FBreks Skrevet Januar 7, 2009 Share Skrevet Januar 7, 2009 som topic sier, hva skal man se etter når man skal kjøpe en 320d. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Januar 8, 2009 Share Skrevet Januar 8, 2009 http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E46/ Ellers er det no problemer med dieselpumpe og turbo på 320d, men det får ekspertene fortelle om Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Silver Skrevet Januar 8, 2009 Share Skrevet Januar 8, 2009 Velkommen til forumet kjære nabo Si ifra når vi skal å hente bil da.. Kommer hjem idag jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Januar 8, 2009 Share Skrevet Januar 8, 2009 oppheng til bakaksel har jeg hørt kan være svakheter. hvis du husker gammlebilen til Audun så ble det festet knekt, og har hørt om det på flere også. Ellers er det også en del som bytter ut bærearmer og div andre litt større ting i understell. Bra du har tatt til fornuft nå da Frode. hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuB Skrevet Januar 8, 2009 Share Skrevet Januar 8, 2009 Ingen som har flere tips angående kjøp av E46? Ut i fra det jeg leste i linken over er forstilling oppgrader på 2001-> modeller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Januar 8, 2009 Share Skrevet Januar 8, 2009 Se etter rust.. E46 er generelt bra biler, men noen (de fleste) av dem ruster noe forferdelig. Det er da først og fremst dører, panser og bagasjeluke som får det. I enkelte tilfeller kan også framskjermene være rammet. For et utrent øye er det ikke alltid like enkelt å få øye på denne rusten, så derfor kjekt å ha med seg noen som vet hvor den bruker å komme. Om en slik person er innen rekkevidde selvfølgelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuB Skrevet Januar 8, 2009 Share Skrevet Januar 8, 2009 Rust ja, det hørtes ikke bra ut. Far min har en 2003 modell, 320d touring med M-pakke, har ikke sett noe rust på den. Håper jeg kjøper bil fra forhandler som tilbyr garanti/forsikring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Januar 8, 2009 Share Skrevet Januar 8, 2009 Rust ja, det hørtes ikke bra ut. Far min har en 2003 modell, 320d touring med M-pakke, har ikke sett noe rust på den.Håper jeg kjøper bil fra forhandler som tilbyr garanti/forsikring. Den kan godt ha det, selv om dere ikke har sett noe. Det kommer i det små helt til det eksploderer. Men, det er altså ikke alle som får det av en eller annen grunn. Rustgaranti på bruktbil er det nok ikke så lett å få. Bmw selv mener at det er greit at disse bilene er full av rust når de har fylt 6 år så.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sharif Skrevet Januar 8, 2009 Share Skrevet Januar 8, 2009 Du bør se etter rust, det er som oftest rust ett eller annet sted på disse bilene, sjekk under bilen på venstre side bak,akuratt der hvor bremerørene går forover... Jeg har sett at flere E46 har rust der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FBreks Skrevet Januar 9, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2009 oppheng til bakaksel har jeg hørt kan være svakheter. hvis du husker gammlebilen til Audun så ble det festet knekt, og har hørt om det på flere også. Ellers er det også en del som bytter ut bærearmer og div andre litt større ting i understell. Bra du har tatt til fornuft nå da Frode. hehe har egentli sett det på fleire eldre bmw ja, men faktisk å på e46 ja. har ikke kjøpt enda da men d bli vell ganske sikkert en bmw:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xneon88 Skrevet Januar 9, 2009 Share Skrevet Januar 9, 2009 Hei ! Ser du tar til fornuft å kjøper bmw Jeg har selv en 2001 320D. Har fungert utmerket , men skal selge min nå p.g.a. overgang til firmabil. 320d, vanlige feil: Slakk bærearmer foran+foringer, knekkte bakfjærer, rust underkant panser, defekt luftmassemåler, har de gått et stykke kan også foringene i bærearmene bak bli utslitt. Chipping er ikke anbefallt, sånn fra et bilmekanikersyn, grunnet at det forstyrrer styrenheten og hindrer programmering av en evt. ny luftmassemåler som resulterer i en ny styrenhet. Ellers er det eksosanlegg , midt under bilen ligger eksosen oppå 2 plater som er skrudd fast i karroseriet. Dette kan føre til brudd på eksosen rett etter katalysator. Rust under bilen kan også være en ting å se etter , da biler sørfra har blitt kjørt på veier hvor det saltes. Ellers er det foringer og bæreamer som er en slitesak , men dette har ikke jeg hatt noe problem med. Ellers en veldig bra bil med en helt utrolig kjørekomfort LØP Å KJØP !!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuB Skrevet Januar 13, 2009 Share Skrevet Januar 13, 2009 Noen som vet ca når disse motorene med 150hk skal ha servicer? Finnes det noen lister på nettet som viser dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xneon88 Skrevet Januar 13, 2009 Share Skrevet Januar 13, 2009 Dette varsler kjørekomputern om. men vanlig hver 15000km. Min bil skal ha "inspection 2" service "den dyreste" på 165000km. Men ring en bmw forhandler , de vet dette. Prøvde å søke litt på google.no , men fant lite. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå