Gå til innhold

e46 320d 2001 mod hva skal man se etter ved kjøp?


FBreks
 Share

Anbefalte innlegg

oppheng til bakaksel har jeg hørt kan være svakheter. hvis du husker gammlebilen til Audun så ble det festet knekt, og har hørt om det på flere også. Ellers er det også en del som bytter ut bærearmer og div andre litt større ting i understell. Bra du har tatt til fornuft nå da Frode.;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se etter rust.. E46 er generelt bra biler, men noen (de fleste) av dem ruster noe forferdelig. Det er da først og fremst dører, panser og bagasjeluke som får det. I enkelte tilfeller kan også framskjermene være rammet. For et utrent øye er det ikke alltid like enkelt å få øye på denne rusten, så derfor kjekt å ha med seg noen som vet hvor den bruker å komme. Om en slik person er innen rekkevidde selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rust ja, det hørtes ikke bra ut. Far min har en 2003 modell, 320d touring med M-pakke, har ikke sett noe rust på den.

Håper jeg kjøper bil fra forhandler som tilbyr garanti/forsikring.

Den kan godt ha det, selv om dere ikke har sett noe. Det kommer i det små helt til det eksploderer. Men, det er altså ikke alle som får det av en eller annen grunn.

Rustgaranti på bruktbil er det nok ikke så lett å få. Bmw selv mener at det er greit at disse bilene er full av rust når de har fylt 6 år så....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oppheng til bakaksel har jeg hørt kan være svakheter. hvis du husker gammlebilen til Audun så ble det festet knekt, og har hørt om det på flere også. Ellers er det også en del som bytter ut bærearmer og div andre litt større ting i understell. Bra du har tatt til fornuft nå da Frode.;) hehe

har egentli sett det på fleire eldre bmw ja, men faktisk å på e46 ja.

har ikke kjøpt enda da men d bli vell ganske sikkert en bmw:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Ser du tar til fornuft å kjøper bmw ;)

Jeg har selv en 2001 320D. Har fungert utmerket , men skal selge min nå p.g.a. overgang til firmabil.

320d, vanlige feil: Slakk bærearmer foran+foringer, knekkte bakfjærer, rust underkant panser, defekt luftmassemåler, har de gått et stykke kan også foringene i bærearmene bak bli utslitt.

Chipping er ikke anbefallt, sånn fra et bilmekanikersyn, grunnet at det forstyrrer styrenheten og hindrer programmering av en evt. ny luftmassemåler som resulterer i en ny styrenhet.

Ellers er det eksosanlegg , midt under bilen ligger eksosen oppå 2 plater som er skrudd fast i karroseriet.

Dette kan føre til brudd på eksosen rett etter katalysator. Rust under bilen kan også være en ting å se etter , da biler sørfra har blitt kjørt på veier hvor det saltes.

Ellers er det foringer og bæreamer som er en slitesak , men dette har ikke jeg hatt noe problem med.

Ellers en veldig bra bil med en helt utrolig kjørekomfort :) LØP Å KJØP !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...