Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

noen som vet hvordan man kan sjekke feil på abs systemet uten å bruke data koblingen? Bilen min har ikke samme el-nett som den oprinngelig hadde. men jeg har karroseri nr til den bilen det ble tatt fra, kan det brukes? Kan man evt gå inn manuelt med voltmeter å sjekke hvilke sensor som er gåen? (regner med det er problemet)

Takk for all hjelp!

Skrevet

det skjedde under ombyggingen av bilen. nå når det skal igjennom eu godkjenningen så klager de selvsagt på det. utrolig irriterede ettersom det er eneste feilen!

Skrevet
Hei!

noen som vet hvordan man kan sjekke feil på abs systemet uten å bruke data koblingen? Bilen min har ikke samme el-nett som den oprinngelig hadde. men jeg har karroseri nr til den bilen det ble tatt fra, kan det brukes? Kan man evt gå inn manuelt med voltmeter å sjekke hvilke sensor som er gåen? (regner med det er problemet)

Takk for all hjelp!

En slik induktiv giver (ABS sensor) produserer ca 1,5Vdc( viktig å stille multimeter på DC,vekselstrøm) når du roterer på hjul i lav fart:for hånd.

Kan ohme for å sjekke at det ikke er brudd i vikling også.

Og lovteksten er at det er indikert feil på bremsehjelpesystem, hvis varsellys lyser, eller ikke viser at lampe er ok ved tenning på: selvtest.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...