Gjest Skrevet Januar 7, 2009 Skrevet Januar 7, 2009 Har en bil stående som er avskiltet og heller ikke gjennomgått periodisk kontroll.. Den har hele tiden stått forsikret med tanke på innbrudd/hærverk osv.. Nå tenkte jeg å få eugodkjent den, og få på skilter igjen for å selge den. Men nå har det visst vært noen som har hatt litt morro i romjula.. Fjernet emblemer, sparket i en skjerm, og prøvd å stjele felgene (Med mindre hell da det var låsebolter på de) De har også sikkert brukt en stein eller ett rør e.l. og gitt frontruten en skikkelig kakk slik at den har fått seg en skikkelig smell foran føreren liksom. Det første jeg tenkte var at bilen har jo ikke skilter, og er heller ikke eugodkjent.. Da hadde den nok fått noen mangler selv før dette.. Men jeg den er da fremdeles forsikret jo.. Da gjelder vel fremdeles denne fronruteegenandelen vel? For det er vel uavhengig av om bilen har skilter eller ei, eller om den er eugodkjent? Er da en aldri så liten forskjell mellom 2000 i egenandel og gjerne rundt 7000 som jeg har hørt? Noen som vet? Blir det ett problem å få fikset på den måten?
Haug530D Skrevet Januar 7, 2009 Skrevet Januar 7, 2009 skal vel gå greitt det dersom du har kasko eller delkasko på den. Jeg har topp kasko på min å det dekker hærverk, tror ikke det står noe i forsikrings papirene at bilen må ha skilt. Men du får ikke regget en bil som ikke har forsikring.
JoeNasty Skrevet Januar 7, 2009 Skrevet Januar 7, 2009 Bare å ringe forsikringen å høre det.hvis den har delkasko eller kasko skal vel dette dekkes av forsikringen ja. Fikk sjokk når jeg hørte hva frontruta til e-39 kostet.Hele 2200 kr.Men er vel selve byttet med arbeid som er dyrt da.
Gjest Skrevet Januar 7, 2009 Skrevet Januar 7, 2009 Har faktisk full kasko på den.. Har glemt av heile greia og betalt hele tiden Får vel bare smelle på noen prøveskilt og stikke og prøve å få skiftet den og betale egenandel da... kan vel ikke bli noe ball med dette vel? Forsikringsselskapet gir vel f i om den er regga no eller ikke eugodkjent? Forsikringen er jo gyldig..
Haug530D Skrevet Januar 7, 2009 Skrevet Januar 7, 2009 Har faktisk full kasko på den.. Har glemt av heile greia og betalt hele tiden Får vel bare smelle på noen prøveskilt og stikke og prøve å få skiftet den og betale egenandel da... kan vel ikke bli noe ball med dette vel? Forsikringsselskapet gir vel f i om den er regga no eller ikke eugodkjent? Forsikringen er jo gyldig.. Forsikringsselskapet er vel bare glad til at ikke bilen blir kjørt de, gnir seg vel i hendene tenker jeg Bare les litt gjennom forsikrings avtalen di du, tenker uansett at den saken er biff.
Gjest Skrevet Januar 7, 2009 Skrevet Januar 7, 2009 Har faktisk full kasko på den.. Har glemt av heile greia og betalt hele tiden Får vel bare smelle på noen prøveskilt og stikke og prøve å få skiftet den og betale egenandel da... kan vel ikke bli noe ball med dette vel? Forsikringsselskapet gir vel f i om den er regga no eller ikke eugodkjent? Forsikringen er jo gyldig.. Forsikringsselskapet er vel bare glad til at ikke bilen blir kjørt de, gnir seg vel i hendene tenker jeg Bare les litt gjennom forsikrings avtalen di du, tenker uansett at den saken er biff. Det tror jeg de gjør, for jeg har betalt mer enn hva en rute koster iallefall Nå skal en kar kjøpe den, så da stikker jeg bare frekt innom ei slik rutesjappe og tar det via forsikringen jeg... Tror nok ikke det blir noe strul.. For de har vel nok å finne på ellers de...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå