 dører. Men med tak blir den tregere pga ekstra tyngde.

Er det ikke en haug med avstivning i caben som gjør den tung?Nye M3 cab er jo tyngre enn coupen der.Vil tro at det samme vil gjelde e36 sine modeller.

Og ikke kalle M3 en sportsbil er jo intressant i seg selv...Det er en mening du ikke deler med meg iallefall ;)

EDIT:Det med vektforskjellen leste jeg i en test,er derfor ikke 100 % sikker men mener det stemmer.

Skrevet

Du kan godt kalle E36 M3 for en sportsbil om du vil, det blir litt opp til enhver slik som jeg ser det... Den har meget respektable ytelser og funker ypperlig til det aller meste. Men min opplevelse med den ga meg ikke det lille ekstra som jeg finner i den litt mer kompromissløse E30, selv om den maskinelt var helt overlegen. Med E30 gjorde også bmw det som de også har gjort med de to siste modellene av M3. Nemlig å gi den et særpreg. Det, samt at E36 altså preges av litt for mye komfort gjør at jeg velger å ikke kalle den en sportsbil.

Men som sagt, om andre velger å kalle den en sportsbil så er det greit for meg :)

Skrevet
er vel e30 som er den ultimate sportsbil

En sportsbil skal da ikke ha mer enn to dører eller bakseter. En sportsbil skal ha som sitt eneste formål å more eieren med kjøring. Z3 er en sportsbil, m3 på sin side er nærmere sports-kupé/-sedan/-cab.

Skrevet

en 91modell 325 sedan (4doors) er oppgitt til 1295kg, mens en 91modell 325 coupè (2doors) er oppgitt til 1380kg. Vil da derfor tro at det skal være noe samme differanse mellom sedan og coupe M3

Skrevet

85kg forskjell, kan vel ikke stemme?

Min e36 320, står det i vognkortet at veier 1370kg inkludert fører.

Sikker på at sedanen ikke er opgitt med uten fører da, eventuelt har mere utstyr.

Skrevet

En sportsbil skal da ikke ha mer enn to dører eller bakseter. En sportsbil skal ha som sitt eneste formål å more eieren med kjøring. Z3 er en sportsbil, m3 på sin side er nærmere sports-kupé/-sedan/-cab.

E30M3 og Z3 er godtatt hos norsk sportsvogn klubb...

Skrevet

E30M3 og Z3 er godtatt hos norsk sportsvogn klubb...

Ikke noen bombe. E30 M3 er jo bare rå :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...