sgrevskott Skrevet Januar 7, 2009 Skrevet Januar 7, 2009 Hei! noen som vet hvordan man kan sjekke feil på abs systemet uten å bruke data koblingen? Bilen min har ikke samme el-nett som den oprinngelig hadde. men jeg har karroseri nr til den bilen det ble tatt fra, kan det brukes? Kan man evt gå inn manuelt med voltmeter å sjekke hvilke sensor som er gåen? (regner med det er problemet) Takk for all hjelp!
bmwm50turbo Skrevet Januar 7, 2009 Skrevet Januar 7, 2009 skjedd plutselig?? eller i forbindelse med noe arbeid på bilen?? skal vel gå an og ohme disse sies det, men har ikke gjort dette selv.
kawaman Skrevet Januar 7, 2009 Skrevet Januar 7, 2009 Snakk med noen på delelageret hos din nærmeste bmw forhandler. Der får du sikkert svar på hvor mye ohm det skal være.
bmwm50turbo Skrevet Januar 7, 2009 Skrevet Januar 7, 2009 tror egentlig ikke det er så viktig hvor mye ohm det skal være. tror det er enten eller. får man signal så ska det vel være ok. ingen signal så er vel det ny.
sgrevskott Skrevet Januar 7, 2009 Forfatter Skrevet Januar 7, 2009 det skjedde under ombyggingen av bilen. nå når det skal igjennom eu godkjenningen så klager de selvsagt på det. utrolig irriterede ettersom det er eneste feilen!
Mexos Skrevet Januar 7, 2009 Skrevet Januar 7, 2009 Feil på ABS er vel ikke 2er feil? Jeg har fått bilen min Eu godkjent med defekt ABS 2 ganger.
Klinz Skrevet Januar 7, 2009 Skrevet Januar 7, 2009 viss bremsesystemet indikerer feil er de 2`er feil. Nesten sitert fra lov data for eu-kontroll.
janerik171187 Skrevet Januar 7, 2009 Skrevet Januar 7, 2009 vanlig løsning på abs feil er å teipe over abs lampa, evnt kople den ut, så slipper man feil på eu
Sir Hofstad Skrevet Januar 7, 2009 Skrevet Januar 7, 2009 Hei!noen som vet hvordan man kan sjekke feil på abs systemet uten å bruke data koblingen? Bilen min har ikke samme el-nett som den oprinngelig hadde. men jeg har karroseri nr til den bilen det ble tatt fra, kan det brukes? Kan man evt gå inn manuelt med voltmeter å sjekke hvilke sensor som er gåen? (regner med det er problemet) Takk for all hjelp! En slik induktiv giver (ABS sensor) produserer ca 1,5Vdc( viktig å stille multimeter på DC,vekselstrøm) når du roterer på hjul i lav fart:for hånd. Kan ohme for å sjekke at det ikke er brudd i vikling også. Og lovteksten er at det er indikert feil på bremsehjelpesystem, hvis varsellys lyser, eller ikke viser at lampe er ok ved tenning på: selvtest.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå