Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
85kg forskjell, kan vel ikke stemme?

Min e36 320, står det i vognkortet at veier 1370kg inkludert fører.

Sikker på at sedanen ikke er opgitt med uten fører da, eventuelt har mere utstyr.

Det er helt normalt at vekten er vesentlig høyere på copue enn sedan pga flere forsterkninger pga større avstand mellom A og B stolpen. Kan være også at det er gjort forsterkninger som gjør karross på coupe stivere enn sedan.

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

E30M3 og Z3 er godtatt hos norsk sportsvogn klubb...

Det er godt mulig, dem om det. I midlertid er det verdt å merke seg at det har foregått til dels heftige debatter om hva som egentlig er sportsbil i klubben:

http://nsk2.sesamdata.no/phpBB2/viewtop ... sc&start=0

Enkelte biler har blitt godtatt som unntak (for å bekrefte regelen muligens), noe som jeg egentlig regner med at m3 har blitt. Dessverre ser jeg ikke ut til å finne frem til reglementet på nsks sider.

Mange av bilene Nsk godtar er også mer gt enn rene sportsbiler. Om jeg ikke tar helt feil (noe som er mulig jeg gjør), blir vel Jensen Interceptor godtatt?

:)

Skrevet
er vel e30 som er den ultimate sportsbil

En sportsbil skal da ikke ha mer enn to dører eller bakseter. En sportsbil skal ha som sitt eneste formål å more eieren med kjøring. Z3 er en sportsbil, m3 på sin side er nærmere sports-kupé/-sedan/-cab.

E30M3 og Z3 er godtatt hos norsk sportsvogn klubb...

Jeg var der ifjor med min coupè, og mener ganske bestemt at det var første året hvor alle karroserier av M3 var velkomne. Fram til da var det vel kun E30 M3, samt alle Z modeller, gamle M6 og 2 modeller til.

Med tanke på resten av samlingen på Øvrevoll føler jeg at feks E36 M3 sedan ikke hører hjemme i det selskapet. Den er for lite kompromissløs føler jeg rett og slett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...